Beantwoord

UDP functioneert goed, TCP niet


Hallo,

Momenteel probeer ik het LTE-M netwerk operationeel te krijgen op een u-blox sara R412M.
Het lukt mij om een UDP verbinding op te zetten, echter lukt dit niet als ik TCP gebruik.

AT+CMEE=2 Enables the cellular module to report verbose error result
AT+CGATT? Verifies the SARA-R4 module is attached to the network.
AT+CEREG? Verify the network registration status.
AT+COPS=0 Register the module on the network.
AT+COPS? Read the operator name and radio access technology (RAT).
AT+USOCR=6 Create a TCP socket.
AT+USOCO=0,"188.203.172.235",5333 Connect to the server.
hierna krijg ik de volgende foutmelding:
+CME ERROR: Operation not allowed

als ik ipv AT+USOCR=6 de instructie AT+USOCR=17 doe, heb ik wel een verbinding en kan ik communiceren met de server.

We willen alles werkend hebben op tcp-ip

iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Alsvast bedankt,


Gr. Mark
icon

Beste antwoord door Said Bouyaouzane 20 februari 2019, 13:57

Goedemiddag Mark,

Onze specialisten hebben het e.e.a. getest aan onze kant en daaruit blijkt dat er geen enkel probleem is met de bereikbaarheid.
Zij denken dat het probleem aan jouw server ligt die deze communicatie niet toestaat en dat daar het probleem moet worden onderzocht (firewall, portforwarding etc.)

Een samenvatting van onze testen:

Ik heb dit ook getest met een UBLOX SARA modem:
ati
Manufacturer: u-blox
Model: SARA-R410M-02B
Revision: L0.0.00.00.05.06 [Feb 03 2018 13:00:41]
SVN: 02
IMEI: xxxxxxxxxxxxxxxx

Mijn TCP server luistert op 80.101.95.228 TCP port 8002. Belangrijk dat deze server bereikbaar is (firewall, portforwarding etc…)
Mijn server ontvangt het TCP bericht (“C01”) en stuurt een antwoord (“ACK:C01”).
De AT-commando’s doen het goed. NB: socket id uit USOCR moet uiteraard overeenkomen met socketid in USOCO, USOWR en USORD.

at+usocr=6
+USOCR: 1
OK

at+usoco=1,"80.101.95.228",8002
OK

at+usowr=1,3,"C01"
+USOWR: 1,3
OK

at+usord=1,7
+USORD: 1,7,"ACK:C01"
OK

Met vriendelijke groet,

Saïd Bouyaouzane

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 4
Badge +2
Goedemiddag, welkom op het Zakelijk KPN Forum.

Zelf durf ik het niet te zeggen. Ik ga het voorleggen aan onze specialisten.
Reputatie 1
Badge
Goedemiddag Mark,

Onze specialisten hebben het e.e.a. getest aan onze kant en daaruit blijkt dat er geen enkel probleem is met de bereikbaarheid.
Zij denken dat het probleem aan jouw server ligt die deze communicatie niet toestaat en dat daar het probleem moet worden onderzocht (firewall, portforwarding etc.)

Een samenvatting van onze testen:

Ik heb dit ook getest met een UBLOX SARA modem:
ati
Manufacturer: u-blox
Model: SARA-R410M-02B
Revision: L0.0.00.00.05.06 [Feb 03 2018 13:00:41]
SVN: 02
IMEI: xxxxxxxxxxxxxxxx

Mijn TCP server luistert op 80.101.95.228 TCP port 8002. Belangrijk dat deze server bereikbaar is (firewall, portforwarding etc…)
Mijn server ontvangt het TCP bericht (“C01”) en stuurt een antwoord (“ACK:C01”).
De AT-commando’s doen het goed. NB: socket id uit USOCR moet uiteraard overeenkomen met socketid in USOCO, USOWR en USORD.

at+usocr=6
+USOCR: 1
OK

at+usoco=1,"80.101.95.228",8002
OK

at+usowr=1,3,"C01"
+USOWR: 1,3
OK

at+usord=1,7
+USORD: 1,7,"ACK:C01"
OK

Met vriendelijke groet,

Saïd Bouyaouzane
Beste Saïd,

Ontzettend bedankt!
het was inderdaad een foute instelling in onze firewall.


Met vriendelijke groeten,
Mark de Groot

Reageer