Vraag

OTAA Re-joinen?

  • 11 April 2018
  • 3 reacties
  • 4273 keer bekeken

Badge
Hallo,

In forum post "Over The Air Activation (OTAA)" (link: https://zakelijkforum.kpn.com/lora-forum-16/over-the-air-activation-otaa-8323) staat: "NwkSKey & AppSKey can be renewed by forcing a new join session. This should be done regularly to increase security."

Heeft KPN ook een beveiliging ingebouwd waardoor dit geforceerd wordt. Ik heb namelijk een device dat elke 5 minuten data verzend (strikt binnen de duty-cycle), maar waarvan geen berichten meer aankomen op de server sinds afgelopen vrijdag 16-04-2018 om 13:47. Ik heb andere factoren, bijvoorbeeld signaalsterkte, uitgesloten. Op mijn debug scherm zie ik alsnog gewoon dat het device aan het zenden is. zie afbeelding.



in het kort: Is er een vereiste om op een bepaalde tijdstip de join-methode opnieuw uit te voeren?

3 reacties

Reputatie 7
Badge +11
in het kort: Is er een vereiste om op een bepaalde tijdstip de join-methode opnieuw uit te voeren?Hi Jesse, volgens mij is het absoluut geen vereiste maar een advies. Werkt inmiddels je device nog steeds niet? Heb je wellicht andere devices op hetzelfde account die wel werken?
Badge
Hallo Tim,

Het device dat niet werkt is een prototype dat gebruik maakt van LoRaWAN keys geleverd door Simpoint. Wij gaan jammer genoeg niet over de server, maar hebben het prototype wel in huis.

Een ander prototype heb ik verbonden aan de developer portal, van deze device komen de berichten wél binnen. Van deze device komen echter géén Geolocatie berichten binnen, terwijl deze in de instellingen wel is ingeschakeld.

Met vriendelijke groet,
Jesse Bax
Reputatie 7
Badge +11
@JesseAtBlue In het andere topic gaat het over een device die wel geolocation werkend heeft volgens mij toch? Wil je mij de DevEUI sturen van de device die geen geolocation verstuurd? Ik onderzoek graag of we uit de berichten kunnen opmaken waarom het niet werkt.

Reageer