Vraag

LoRa developer portal uplink werkt niet meer

  • 3 januari 2017
  • 2 reacties
  • 197 keer bekeken

Badge
Ergens begin december heb ik een application server opgezet die berichten ontvangt vanaf de KPN LoRa developer portal. Dat werkte prima. Daarna heb ik mijn node een tijd niet gebruikt. Rond Kerst sloot ik hem weer eens aan, maar ontving ik geen berichten meer op mijn application server. Op de developer portal 'debugger' komen ze nog wel voorbij! Als ik de uplink 'test post-knop' gebruik zie ik een testbericht voorbij komen op mijn application server. Het lijkt me dus dat er ergens aan de kant van KPN iets is omgevallen dat de koppeling tussen LoRa en het onderdeel dat de berichten naar mijn application server post verzorgt.

Enig idee wat hier mis kan zijn?

EDIT: Ik heb een tweede device toegevoegd en de keys in mijn node geupdatet, maar dat geeft exact hetzelfde resultaat. Wel berichten in de debugger, maar niet op mijn application server. Uplink test post vanaf de developer portal komt prima over.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +11
Dag Rembrand,

Mijn collega heeft contact met u opgenomen om dit probleem uit te zoeken.
Als er meer bekend is lezen wij graag mee wat eruit gekomen is. 😉
Reputatie 3
Badge
Zou het kunnen zijn dat je het zelfde probleem ervaart als: Link

Ik merkte namelijk dat de parameters een array dieper zijn verplaatst in de "live" berichten waar ze dat nog niet zijn in de test berichten. Mocht je gebruik maken van Node.js (node-red) hang dan maar eens een "output" blok vlak na de checksum en print het hele bericht. Dan zul je zien wat ik bedoel.

Weet zo niet even de array naam uit mijn hoofd. Dat zal ik morgen even opzoeken.

Reageer