Beantwoord

Trying to add a device gave me the follow issues (Marvin IoT board)

  • 22 February 2021
  • 9 reacties
  • 93 keer bekeken

Hallo Forums,

 

Ik heb ondertussen meerdere malen geprobeerd om een Marvin Devboard toe te voegen als device in het KPN things portal. Nou heb ik hierbij 3 problemen ondervonden:

Er staat dat je een “programmable” Lora device kan toevoegen, hierbij staat vermeld dat je dan tijdens de registratie devEUI/appEUI enzovoort krijgt. Dit leek mij een mooie manier om mijn node toe te voegen. De knop “Device add” lijkt echter niks te doen. Geen expliciete error.

 

Vervolgens heb ik geprobeerd om ditzelfde via “my first project” te doen. In dit project mag je in theorie 3 gratis nodes toevoegen. Ik voerde hetzelfde process als hierboven uit en kreeg het bericht: “Device could not be created. Make sure you have added a LoRa subscription to your profile.” Dus ik dacht oke, ik mis een subscriptie voor toegang tot het Netwerk.

 

Het opvolgen van de instructie om deze subscription toe te voegen gaf alleen nog een bericht: “A server side error occured. Our engineers have been notified”
Met dit laatste bericht kan ik erg weinig. Ik zou graag mijn apparaat registreren zodat ik gebruik kan maken van de KPN Lora infrastructuur. Maak ik hier een fout of is dit een verzameling bugs?>

Mvg,

Paul

icon

Beste antwoord door Rick S. 25 February 2021, 08:23

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Goedemorgen @Paul Koning,

Welkom bij de IoT Community!
Excuses voor de late reactie. Ik heb het topic natuurlijk eerder al gezien, maar ik ben gelijk op onderzoek gegaan. Toen ik namelijk de omschrijving aan het lezen was dacht ik inderdaad ook gelijk aan een bug aan onze kant. Ik heb daarom gelijk hulplijnen uitgezet in de hoop nu te kunnen  melden dat het opgelost is en u verder kan. Op dit moment is dit nog niet zo, maar het issue ligt nu gelukkig wel bij de juiste collega's. 

Dit issue is veroorzaakt doordat uw gegevens bij het aanmaken van het account niet goed doorlopen naar de achterliggende systemen. In dit geval moet er een handmatige fix toegepast worden. Ik verwacht dat ik later vandaag het signaal krijg dat het opgelost is.  

Reputatie 7
Badge +6

Goedemiddag Paul, 

Daar ben ik weer! 
Ik heb van mijn collega een signaal gekregen dat het is opgelost. Het zou nu dus mogelijk moeten zijn om een device toe te voegen. Wilt u dit testen en laten weten of het lukt? 

Als er nog andere vragen zijn hoor ik dat uiteraard ook graag! 

Ik heb nu niet de tijd om de devEUID enzo aan te passen op de marvin, maar het add device process werkt!
Hartelijk bedankt voor de hulp!
Ik zal vanavond of morgen de node verbinden om te kijken of dat ook werkt en daarna hier een update posten.

Beste KPN medewerker,

Ik ben net bezig gegaan met KPN Things en heb hetzelfde probleem als hier boven beschreven is. Ik wil 2 LoRaWAN trackers gebruiken, maar kan maar geen Dev eui / App eui en App key toevoegen. Er wordt dan gevraagd om een lora account, maar die is er toch al als freemium subscription? Als ik dan toch nog een lora subscription probeer toe te voegen, krijg ik ook een melding:  “A server side error occured. Our engineers have been notified”.   Het gaat om mijn KPN things gmail account met addydej voor het @ teken.

Hoe is dit op te lossen?

  1. de Jongh

 

 

Reputatie 7
Badge +6

Goedemiddag @3dotter,

Goed dat je deze reactie hebt geplaatst! 
Ik heb vanmiddag gelijk de hulpvraag uitgezet naar de specialisten. Het kan zo zijn dat er weer iets in de systeem verkeerd gaat. We moeten er in ieder geval voor zorgen dat de ‘Network subscription’ toegevoegd wordt.

Zodra ik een terugkoppeling ontvang kom ik uiteraard gelijk bij je terug. 

Reputatie 7
Badge +6

Goedemiddag @3dotter,

Daar ben ik weer! 
Ik heb weer even contact gehad met de specialisten en het blijkt dat er best wat mis is met jouw Things Portal account. Het is wel te fixen, maar de makkelijkste en snelste optie is als we het account verwijderen en je vervolgens een nieuw account aanmaakt. Bij het aanmaken van het nieuwe account zullen een aantal dingen ook automatisch goed gezet worden. 

Is dat een idee? Vind je het goed dat we het account gaan verwijderen en je het vervolgens opnieuw aan gaat maken?

Beste Rick,

Dat is goed. Doe maar. En graag een e-mailtje naar mij om te laten weten dat ik een nieuw account kan aanmaken met het zelfde e-mail adres (addydej@gmail.com).

Met vriendelijke groet,

Addy de Jongh

 

 

Reputatie 7
Badge +6

Hey @3dotter,

Het account is inmiddels door mijn collega's verwijderd.
Je kan het account nu dus opnieuw aanmaken en de devices opnieuw toevoegen. 

Ik hoor graag of het gelukt is! 

Beste Rick,

Bedankt. Ik ga dat morgen weer proberen.

Met vriendelijke groet,

Addy de Jongh

 

 

Reageer