Beantwoord

Hoelang blijft GSM M2M Data dienst nog bestaan?

  • 11 July 2017
  • 9 reacties
  • 4786 keer bekeken

Hoelang blijft GSM M2M Data dienst nog bestaan?
Veel berichten hoor ik dat dit tot eind 2017 is, kan berichten op internet hierover vinden van verschillende forums maar geen officieel statement van KPN.
Kan iemand hier duidelijkheid over geven?

Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door Ricardo NewBusinessIoT 20 September 2017, 16:59

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 1
Badge
Goedemiddag,

In antwoord op de gestelde vraag:
KPN heeft zelf geen uiting gedaan over het uit faseren van CSD.
CSD blijft komende jaren nog actief voor klanten en zal pas uit gefaseerd gaan worden als ook het 2G netwerk uit gefaseerd zal worden. Hierover is KPN nog in beraad en is er geen termijn of datum bekend wanneer dit zal gaan gebeuren. Mocht het moment daar wel komen, dan zal KPN dit communiceren richting zijn klanten en wellicht samen kijken naar mogelijke andere oplossingen. Tot die tijd blijft CSD en 2G in gebruik.

Mvg Ricardo
New Business IoT
Reputatie 7
Badge +6
Goedemiddag @Michel K,

Welkom op het Zakelijk KPN Forum! 😁

Goed dat u op dit topic gereageerd heeft. Ik heb destijds een behoorlijke conversatie in privé gehad met evandelangemeen. De vraag is toen intern over meerdere schijven gegaan en op dat moment was er nog geen einde in zicht voor deze dienst. Ik ga hier nogmaals achteraan en de vraag opnieuw neerleggen bij mijn collega's. Natuurlijk houd ik u op de hoogte!
Reputatie 7
Badge +6
Hi @evandelangemeen,

Welkom op het Zakelijk KPN Forum! 😁

Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog geen geluiden heb gehoord over het stoppen van de GSM M2M data dienst. Natuurlijk zoek ik graag uit hoe het precies in elkaar zit. Ik heb ook even gegoogled op het onderwerp, maar ik vind niet direct berichten terug dat wij hiermee zouden gaan stoppen. Nu ben ik erg benieuwd waar je dit gelezen hebt. Wil je dit aub toelichten? Of heb je wellicht een link naar de pagina waar je dit gevonden hebt?

Ondertussen ga ik natuurlijk ook intern op onderzoek uit.
Reputatie 7
Badge +6
Goedemorgen,

Bedankt voor uw snelle reactie!
Ik heb intern een vraag uitgezet bij de betreffende afdeling, dus ik wacht hun reactie nog even af. Verder heb ik ook gezocht op 'CSD KPN' en zie ik inderdaad de melding op verschillende pagina's naar voren komen. Dit zijn inderdaad andere partijen als KPN.

Nu zou het voor mij nog makkelijker zijn als ik wat gegevens heb van de klanten die aangeven dat hun abonnementen niet meer verlengd worden. Is het mogelijk om bijvoorbeeld een klantnummer van zo'n abonnement te achterhalen?

Als u wat gegevens over deze abonnementen kunt vinden dan kunt u dit in een privébericht naar mij toesturen 😉
Reputatie 7
Badge +6
Goedemiddag Hans,

Wat naar om te lezen dat sinds 30 oktober niet meer lukt om te verbinden.
Natuurlijk zoek ik graag uit wat er precies aan de hand is. Om op onderzoek te gaan heb ik wat gegevens van u nodig.

Wilt u mij in een privébericht uw klantnummer, mobiele telefoonnummer(s), postcode + huisnummer, naam van het bedrijf/contractant en de laatste 4 cijfers van de IBAN rekening sturen?
Reputatie 7
Badge +6
Goedemiddag @Adésys,

Ik heb zojuist weer een update ontvangen van Ton. Hij heeft navraag gedaan bij de specialisten en zij vertelden ons dat er vanuit hun contact is geweest met Dhr. Duijnisveld van Adésys. Zij hebben wat meer informatie opgevraagd om uit te sluiten of het probleem in de infrastructuur of in de appartuur zelf zit. Via deze route word het nu dus verder onderzocht en gaat men zorgen voor de oplossing.

Ik wens u alvast een heel fijn weekend!
Goedemorgen Rick,

Erg bedankt voor je reactie!

Wij hebben dit van twee klanten gehoord die aangeven dat hun GSM M2D data abonnementen niet meer verlengd worden. Daarnaast als je op google "CSD KPN" in typt, zie je verschillende links waarbij staat dat KPN stopt met CSD Data.

Alvast bedankt voor je inzet!
Is hier al meer informatie over?
Het uitfaseren van deze dienst CSD heeft bij klanten van ons grote gevolgen dus zou het fijn zijn hier zsm juiste informatie over te ontvangen.
Versturen van semafoon berichten naar de KPN semafooncentrale via 3G
Onze Octalarm alarmmelders, die kritische technische processen bewaken, sturen onder andere semafoonberichten naar de eigenaar van het proces. Een aantal weken geleden hebben we dit allemaal nog getest en toen werkte het allemaal probleemloos.
Maar sinds 30 oktober 2017 lijkt het niet langer mogelijk om via 3G met de semafooncentrale van KPN te verbinden.
Wellicht dat "CSD Data" over 3G is uit gezet ??? Wat is hier veranderd?
Groet, Hans Damen, Adésys

Reageer