Vraag

Lora platform wanneer komt mijn Device online

  • 21 December 2017
  • 7 reacties
  • 579 keer bekeken

Geachte ,

Wij zijn dus ook bezig met Lora harstikke leuk. Maar onze device gaat maar niet in running. Wij hebben 2 LoRaWAN Pulse Transceiver eentje op things of network gezet. Daar doet die het gelijk. De andere hebben we op het developper portaal van uw bedrijf aangesloten. Maar hij doet helaas nog steeds niet.

Uw heeft een hele mooie site en veel overzichtelijker dan uw concurrent op dit gebied. Maar waarom duurt het zo lang. De klantenservice kon ons ook niet helpen. Wij verwachten dat het aan onze kant goed zit omdat het bij Things of Network het wel doet. Wij hebben heel wat test ingevoerd maar een paar kloppen wel qua DeviceEUI en Appkey. Omdat we eerst wat moesten zoeken.

Dus in een korte zin wat wij graag willen : Waarom wordt onze Lora niet aangemeld bij het Netwerk??

7 reacties

Reputatie 7
Badge +11
Dag Leon, welkom op het KPN LoRa Forum. Leuk dat u de website goed bevalt! Nu moet het alleen nog gaan werken natuurlijk. Ik heb even gezocht op uw naam en daarmee heb ik uw developers account gevonden. Het valt mij op dat er meerdere devices geregistreerd staan maar er geen activiteit is. Er gaat dus mogelijk wat mis. Op welk punt loopt u precies vast?
Mijn advies is om een hookbin in te stellen als test of de device met het netwerk overweg kan. Als dat lukt en goed gaat, moet er mogelijk iets in de application server worden gewijzigd. Mocht een hookbin ook niet werken, dan hoeven we niet naar de AS te kijken.
Ik ben benieuwd en hoor het graag!
Sorry voor mijn late reactie allereerst beste wensen voor 2018.

En moet ik mijn verontschuldigen voor de choas op het developers account. Op het begin wisten wij nog niet wat de EAN code was en en wat nou de APP code is. Na contact met de fabrikant van het product wat wij gebruiken wisten wij welke code op welke lijn moest.

Dan de vraag van u, ik hoop hem deze keer wel goed uit te leggen. Wij hebben een LoRa of LoRaWan puls modulen van Adeunis en die willen we graag aansluiten bij KPN test account. Wij hebben eerst een server aangemaakt en daarbij de test gedaan dat deed het allemaal. Dus ik kan dan volgens mij vaststellen dat het van KPN naar onze server het doet. Want met test ontving die iets.

Daarna wouden we ons LoRa of LoRaWan puls modulen van Adeunis aanmelden na een aantal pogingen waar sommige de codes niet klopte wisten we op het eind waar wat moest die heb ik test genoemd test_3 en Test_4 . We hebben 24 uur gewacht en hij deed het nog niet. We hebben een LoRa of LoRaWan puls modulen van Adeunis getest met Things of Network en daar deed die het wel.

Hopelijk heb ik probleem nu meer details gegeven waardoor het voor u makkelijker te begrijpen is.

Mijn vraag is dus hoe moeten we LoRa of LoRaWan puls modulen van Adeunis verbinden laten maken met KPN account. Want van KPN naar onze Server gaat uitstekend.

Daarbij moet ik eerlijk zeggen dat ik de optie met hookbin nog niet heb geprobeerd. Dat begrijp ik nog niet helemaal wat is een hookbin precies? Het neemt over en inspecteert HTTP aanvragen? Dat begrijp ik niet helemaal.

Hopelijk kan u hier iets meer mee

Alvast bedankt
Reputatie 7
Badge +11
Hi @leon123123123, natuurlijk de beste wensen voor 2018! (hopelijk mag dat nog)

De suggestie om een Hookbin te proberen kan u helpen om uit te sluiten of het probleem in de application server zit of ergens anders door komt. Als de HTTP request wel op Hookbin binnen komt en niet op de application server, is er mogelijk een fout in de configuratie.
Let wel op dat als u een nieuw device aanmeldt middels OTAA op de developer portal, deze op werkdagen handmatig worden geactiveerd door ons en dus enige vertraging kan geven.

Ik ben benieuwd of alles werkt met een Hookbin! 🙂
U maakt op de website van Hookbin een endpoint aan en die kunt u instellen op de developer portal als de URL van uw application server.
Oke dank u wel, een vraagje weet niet of het veel moeite kost maar zou u de 'device list' vrij kunnen maken? Is het voor ons wat overzichtelijker. Ik ga aan de gang met de Hookbin.

Alvast bedankt voor het advies met vriendelijke groet,

Leon
Reputatie 7
Badge +11
Dag Leon, dat lijkt me geen probleem. Zal ik anders gewoon alle devices verwijderen in uw account voor een schoon begin?
Heel graag, hartstikke bedankt!!

Gr,

Leon
Reputatie 7
Badge +11
Prima, zojuist voor je gedaan 👍🏼

Reageer