Beantwoord

dns wijzigen

  • 1 August 2016
  • 37 reacties
  • 2480 keer bekeken


Toon eerste bericht

37 reacties

Hoi Lindsay,

Dat heeft helaas niet gewerkt, integendeel, de site werd zelfs met www. onbereikbaar.

Ik heb net weer de 4 A records toegevoegd zoals in de instructies van Squarespace.

Ik zou ook graag willen dat de 2 inactieve A records die verwijzen naar 213.75.21.9 verwijderd worden, zou jij die kunnen verwijderen?

Want ik krijg een foutmelding als ik een A record met www in het domein wil toevoegen omdat die al bestaat.

Vriendelijke groet,

Julie
Reputatie 6
Badge +5
Hoi Julie,

Het kan inderdaad wel, zoals Tim hierboven heeft gedemonstreerd, maar het is niet de ideale situatie.

1 van de A-records werkt niet op dit moment. Soms kan ik shotbyjules.nl gewoon benaderen en soms krijg ik een foutmelding. Iedere keer dat ik shotbyjules.nl invoer steek ik mijn hand in de grabbelton en volg ik een willekeurig A-record.

Ik heb 198.185.159.144 nu laten staan en de overige 3 even weggehaald. Zou u over een uurtje even willen checken of alles netjes blijft lopen? 🙂
Hoi Lindsay,

Dank voor je snelle reactie!

Die 4 A records heb ik van Squarespace doorgekregen, zie ook 'Step 7' op deze pagina https://support.squarespace.com/hc/en-us/articles/205812378 en het voorbeeld van je collega Tim hierboven (waarin hij schrijft "Ik heb de records voor u aangemaakt" en een screenshot toont van de KPN DNS instellingen heeft geplaatst).

Maar als je denkt dat het beter is om maar 1 IP adres te gebruiken, dan graag alleen de eerste: 198.185.159.144 dan mogen de andere 3 verwijderd worden.

En dan zou ik dus ook graag willen dat het ook zonder www. werkt (of doorgestuurd wordt naar met www.) want het gekke is nu dus dat http://www.shotbyjules.nl/ wel werkt, maar http://shotbyjules.nl/ niet werkt.

Alvast bedankt!
Reputatie 6
Badge +5
Hoi Julie,

Wat grappig, ik heb u ooit eens telefonisch gesproken toen ik nog in het Cloud callcenter werkte. Kleine wereld!:D Van harte welkom op het Zakelijk KPN Forum!

De automatische A records staan inderdaad op inactief, daar ligt het niet aan. Die staan daar rustig te slapen en doen geen vlieg kwaad. Wat ik wel zie is het volgende:

Er zijn 4 (handmatig aangemaakte) 'catch all' A records:
  1. *.shotbyjules.nl. ip adres A
  2. *.shotbyjules.nl. ip adres B
  3. *.shotbyjules.nl. ip adres C
  4. *.shotbyjules.nl. ip adres D
Als er een * voor het domein staat maakt het niet uit wat er voor het domein gezet wordt (www.domeinnaam.nl of subdomein.domeinnaam.nl), het komt altijd op dezelfde plek terecht. We hebben hier nu dus een soort grabbelton. Als de site benaderd wordt kan wordt men doorgestuurd naar 1 van de 4 ip adressen die u hebt ingevoerd. Hier raakt het domein van in de war.

Mag ik vragen waar de ip adressen vandaan komen? 🙂 Zijn deze instellingen expres zo neergezet?
Beste Tim,

Dankzij bovenstaande conversatie is het mij aardig gelukt om de juiste squarespace dns instellingen in te vullen voor mijn domein shotbyjules.nl

Nu heb ik echter nog 1 probleem: het domein werkt niet zonder www.

En het lukt mij niet om een A record toe te voegen zodat http://shotbyjules.nl doorstuurt naar http://www.shotbyjules.nl zodat beiden altijd werken

Kun jij me hiermee helpen? Ik denk dat het komt door 2 nog inactieve A records die ik ook niet kan verwijderen.

Alvast dank!
Reputatie 7
Badge +11
Goed om te horen! Graag gedaan Ronald, altijd welkom op het forum 😉
Helemaal super, hij doet t!! Je bent mijn held van de dag Tim! Thanks!!
Reputatie 7
Badge +11
Dag Ronald, ik dacht laat ik gelijk de records voor u toevoegen. ;)
Deze gegevens kunnen rustig openbaar staan. Iemand kan de gegevens namelijk opvragen door de DNS records uit te lezen op uw domeinnaam. Eventueel kan ik enkele gegevens voor u weg halen.

Ik heb de eerste CNAME record voor u gewijzigd en zal nu goed staan. Het systeem A record heb ik zojuist ook gedeactiveerd, zag dat ik die nog actief had laten staan.
Super, alleen had ik een afbeelding van een voorbeeld neergezet, ik wist niet of t slim was om mijn gegevens hier openbaar te zetten. Maar goed: Deze moet t dus eigenlijk zijn, zou je dat nog voor me kunnen veranderen?

Reputatie 7
Badge +11
Hallo Ronald,

Kreeg u een foutmelding bij het aanmaken van de DNS records? In de foutmelding staat meer uitleg over het probleem of de fout. Ik heb de records voor u aangemaakt! Hoor graag van u of het straks werkt (DNS records updaten kan enkele uren duren)..

Bedankt voor je antwoord Tim! Zover was ik inderdaad ook gekomen. Ik kan alleen niet invullen wat squarespace aangeeft wat ik in moet vullen. Hieronder zie je een afbeelding van een voorbeeld van wat er ingevuld moet worden.



Voor de volledigheid, onze bedrijfsnaam is Beluqa en de site is Beluqa.com

Thanks alvast!
Reputatie 7
Badge +11
Goedemorgen Ronald, welkom op het Zakelijk KPN Forum! Leuk dat u deze vraag hier stelt :)
Het is mogelijk om de DNS records te beheren. Dat kunt u doen in de zelf service omgeving voor Cloud diensten ( cp.online.kpn.com ).

Wanneer u ingelogd bent kunt u naar Uw domeinen -> DNS -> DNS Records:


Lukt het hiermee? Als u aanvullende vragen heeft over het instellen van DNS Records zie ik graag uw reactie.

Reageer