Beantwoord

dns wijzigen

  • 1 August 2016
  • 37 reacties
  • 2366 keer bekeken

Goedemiddag, om een website te publiceren die gemaakt is met www.squarespace.com is t nodig om de DNS Records functies te wijzigen zoals de Cname. maar volgens mij kan dit niet bij bij de hosting van KPN of wel?
icon

Beste antwoord door Tim 2 August 2016, 11:38

Bekijk origineel

37 reacties

Haha, nee, maar ik was nog wel bezig met het een en ander, dankjewel! Fijne middag nog!
Reputatie 7
Badge +11
Hi Merijn, wat een snelle reactie! Of was je net toevallig onderweg om te vertellen dat het gelukt is 😄
Veel succes met de website!
Ha Tim,

Yes, bedankt! Blijkbaar moest ik in plaats van * helemaal niets invullen bij de A-records, toen werkte het.
Reputatie 7
Badge +11
Hi Merijn,

Kan het kloppen dat je inmiddels verder bent gekomen? De DNS records staan volgens mij nu goed! 😀
Hoi KPN!

Net als mensen hierboven heb ik geprobeerd om een gebouwde website van Squarespace te koppelen aan het domein dat gekocht is via KPN (www.workitcoaching.com). Het lukt me alleen niet om de A-records juist in te stellen. Afgelopen week heb ik het geprobeerd om als host *.workitcoaching.com te doen, maar op Squarespace leek het niet te lukken. Zie hierbij wat Squarespace nu ziet.

Volgens mij zeg ik het allemaal erg vaag, maar zouden jullie mij alsnog kunnen helpen? Alvast bedankt!
Reputatie 6
Badge +5
Hi Stella!

Je kunt deze ook weghalen door het record te bewerken. Als er een @ staat in de instructies, betekent dit dat het vak leeg hoort te zijn. Bij Femke en Ronald was de asterisk de oplossing, maar ik heb gekkere dingen gezien. ;)

Zou je het willen proberen met een leeg vak?
Hi Lindsay,

Laatste vraag: moet er bij de A records, op de plaats van de asterisk * niet @ staan, of anders niets... (dat zegt de handleiding van Squarespace...) #dtv
Hai Lindsay,

Fijn! Het werkt nog niet; de site kan nog niet geopend worden, omdat de server de url niet kan vinden (de A records worden nog niet gevonden). Het kan zijn dat dit even duurt (max. twee uur volgens mij), dus ik hou het in de gaten. Dank je wel alvast voor je hulp! Ik laat het je weten 🙂
Reputatie 6
Badge +5
Hi Stella!

Absoluut! 😃 Ik heb ze even toegevoegd voor je en een printscreen gemaakt van de nodige DNS Records:


Belangrijk is dat de automatisch aangemaakte A-records uit staan, en dat achter de 'Canonical name' (hostnaam) altijd een punt staat (wat ik groen heb omrand).

Werkt het nu?
Hi Linday,

Dank je wel! Ik kan nu inderdaad nieuwe records toevoegen :)) Helaas krijg ik bij alles wat ik ingeef een foutmelding. Ik heb dit eerder gedaan bij andere hosts en niet eerder meegemaakt. Enig idee hoe dit kan en wat ik anders moet doen.

In mijn vorige mail had ik een printscreen van de in te vullen gegevens bijgesloten; dat zou er moeten komen te staan?!

Ik hoop dat je me nog een keer kan helpen :))
Reputatie 6
Badge +5
Hoi Stella,

Oei, mijn berichtje is vrijdag niet meer doorgekomen. Sorry! Poging twee:

Bedankt voor je privé bericht! Ik heb het probleem gespot in de Zelfservice Cloud. De mogelijkheid 'zone beheer' stond uitgeschakeld. Hierdoor was het niet mogelijk om nieuwe DNS records aan te maken.

Ik heb de optie ingeschakeld! Vanaf nu kan het wel:D
Reputatie 6
Badge +5
Hoi Stella,

Wat een gekkigheid! Die knop hoort er inderdaad hoe dan ook te zijn. Misschien gaat er iets niet goed in de Zelfservice Cloud?

