MARVIN opstartproblemen
Als absolute beginner Marvin geïnstalleerd volgens 'het boekje' met vochtsensor. Seriële monitor geeft aan dat sensor data verzameld. Tot zover OK. Echter verschijnt data niet in MX-Dashboard. Test up- en donwlinks in LoRa Developer Portaal falen. Test uplink in dashboard faalt ook. Welke informatie is vereist om gericht aan oplossing te werken?
Hi @IB-Lerink ,
Welkom bij onze IoT Community!
Wat leuk om te zien dat u met LoRa gaat testen met Marvin hardware. Het is wel lastig dat u nu in de opstartfase tegen wat issues aanloopt, maar daar zijn wij voor. Natuurlijk help ik u graag om dit op te lossen, zodat u verder kunt.
Ik wil allereerst uitzoeken of het device helemaal werkt en geen fouten geeft. Heeft u het device ook met een Hookbin endpoint getest?
Welkom bij onze IoT Community!
Wat leuk om te zien dat u met LoRa gaat testen met Marvin hardware. Het is wel lastig dat u nu in de opstartfase tegen wat issues aanloopt, maar daar zijn wij voor. Natuurlijk help ik u graag om dit op te lossen, zodat u verder kunt.
Ik wil allereerst uitzoeken of het device helemaal werkt en geen fouten geeft. Heeft u het device ook met een Hookbin endpoint getest?
Hi Rick, endpoint url vervangen door Hookbin Endpoint en opnieuw geupload. Sensor geeft weer data via seriële poort. Verversen van hookbin pagina resulteert echter niet in pagina met captured data (blijft na verversen zelfde pagina tonen)....
Hi @IB-Lerink ,
Goed om te zien dat u een test heeft gedaan met een Hookbin endpoint!
Het feit dat u uw verstuurde bericht niet te zien krijgt wil zeggen dat er iets nog niet goed staat in uw device. Het versturen van berichten vanaf het device gaat niet goed. Ik adviseer u om uw device nogmaals te controleren en eventueel hulp te vragen bij de Marvin helpdesk. Wij hebben geen kennis van deze hardware.
Goed om te zien dat u een test heeft gedaan met een Hookbin endpoint!
Het feit dat u uw verstuurde bericht niet te zien krijgt wil zeggen dat er iets nog niet goed staat in uw device. Het versturen van berichten vanaf het device gaat niet goed. Ik adviseer u om uw device nogmaals te controleren en eventueel hulp te vragen bij de Marvin helpdesk. Wij hebben geen kennis van deze hardware.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Inloggen of registreren met sociaal netwerk
Inloggen met Facebook Login with LinkedInof
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.