Hallo,
In forum post "Over The Air Activation (OTAA)" (link: https://zakelijkforum.kpn.com/lora-forum-16/over-the-air-activation-otaa-8323) staat: "NwkSKey & AppSKey can be renewed by forcing a new join session. This should be done regularly to increase security."
Heeft KPN ook een beveiliging ingebouwd waardoor dit geforceerd wordt. Ik heb namelijk een device dat elke 5 minuten data verzend (strikt binnen de duty-cycle), maar waarvan geen berichten meer aankomen op de server sinds afgelopen vrijdag 16-04-2018 om 13:47. Ik heb andere factoren, bijvoorbeeld signaalsterkte, uitgesloten. Op mijn debug scherm zie ik alsnog gewoon dat het device aan het zenden is. zie afbeelding.
in het kort: Is er een vereiste om op een bepaalde tijdstip de join-methode opnieuw uit te voeren?
Hallo Tim,
Het device dat niet werkt is een prototype dat gebruik maakt van LoRaWAN keys geleverd door Simpoint. Wij gaan jammer genoeg niet over de server, maar hebben het prototype wel in huis.
Een ander prototype heb ik verbonden aan de developer portal, van deze device komen de berichten wél binnen. Van deze device komen echter géén Geolocatie berichten binnen, terwijl deze in de instellingen wel is ingeschakeld.
Met vriendelijke groet,
Jesse Bax
Het device dat niet werkt is een prototype dat gebruik maakt van LoRaWAN keys geleverd door Simpoint. Wij gaan jammer genoeg niet over de server, maar hebben het prototype wel in huis.
Een ander prototype heb ik verbonden aan de developer portal, van deze device komen de berichten wél binnen. Van deze device komen echter géén Geolocatie berichten binnen, terwijl deze in de instellingen wel is ingeschakeld.
Met vriendelijke groet,
Jesse Bax
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Inloggen of registreren met sociaal netwerk
Inloggen met Facebook Login with LinkedInof
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.