Beantwoord

Verwijderen devices uit oude LoRa developers portal

  • 6 April 2020
  • 6 reacties
  • 637 keer bekeken

Hallo!

Een collega van me heeft enige tijd geleden enkele devices geregistreerd op de oude Lora developer portal. Zouden jullie deze voor mij kunnen verwijderen, zodat ik ze opnieuw kan aanmaken in de nieuwe portal?

Het gaat om devices met DevEUI

  • 70B3D599300000F0
  • 70B3D599300000F1

Bedankt!

 

Frans

icon

Beste antwoord door Rick S. 15 April 2020, 10:27

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Goedenavond Frans, 

Bedankt voor uw bericht! 
Ik heb deze devices gelijk uit de Developer Portal verwijderd. 

U heeft het vast zelf al gevonden, maar op KPN Things Portal docs pagina vindt u alle documentatie mbt het gebruik van de Portal. Als u er toch niet uitkomt kunt u natuurlijk een topic aanmaken op het Things Forum.

Beste Rick,

super bedankt voor de snelle reactie! 

Ik heb nog een verzoek: ik had de genoemde devices al in het Things portal aangemaakt. Bij een ging er iets mis, waardoor ik niet meer op de ‘all devices’ pagina kan komen (error: A server side error occured. Our engineers have been notified.)  en bij die ander kreeg ik dus geen netwerk connectiviteit. Ik heb geprobeerd die ander te verwijderen om deze opnieuw aan te melden, maar dat werkt niet want het device wordt niet helemaal verwijderd. Zou je beide devices daarom ook uit het Things portaal kunnen verwijderen zodat ik ze opnieuw aan kan melden?

Bedankt!

Frans

Reputatie 7
Badge +6

Hi @fgjvt ,

Begrijp ik goed dat u de devices op de Things Portal hebt aangemaakt, voordat ik de devices uit de Developer Portal gehaald heb? En op welke manier heeft u de devices geprobeerd te verwijderen? 

Ik heb zelf (nog) geen volledige toegang tot de Things Portal en kan deze devices dus niet voor u verwijderen. Kunt u overigens op dit moment nog steeds niet bij de ‘All devices’ pagina?

 

Hoi @Rick S. 

Ik had de device inderdaad al aangemaakt voordat je ze had verwijderd uit de oude developer portal. Overigens is het me later toch gelukt het tweede device (waar ik geen netwerk connectiviteit had) te verwijderen en opnieuw aan te maken, maar het eerste device kan ik nog steeds niet inzien, omdat ik nog steeds een error te zien krijg als ik de data daarvan probeer op te halen, bv op de all devices pagina. Misschien is het ook goed te weten dat ik, toen ik dit eerste device registreerde, vergeten was een netwerk aan mijn profiel te koppelen waardoor het registreren van het device faalde.

Wat betreft het tweede device heb ik nu wel connectiviteit, maar ik ontvang daar geen berichten van in mijn portaal. Hier heb ik ook nog een andere vraag over geplaatst op het forum.

 

Groet!

Reputatie 7
Badge +6

Goedemiddag, 

Bedankt voor uw snelle reactie! 
En goed om te lezen dat het in ieder geval gelukt is om het 2e device toe te voegen. 
Ik ga de specialisten vragen om te kijken hoe het issue met het 1e device op kunnen lossen. 

De vraag met betrekking tot het 2e devices zet ik ook gelijk uit, zodat ik hopelijk morgen voor beide devices een oplossing heb. De terugkoppeling over de berichten van het 2e device plaatst ik natuurlijk in uw andere topic. 

Reputatie 7
Badge +6

Goedemorgen, 

Mijn excuses voor de late terugkoppeling! 
Mijn collega's hebben gekeken en we zijn tot de ontdekking gekomen dat het 1e device op de Inventory-modus. Dit heeft vermoedelijk voor de vreemde foutmeldingen gezorgd. Mijn collega heeft dit device nu op actief gezet zodat u ook dit device kunt gebruiken. 

Reageer