Beantwoord

Toevoegen devices functioneert niet meer

  • 27 July 2021
  • 13 reacties
  • 92 keer bekeken

Beste,

Sinds deze ochtend lijkt het toevoegen van apparaten niet meer mogelijk binnen The Things Portal. Verschillend keren zag ik een JSON met error  code 400 of kwam ik terecht op ene 503 error pagina.

Inmiddels krijg ik deze errors niet meer te zien, maar is het toevoegen van ene apparaat niet mogelijk.

Alvast bedankt.

Mvg Joost

icon

Beste antwoord door Rick S. 4 August 2021, 10:37

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Goedemiddag @jmoerbeek

Welkom bij de IoT Community! 
 Goed dat je dit topic hebt aangemaakt. Ik heb gelijk navraag gedaan en er is vanochtend een nieuwe release geweest die voor wat problemen heeft gezorgd. Maar die zouden in principe verholpen moeten zijn. We zoeken dit daarom graag verder voor je uit. Heb je voor mij de DevEUI van het device waarmee je dit geprobeerd hebt? En heb je wellicht ook een afbeelding/screenshot van de foutmelding?

Bedankt voor je reactie, tuurlijk. Ik probeer zojuist in te loggen en dan krijg ik de volgende melding:

{"name":"BadRequestError","message":"\"state\" is required","status":400,"errors":[]}

Na een refresh werkt het dan weer.

 

Zodra ik DEVUID 70B3D58FF1014046 probeer toe toevoegen, dan kan ik op "add device” klikken, maar gebeurt er verder niks. Vandaag, later in de ochtend werkte het even, maar werden de netwerk instellingen niet opgeslagen.

 

Mvg Joost

Hallo Rick,

 

Inmiddels ben ik iets verder, zodra ik ene andere barcode opgeeft kan ik het device aanmaken. Zodra ik vervolgens de parameters voor het LoRa netwerk opgeef, wordt de volgende melding weergeven:

 

There was a problem creating the KPN LoRa Network: Conflict

 

Mvg Joost

Reputatie 7
Badge +6

Goedemdidag Joost, 

Bedankt voor de reacties en de extra gegevens! 
Ik heb het account in de Things Portal opgezocht en gecontroleerd en ik zie dit device nu naar voren komen. En voor zover kan zien werkt het device nu ook naar behoren. Klopt het dat je bovenstaande foutmelding niet meer hebt gekregen? 

Goedemiddag Rick,

 

Ik heb het idee dat het apparaat dit id wel geregistreerd staat bij het KPN Lora Netwerk, maar niet meer zichtbaar is in mijn portal. Ik denk dat dit te maken heeft omdat ik gister ochtend tijdens een upgrade of onderhoud verschillende keren heb geprobeerd het apparaat toe te voegen, niet volledig werkte en weer verwijdert heb.

Ik kan devices aanmaken, zolang ik maar niet 70B3D58FF1014046 als barcode of DEVUID opgeef.

Zodra ik dit wel al barcode opgeef, kan ik niet door naar de netwerk instellingen. Zodra ik een ander nummer als barcode opgeef wel. Maar zodra ik dan de netwerk instellingen toevoeg, krijg ik nog steeds de melding “There was a problem creating the KPN LoRa Network: Conflict”

Het lijkt er op dat het device wel onder mijn account / KPN portal hangt, maar niet in mijn device list zichtbaar is. (Dezelfde melding krijg ik namelijk ook te zien zodra ik een al toegevoegd device, normaal wil toevoegen.)

Mvg Joost

 

Reputatie 7
Badge +6

Hi Joost, 

Bedankt voor de reactie! 
Er lijkt dan inderdaad nog iets niet helemaal goed te zijn. Wat betreft DevEUI 70B3D58FF1014046 kan het zo zijn dat deze ergens op de achtergrond nog is blijven hangen. Dat ga ik uit laten zoeken. En uiteraard pakken we dan ook gelijk de foutmelding mee die je krijgt bij de netwerkinstellingen . 

Voor de zekerheid ben ik wel nog even benieuwd wat je nu precies in jouw account ziet. Welke devices staan er nu in?

Goedemorgen Rick,

Bedankt voor je antwoord. Op dit moment staat er 1 ander apparaat in de lijst. Een screenshot van de devices vind je hieronder:

Mvg

Joost

Reputatie 7
Badge +6

Goedemorgen Joost, 

Bedankt voor de screenshot! 
Het device wat nu in jouw account staat heeft ook DevEUI 70B3D58FF1014046. Dus hij is wel zichtbaar in de portal  en heeft al een flinke Data History. Je schreef namelijk gisteren dat het device met deze DevEUI juist niet in de portal zichtbaar is. 

Begrijp ik dan goed dat je naast dit device ook nog een ander device met dezelfde DevEUI toe probeerde te voegen? Of zit ik er nu helemaal naast?

Hallo Rick,

Het device dat al in mijn portal zit heeft DEVUID 70B3D58FF101849E,  Omdat het om dezelfde fabrikant gaat, lijkt het DEVUID er erg op, maar verschillenen de laatste x-aantal tekens. 

 

Samenvatting:

DEVUID 70B3D58FF1014046 > Werkt niet, is ook niet toe te voegen en niet zichtbaar in de portal.

 

DEVUID 70B3D58FF101849E > Werkt naar behoren, en is zichtbaar in onze portal. Deze staat al langer in onze portal en up- en downlinks functioneren.

 

Mvg Joost

 

 

Reputatie 7
Badge +6

Hi Joost, 

Oh sorry! Dan heb ik niet goed gekeken. Tijd voor nog een sterk bakkie. 

We gaan verder op onderzoek uit en kom zsm weer bij je terug. 

Reputatie 7
Badge +6

Goedemorgen @jmoerbeek,

Het heeft even geduurd, maar ik heb nieuws! 
Het is natuurlijk vakantieperiode waardoor de bezetting momenteel een stuk lager is dan normaal. 

Anyway, ik kreeg van mijn collega te horen dat er iets misging in de database. Dit is nu opgelost en het device met DevEUI  70B3D58FF1014046 is nu succesvol toegevoegd. Het device moet alleen nog aan een flow gekoppeld worden. 

Dankjewel Rick!

 

Ik zie het apparaat nu terugkomen in de portal en dit lijkt volledig te functioneren!

 

Bedankt voor het oplossen samen met jullie team.

Reputatie 7
Badge +6

Geen enkel probleem hoor! Daar zijn we voor. 

Als we nog iets anders kunnen doen horen we het natuurlijk graag. 

Reageer