Beantwoord

OTAA LoRa Connectie

  • 26 April 2018
  • 11 reacties
  • 694 keer bekeken

Hallo,

Op dit moment ben ik bezig met een OTAA connectie:
Het device is een MCS1608 (https://www.mcs-nl.com/producten/italks-mcs-1608-full-lora-sensor/)
De DevEUI en de AppKey zijn gelijk op het device en op de developer portal. Ook heb ik een server opgezet die de POST afhandelt met een 200 status code.

Het device maakt echter nog geen connectie. Join request gaat niet goed. Graag zou ik willen weten waar dit aan ligt.

Status in portal: The last message could not be forwarded to the destination URL.
icon

Beste antwoord door Rick S. 7 May 2018, 10:16

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Hi @Melle Dijkstra,

Welkom bij de IoT Community!
Natuurlijk zoek ik graag uit wat er precies misgaat.
Wilt u mij in een privébericht de DevEUI van dit device sturen?

Daarnaast wil ik u vragen om het device te testen met een Hookbin endpoint i.p.v. uw eigen server. Hiermee kunnen we testen of het device geen problemen geeft en met het netwerk om kan gaan.
Reputatie 7
Badge +6
Hi @Melle Dijkstra,

Ik ben er zelf ook over in gedoken en Mockbin werkt niet echt lekker nee. Wij hebben zelf een test gedaan met een eigen device via Webhook. Wanneer jij een device aan wilt melden op de portal (via OTAA) hoeft er voor zover ik weet geen reactie van de application server te komen. De Destination URL ziet er verder goed uit. De server moet de data ontvangen en hoeft niet per se een reactie terug te geven.

Ik ga de specialist die ook bezig is voor AntonR (uit het andere topic waar jij gereageerd hebt) ook hier direct naar laten kijken. Ik blijf dit najagen, zodat we zsm duidelijkheid krijgen.
Reputatie 7
Badge +6
Geen enkel probleem! Daar zit ik natuurlijk voor.
Ik zie het device wel op de portal naar voren komen en is dus als het ware aangemeld. Echter komt het device nu wel naar voren met de status ' Error'. Natuurlijk geef ik direct een gil als ik een terugkoppeling ontvang. Om dergelijke issues gemakkelijker en sneller op te lossen zijn wij bezig met een LoRa First Aid troubleshooter. Hiermee kunnen we gemakkelijker achterhalen wat de oorzaak van een fout is en dan komen we ook sneller tot de oplossing.
Reputatie 7
Badge +6
Goedemorgen @Melle Dijkstra,

Daar ben ik weer. Ook lekker genoten van het zonnetje? ☀️

Ik ben vanochtend weer even in gesprek gegaan met onze specialisten en we hebben het lek boven water. We kwamen er uiteindelijk achter dat de devices aan de achterkant niet helemaal juist op het netwerk aangemeld werden. Dat had verder niks te maken met de aanmelding, maar het ging dus op de achtergrond niet helemaal lekker.

Het device komt nu als ' Activated' naar voren op de portal en hij zou nu moeten werken.
Reputatie 7
Badge +6
Dat is erg goed om te horen! Bedankt voor de terugkoppeling 😁

En als u nog andere vragen hebt, hoor ik dat natuurlijk graag!
Reputatie 7
Badge +6
Goedemiddag @Melle Dijkstra,

Bedankt voor uw privébericht!
Het is op het moment erg druk, maar ik wilde toch even snel een reactie geven (ik duik er nog verder in).
Ik zie nu inderdaad de foutmelding als we Hookbin willen gebruiken. Gelukkig zijn er nog een aantal alternatieven. Zo kunt u bijvoorbeeld ook Mockbin gebruiken om het device te testen. Wilt u dit alsnog even testen?
Beste @Rick S.

Volgens mij kan je met Mockbin geen https endpoint creëren. Of begrijp ik dat verkeerd?
Als ik eenmaal een endpoint maak, wat moet die precies doen? Moet ik iets terug sturen bij het request die KPN stuurt? Want ik heb op dit moment een werkende endpoint die een 200 Response Code teruggeeft. Dit zou genoeg moeten zijn toch?

Groeten,
Melle Dijkstra
Goedemiddag @Rick S.,

Super! Bedankt voor de hulp. Is er wel een aanmelding voor het device wat ik probeer te connecten in jullie systeem? Laat me weten als er meer informatie is. Misschien is het sowieso handig dat er meer duidelijkheid vanaf de KPN Portal komt over wat er precies fout gaat, zou heel handig zijn.

Groeten,
Melle Dijkstra
Geweldig! Mooi om te horen dat daar iets voor komt. Ook goed om te horen dat er iets van een aanmelding is! Het is dus niet duidelijk wat die Error precies is?
Dan is het even afwachten tot er meer informatie beschikbaar is.
Bedankt voor het uitzoeken.
Hey @Rick S.,

Zeker genoten van dat heerlijke zonnetje! En dan ook nog goed nieuws. Helden zijn jullie!
Zal zometeen meteen proberen te connecten, hij geeft nu "Device should be active, but no message has been received yet" aan. Dus het zou moeten werken als het device eenmaal begint te sturen.
Zal hier een update plaatsen als het lukt of niet.

Nog eens bedankt voor alle hulp! En nog een fijne avond.

Groeten,
@Melle Dijkstra
@Rick S.
Yes! Hij werkt hoor. Bedankt voor de medewerking! 😎

Reageer