Vraag

no HTTP incoming traffic for 1.5 hours now, is there some way to diagnose this?

  • 27 January 2022
  • 10 reacties
  • 71 keer bekeken

Badge

I’m normally receiving two or three lora message osver http every minute, but kpnthings is very quiet for over 1.5 hours now. is there an outage? Is there more than just the portal which only confirms what I already know, but says nothing about not sending traffic.

 

regards,

 

Joost


10 reacties

Reputatie 5
Badge +5

Hoi Joost, zover bekend zijn er geen issues. Heb je er nog steeds last van? 

Badge

het duurde precies van 19:55 tot 21:37 op 27 januari. De apache HTTP log die de incoming POST’s toont, laat dat gat zien.

Mijn ISP dashboard toonde niets geks en een curl POST naar dezelfde apache erver was succesvol. Ik vroeg me dus af of er iets met meer diagnose  is aan de KPN kant.

Alles loopt nu weer normaal overigens.

Reputatie 5
Badge +5

Ik heb er zelf niks over gehoord. Ik zal het nog eens bij de LoRa-specialisten checken.

Fijn dat alles weer normaal loopt.

Badge

ik zoek een manier om te zien wat er mis is als ik geen HTTP POSTS meer krijg, terwijl de kpnthings portal geen afwijkingen meldt. Gisteren (19 maart 2022) is er tussen 18:15 en 23:00 geen enkele POST geweest, en ik verwacht er ongeveer 100 per uur. Graag hoor ik wat ik kan zien aan de KPN Portal kant.

Reputatie 5
Badge +5

Er was zaterdag inderdaad een verstoring. Nadat de storing voorbij was is de gebufferde data alsnog gedistribueerd naar de endpoints. Heb je die ontvangen?

 

Er bestaat (vooralsnog) geen mogelijkheid om dit al gebruiker zelf te checken.

Badge

Bedankt voor je reactie. Ik kijk nog even na of die data nagestuurd is.

Het zou fijn zijn als de meest recente HTTP POST status oid te zien is bij elke destination. Of een tijdsindicator van het laatst uitgestuurd bericht.

Badge

Inderdaad nagestuurd. Dat is erg prettig!

Is er een dashboard voor dergelijke issues mbt de sub-componenten van de lorawan dienstverlening?

 

Met vriendelijke groet,

 

Joost

Reputatie 5
Badge +5

Top. Er is geen dashboard waar je zelf dergelijke issues kunt checken. Bij verstoringen met een grote impact informeren we gebruikers wel per e-mail. En je kunt natuurlijk hier vragen of wij het even willen checken. 

Badge

bedankt voor je antwoord. Is er een roadmap beschikbaar voor de nabije toekomst mbt diagnostiek? we willen opschalen, maar daar hangt betere monitoring wel mee samen.

Reputatie 5
Badge +5

Als je wil opschalen kan je in contact brengen met één van onze LoRa-adviseurs. Die kan je dan verder informeren over de mogelijkheden.

Reageer