Vraag

Blokkade met RICOH Printer (Scannen met Office 365)

  • 5 April 2022
  • 7 reacties
  • 57 keer bekeken

Beste Topic lezer,

 

Ik ben nieuw op dit forum, stuur mij bij als ik wat verkeerd typ of per ongeluk irrelevante informatie geef.

Wij zijn een IT Bedrijf met een klant die gebruik maakt van een RICOH printer. Hierbij moet er ook gescand worden naar de mail toe. Echter krijgen wij “Verzendfout, dit kan te maken hebben met een tijdelijk probleem of bovenstaand” er staat echter niets bij “bovenstaand” wat relevant is tot dit probleem. connectie van klant naar office 365 lijkt goed te gaan met een printer ping. Heeft iemand ervaring met dit probleem i.c.m een KPN Zakelijk netwerk? Ik hoor graag van jullie!

(Als er in dit post te weinig informatie is gegeven hoor ik dat graag, dit is mijn eerste keer op een forum)


7 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Goedemiddag @m.bknk,

Welkom op het Zakelijk KPN Forum! 
Natuurlijk help ik graag om dit probleem op te lossen. Ik heb wel wat aanvullende vragen: 

  1. Hoe is de printer verbonden?
  2. Ervaren jullie ook problemen met het versturen van printopdrachten?  
  3. Wil je het klantnummer van het KPN abonnement in het forumprofiel invullen?

Beste Rick S.

  1. De printer is met een Ethernet kabel verbonden aan het netwerk.
  2. Nee, het versturen van printopdrachten werkt wel.
  3. Ik heb deze gegevens niet, dit bertreft een klant van mij. mag ik hun gegevens invullen op mijn profiel? 
Reputatie 7
Badge +6

Goedemiddag, 

Bedankt voor het snelle antwoord! 
Wat mij betreft kan het geen kwaad om het klantnummer van dit abonnement in het profiel in te vullen. Het enige wat ik er mee ga doen is een meting om te kijken of er bijvoorbeeld verstoringen op de lijn naar voren komen. Echter verwacht ik hier eerlijk gezegd geen problemen in en vermoed ik dat het probleem in de printer zit. Heb je de vraag toevallig ook al bij de support afdeling van Ricoh neergelegd?

Goedemiddag,

Ik ga mijn klant even contacteren voor deze gegevens. Wij hebben deze zelf niet. 

Nee, ik heb wel op printforums gekeken met betrekking tot Ricoh. De reden waarom ik gelijk naar het KPN forum ben gestapt is omdat er na de aanleg van jullie verbinding naar dit gedeelde gebouw is gedaan er problemen zijn ontstaan met het scannen naar mail. Bedankt voor de link, je hoort nog van mij :-).

 

Met vriendelijke groet,

Mats.

Goedemorgen,

 

Ik heb het klantnummer toegevoegd (althans dat denk ik). Ik hoor graag of dit goed staat.

 

Met vriendelijke groet,

Mats Beekink

Reputatie 7
Badge +6

Goedemorgen Mats, 

Bedankt voor de aanvulling! 
Dit lijkt echter niet op een KPN klantnummer en ik kan er daarom ook geen pakket mee vinden. Stuur anders even een privébericht met de bedrijfsnaam en de postcode + huisnummer van het aansluitadres, dan kijk ik of ik de verbinding daar mee kan vinden. 

Reputatie 7
Badge +6

Goedemorgen Mats, 

Bedankt voor het adres! 
Ik heb de betreffende verbinding gevonden en heb een aantal metingen verricht. Hier komen echter geen verstoringen of andere vreemde zaken naar voren. Hebben jullie ook al eens geprobeerd om de printer helemaal opnieuw te verbinden? 

Als dat niet werkt adviseer ik toch om ook even bij Ricoh zelf aan de bel te trekken. 

Reageer