Beantwoord

DNS probleem

  • 24 March 2015
  • 7 reacties
  • 731 keer bekeken

Ik kan - na upgrade van Exchange Online - geen e-mail verzenden naar bijvoorbeeld bedrijven etc. met een domeinnaam (website). Dit zou te maken hebben met het SPF record. Hoe pas ik dit aan, zodat dit euvel wordt verholpen?
icon

Beste antwoord door Tim 24 March 2015, 17:34

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +11
Beste telnekes,

Vermoedelijk wordt dit probleem veroorzaakt door een soort van rechtenkwestie. Zie meer informatie over SPF: http://www.openspf.org/Introduction" target="_blank" rel="nofollow

Om SPAM tegen te gaan en te voorkomen moeten hiervoor de juiste rechten ingesteld staan. Zou u mij kunnen voorzien van de exacte foutmelding of de inhoud van een "bounce" e-mail? Met een specifieke foutmelding kunnen we de oorzaak beter achterhalen. Ik verneem graag uw reactie!
Action: failed
Status: 5.5.0
Diagnostic-Code: smtp;550 213.75.39.15 is not allowed to send mail from telnekes.nl. Please see http://www.openspf.net/Why?scope=mfrom;identity=familie@telnekes.nl;ip=213.75.39.15
Dit is de foutmelding
Reputatie 7
Badge +11
Hallo telnekes,

Ik heb de SPF record door de technische dienst laten activeren.

Zou u kunnen aangeven of het nu wel werkt?
Dag Tim,
helaas, het probleem is nog niet opgelost.
Dit is de foutmelding: Final-Recipient: rfc822;admin@vocaalensemblepastiorale.nl
Action: failed
Status: 5.4.0
Reputatie 7
Badge +11
Hallo telnekes,

Dat is heel erg jammer, ik ga dit verder voor u uitzoeken en kom hier zo snel mogelijk op terug!
Dat hoeft niet, want het werkt nu wel goed. Ik was gisteren kennelijk iets te snel. Bedankt!!
Reputatie 3
Badge +3
Goed nieuws, Telnekes! 

Mooi dat het toch nog is verholpen. Mocht u nog vragen hebben, stel ze dan gerust via ons forum. 

Ik wens u een fijne dag! 

Met vriendelijke groet,

Burhan

Reageer