Vraag

OTAA

  • 1 juni 2018
  • 9 reacties
  • 318 keer bekeken

Gebaseerd op: https://zakelijkforum.kpn.com/lora-forum-16/otaa-verbinding-11009 lijkt het erop dat ik hier mijn otaa vraag zou moeten stellen.

Mijn device wil in OTAA niet join-en. In de development omgeving heb ik hem nu meerdere keren toegevoegd dus de eerste vraag om die weer te verwijderen (device 1-2-3).



Device 4 heb ik via ABP getest en dat gaat prima.

Device 5 is weer OTAA, maar deze krijg ik niet geconnect.

😞 wat doe ik fout?

9 reacties

Reputatie 7
Badge +11
Hi @Syca, welkom op de LoRA community van KPN 😀

De OTAA aanmelding zie ik in het systeem staan, volgens mij doet u alles goed en gaat er iets bij ons fout. Kunt u komende dagen uit de voeten met ABP? We zijn het probleem aan het onderzoeken en ik meld uw account daarbij aan. Na het weekend verwacht ik inhoudelijk te reageren.
Ik wacht af.
Reputatie 7
Badge +11
Hallo @Syca, voor het device ***1FF8F0 zien we dat deze op vrijdag 01-06 een Join Request en een Join Accept heeft gehad en vervolgens geen activiteit. De OTAA is vrijdag goed gegaan. Houdt er rekening mee dat de OTAA's op de developer portal handmatig dagelijks door ons worden verwerkt, het kan daardoor voorkomen dat het een tijdje duurt (doordeweeks max 1 werkdag).

Gezien het device dubbel in de portal kan dat een conflict geven. Ook als het device bijvoorbeeld al als ABP geregistreerd staat. De registratie met een error heb ik voor de zekerheid verwijderd. Alvorens ik bezig ga met de rest van uw devices, verneem ik graag of het nu lukt om met ***1FF8F0 verbinding te maken.

Het handmatig verwerken van OTAA's is momenteel overigens alleen van toepassing op de developer portal.
***1FF8F0 is verbonden, voor ongeveer een half uur. Is er een limiet aan het aantal berichten?
Reputatie 7
Badge +11
@Syca Op de developer portal is een limiet van 6 Downlinks per uur. Wanneer dit limiet is behaald, kan er in dat uur geen berichten meer worden verzonden. Goed om te horen dat het is gaan werken! 😃
is er ook een uplink limiet?
Reputatie 7
Badge +11
is er ook een uplink limiet?Voor zover ik weet staat daar geen harde limiet op. De beperking op de LoRa Developer Portal is wat dat betreft gefocused op het ontvangen van downlinks 🙂
Voor de duidelijkheid een uplink is een bericht van mijn device naar het lora netwerk van KPN?
Reputatie 7
Badge +11
Voor de duidelijkheid een uplink is een bericht van mijn device naar het lora netwerk van KPN?Klopt helemaal! We kijken daarbij vanaf de device. Een downlink is een bericht richting de device en een uplink gaat van de device naar de application server.

Reageer