Zou je de domeinnaam waar het om gaat even willen doorgeven (eventueel in een privé bericht)? Dan ga ik op onderzoek uit! 🙂
Aanvulling: als ik naar jullie handleiding ga, staat daar onder de records een button met records toevoegen; die staat er bij mij niet. Daarnaast staat achter de A-records systeem, dus ik moet wel nieuwe aanmaken, lijkt me... Hoor graag van je! Dank je wel alvast.
Hoi Lindsay, bedankt voor je reactie. Nog niet, aangezien ik nergens nieuwe records kan toevoegen. Of is het de bedoeling dat ik de records wijzig, waar manueel achter staan? En zo ja, hoe?
Reputatie 6
Badge +5
Hoi Stella,

Natuurlijk, wij helpen je met alle liefde verder!;)

De automatisch aangemaakte A-records (hier staat 'systeem' achter in de Zelfservice Cloud) kunt u alleen uitschakelen en inderdaad niet bewerken. Als u nieuwe records aanmaakt zou u die wel moeten kunnen bewerken door erop te klikken.

Komt u daar verder mee? Ik ben benieuwd!
Goedemorgen, ik zit met dezelfde vraag als Ronald (bovenaan deze mailwisseling). Om een website te publiceren die gemaakt is met www.squarespace.com is het nodig om de DNS Records functies te wijzigen zoals de Cname. Helaas krijg ik niet de button DNS record wijzigen/aanpassen en doordat Tim het voor Ronald in orde heeft gemaakt, kan ik ook niet verder lezen. Ik hoop dat dat iemand (Tim of Lindsay ;)) mij kan helpen. Vr. gr. Stella
Reputatie 6
Badge +5
Top Femke! Heel graag gedaan en fijn dat het is gelukt:D

Wees vooral geen vreemde op het Forum, u kunt hier altijd weer terecht met uw vragen (of natuurlijk om uw kennis te delen met andere klanten). Vinden we leuk!
[quote=Femke Smits]Beste Lindsay,
Bedankt voor de extra check, fijn om te lezen dat alles goed staat!! Alles doet het inmiddels, heel erg fijn.
Groet, Femke
Beste Lindsay,
Bedankt voor de extra check, fijn om te lezen dat alles goed staat
Reputatie 6
Badge +5
Hoi Femke,

Ik heb uw domein er even bijgepakt, alles zou correct moeten staan! :)
U heeft zelfs de systeem A-records al uitgezet zie ik. Super!

Werkt het inmiddels? Het doorvoeren van DNS records kan een uur duren.
Beste Tim,
Wat fijn dat je Ronald hebt kunnen helpen met de link naar de squarespace website. Ik zit met hetzelfde probleem. Ik heb op basis van jouw informatie in het forum de DSN records aangepast. Zou jij eens willen checken of ik het goed gedaan heb? Vooralsnog snap ik er namelijk vrij weinig van. Hieronder een printscreen van squarespace. Mijn domeinnaam is www.fysiotherapiesmits.nl.

Alvast bedankt.

Groet, Femke

Reputatie 6
Badge +5
Hoi Julie,

Wat jammer. Ik had graag nog een test met u gedaan, maar het is uw beslissing 🙂
Heel graag gedaan natuurlijk! Mocht ik in de toekomst toch nog iets voor u kunnen betekenen, dan hoor ik het graag.
Hoi Lindsay,

Ik moet je helaas mededelen dat ik het domein heb verhuisd naar een andere registrar waar de DNS instellingen compatible zijn met Squarespace.

In ieder geval bedankt voor je hulp!

Groeten
Hi Lindsay,

Het enige wat wat mij betreft moet gebeuren is dat http://shotbyjules.nl/ doorstuurt (301 bv?) naar http://www.shotbyjules.nl/ en dan is het opgelost.

Is dat mogelijk?
Reputatie 6
Badge +5
Hoi Julie,

Dat klopt inderdaad. Niet vanwege de uitgeschakelde records, maar omdat er een CNAME aanwezig is met www. Dit komt op hetzelfde neer en veroorzaakt dus een conflict als u er nog een probeert toe te voegen :)

Vreemd dat gisteren ook de www niet meer werkte... Ik ga even terug naar het tekenbord en kom hier op terug!

Reageer