Vraag

Thingsboard.io error sending POST

  • 15 juli 2019
  • 3 reacties
  • 626 keer bekeken

Beste,

Momenteel proberen we een van onze devices te koppelen met Thingsboard via het KPN LoRa netwerk. Wanneer we de uplink testen naar onze Thingsboard omgeving krijgen we de volgende foutmelding:

Response info:
Error in sending rest post to developer url https://cloud.thingsboard.io/api/v1/[accesstoken]/telemetry, for device XXXXXXXXXXXX, payloadhex "{\"temperature\": 23}" . Error details: com.mendix.modules.microflowengine.MicroflowException 406: at DevLoRa_UpLink.SendExactLoraMessToDev (CallRest : 'Call REST (POST)') at DeviceMngmt.SendTestUplinkMessage (SubMicroflow : 'SendExactLoraMessToDev') at DeviceMngmt.IVK_SendTestMessage (SubMicroflow : 'SendTestUplinkMessage') Advanced stacktrac


Als we dezelfde connectie starten met CURL krijgen we vervolgens wel connectie:

C:\>curl -v POST -d "{\"temperature\": 23}" https://cloud.thingsboard.io/api/v1/[accesstoken]/telemetry --header "Content-Type:application/json"
* Rebuilt URL to: POST/
* Could not resolve host: POST
* Closing connection 0
curl: (6) Could not resolve host: POST
* Trying 34.212.188.78...
* TCP_NODELAY set
* Connected to cloud.thingsboard.io (34.212.188.78) port 443 (#1)
* schannel: SSL/TLS connection with cloud.thingsboard.io port 443 (step 1/3)
* schannel: checking server certificate revocation
* schannel: sending initial handshake data: sending 185 bytes...
* schannel: sent initial handshake data: sent 185 bytes
* schannel: SSL/TLS connection with cloud.thingsboard.io port 443 (step 2/3)
* schannel: failed to receive handshake, need more data
* schannel: SSL/TLS connection with cloud.thingsboard.io port 443 (step 2/3)
* schannel: encrypted data got 2987
* schannel: encrypted data buffer: offset 2987 length 4096
* schannel: sending next handshake data: sending 150 bytes...
* schannel: SSL/TLS connection with cloud.thingsboard.io port 443 (step 2/3)
* schannel: encrypted data got 282
* schannel: encrypted data buffer: offset 282 length 4096
* schannel: SSL/TLS handshake complete
* schannel: SSL/TLS connection with cloud.thingsboard.io port 443 (step 3/3)
* schannel: stored credential handle in session cache
> POST /api/v1/[accesstoken]//telemetry HTTP/1.1
> Host: cloud.thingsboard.io
> User-Agent: curl/7.55.1
> Accept: */*
> Content-Type:application/json
> Content-Length: 19
>
* upload completely sent off: 19 out of 19 bytes
* schannel: client wants to read 102400 bytes
* schannel: encdata_buffer resized 103424
* schannel: encrypted data buffer: offset 0 length 103424
* schannel: encrypted data got 117
* schannel: encrypted data buffer: offset 117 length 103424
* schannel: decrypted data length: 73
* schannel: decrypted data added: 73
* schannel: decrypted data cached: offset 73 length 102400
* schannel: encrypted data buffer: offset 0 length 103424
* schannel: decrypted data buffer: offset 73 length 102400
* schannel: schannel_recv cleanup
* schannel: decrypted data returned 73
* schannel: decrypted data buffer: offset 0 length 102400
< HTTP/1.1 200
< Content-Length: 0
< Date: Mon, 15 Jul 2019 19:15:56 GMT
<


Iemand enig idee wat hier mis gaat?

3 reacties

Reputatie 6
Badge +6
Goedemiddag @RobP ,

De specialisten hebben nogmaals naar de foutmelding gekeken. Deze foutmelding duidt op een error tussen de applicatieserver en de development URL. Dat is iets waar wij niet verder in kunnen duiken aangezien dit zogezegd 'klantdomein' is.

Als wij het goed begrijpen wilt u weten wat de thingsboard omgeving veracht te ontvangen, toch?

Dit kunnen wij u namelijk niet vertellen, aangezien dit iets is wat u zelf dient te programmeren.
Hoi @Rick S.

Bedankt voor je reactie. Dan ga ik maar door op eigen kracht! 😉
Inmiddels ben ik wel een stap verder, uit debugging blijkt namelijk dat ik het bericht goed ontvang vanuit jullie platform op het thingsboards ondanks de bovenstaande foutmelding. Zie hier het test bericht:

{
"DevEUI_uplink": {
"Time": "2019-07-17T09:09:22.740+0200",
"DevEUI": "000000000000",
"FPort": "2",
"FCntUp": "3",
"ADRbit": "1",
"MType": "4",
"FCntDn": "3",
"payload_hex": "000000",
"mic_hex": "5f95a77a",
"Lrcid": "0059AC01",
"LrrRSSI": "-100.000000",
"LrrSNR": "5.750000",
"SpFact": "12",
"SubBand": "G0",
"Channel": "LC7",
"DevLrrCnt": "4",
"Lrrid": "080603DB",
"LrrLAT": "52.069241",
"LrrLON": "4.349416",
"Lrrs": {
"Lrr": [{
"Lrrid": "080603DB",
"Chain": "0",
"LrrRSSI": "-100.000000",
"LrrSNR": "5.750000",
"LrrESP": "-101.024590"
}, {
"Lrrid": "080E00C8",
"Chain": "0",
"LrrRSSI": "-118.000000",
"LrrSNR": "-4.000000",
"LrrESP": "-123.455406"
}, {
"Lrrid": "080602C9",
"Chain": "0",
"LrrRSSI": "-119.000000",
"LrrSNR": "-9.500000",
"LrrESP": "-128.961838"
}]
},
"CustomerID": "123456789",
"CustomerData": {
"alr": {
"pro": "SMTC/LoRaMote",
"ver": "1"
}
},
"ModelCfg": "0",
"AppSKey": "xxxxxxxxxxxx"
}
}



Kun jij eens navragen aan de specialisten of\wat voor een response jullie terug verwachten? Misschien als ik de juiste response kan sturen dat er geen foutmelding meer verschijnt.
Reputatie 6
Badge +6
Hi @RobP ,

Welkom bij de IoT Community!
Toen ik uw bericht aan het lezen was kwamen er bij mij ook veel vraagtekens naar boven. Ik heb er daarom voor gekozen om uw vraag direct aan onze specialisten voor te leggen, zodat we u verder kunnen helpen. Echter krijg ik van de specialisten ook te hoor krijg dat zij ook deze kennis niet hebben. Dit is uiteraard ook geen officieel KPN platform (Thingsboard.io) en mede daarom hebben we hier weinig kennis van en kunnen we hier geen ondersteuning op bieden.

Onze excuses voor het ongemak!

Reageer