Vraag

Verbinden tot LoRa netwerk

  • 19 February 2019
  • 5 reacties
  • 1135 keer bekeken

Hoi,

Ik probeer al een tijdje te verbinden met het LoRa netwerk van KPN, echter wil dit mij nog niet echt lukken. Ik heb een account op het developer portal en heb daar nu enkele devices gemaakt. Wanneer ik echter probeer te verbinden via de keys en DevEUIs vanuit daar, krijg ik geen gehoor op mijn hardware.

De gebruikte hardware is als volgt:
  • SX1272MB2DAS shield (link)
  • Nucleo-F030R8 (link)
Ik heb meerdere LoRaWAN stacks geprobeerd, waaronder LMIC voor Arduino, een eigen implementatie van het LoRaWAN protocol en een LoRaWAN voorbeeld van Semtech.

Voor de DevEUI gebruik ik de DevEUI uit de portal en voor de AppEUI gebruik ik 0059AC0000010120, zoals beschreven in de documentatie.

Op dit moment weet ik niet meer zo goed waar ik moet zoeken, is het misschien een hardware probleem?

Mijn doel uiteindelijk is om te kunnen verbinden via OTAA, kan iemand mij in de juiste richting helpen?

Alvast bedankt!

5 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Goedemiddag @Chris Bras ,

Welkom bij de IoT Community!
Ik heb uw Developer Portal account opgezocht en ik zie nu in totaal 4 devices naar voren komen.
Hiervan staan er 3 devices met een error geregistreerd, wat betekent dat deze dus niet juist op het netwerk zijn aangemeld.
Eén van de devices (die u Test3 heeft genoemd) is echter wel juist aangemeld en staat op de status 'Ok'. Ik ben daarom benieuwd wat u bij dit device anders heeft gedaan dan bij de andere devices?

In het topic Over The Air Activation of devices vind u meer informatie over het aanmelden van devices via OTAA.
@Rick S. , het gekke is dat test3 dus ook nooit is aangemeld, ik heb namelijk nooit een join accept ontvangen en kan ook verder geen berichten versturen. Is er misschien ergens een recommended software/hardware pagina te vinden op het forum?
Reputatie 7
Badge +6
Goedemiddag @Chris Bras ,

Hmm dat is inderdaad vreemd.
Zal ik de devices uit uw Developer Portal account verwijderen, zodat we een nieuwe poging kunnen doen?

Zodra u dan een nieuw Join Request heeft aangemaakt en mij een sein geeft, check ik direct of deze goed doorkomt. Op die manier zouden we precies moeten kunnen zien of het goed gaat en zo niet, waar het dan misgaat.
@Rick S. , dat zou top zijn!
Reputatie 7
Badge +6
Hi Chris,

Ik heb de devices zojuist uit uw account verwijderd. U kunt nu dus een nieuw Join Request voor de devices aanmaken.
Geeft u een gil als u dat heeft gedaan?

Reageer