Beantwoord

Domeinnaam op 'clienthold' [Exchange Online]

  • 29 August 2015
  • 7 reacties
  • 445 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
Ik zie dat dit forum diverse hulpvaardige medewerkers van KPN. Ik heb mijn hoop op jullie gevestigd!

Ik heb een domein naam en Exchange Online service KPN. Deze service (of in voorgaande vormen) loopt al zo'n 15 jaar, oorspronkelijk via Tiscali - natuurlijk tijden terug overgenomen door KPN.

Sinds een week, afgelopen zondag, is mijn service volledig stopgezet. Ik heb inmiddels drie maal deze week, na extreem lange wachttijden, gesproken met medewerkers van de Cloud Services help desk. Het werkt nog steeds niet en zit een week zonder email.

Wat ik weet:

1. Ondanks het feit dat mijn factuur altijd het juiste adres heeft gehad, ik adreswijzingen netjes heb doorgegeven (en daar bevestigingen van heb per email) en rekeningen elk maand betaald heb, heeft KPN een telefoontje aangenomen van iemand nu woonachtig op het adres waar ik 15 jaar geleden woonde in een andere woonplaats. Volgens de notities in KPNs CRM systeem gaf de huidige bewoner, die kennelijk voor een ander issue met KPN belde, aan 'dat de eigenaar van die Exchange Online service al zeker 6 jaar niet meer woonde' op het adres waarna KPN simpelweg de service heeft besloten te cancellen. Geen mailtje naar de admin@ box niets - gewoon de stekker eruit op basis van een telefoontje van iemand met een andere naam (waarvan het duidelijk was dat hij de eigenaar van de service niet was).

2. Een hulpvaardige medewerker van de helpdesk heeft het domein opnieuw geregistreerd voor mij, gelukkig nog beschikbaar. Hij kreeg echter mijn email niet werkend.

3. Ondanks 3 telefoontjes terug werkt de services nog altijd niet. Geen email op mijn admin@ mailbox of de aliassen die daar aan gekoppeld zouden moeten zijn. Ik kan inloggen op webmail en Outlook maakt gewoon verbinding met de pop server maar er komen geen nieuwe emails binnen.

4. De stekker is alleen getrokken uit een van mijn twee domeinen, het domein wat al maanden terug naar de nieuwe office365 omgeving is gemigreerd heeft geen problemen, in de nieuwe systemen bestond kennelijk geen verwijzing of link naar mijn oude adres. Het domein met de problemen is nooit gemigreerd geweest en draait nog op KPNs oude kpnxchange.com systemen.

Ik zit op dit moment voor werk in China en probeerde gisteren Nederlandse tijd 's 3u nachts de '24/7' helpdesk te bellen. Met een hoorbare gaap werd de telefoon opgenomen en werd mij te verstaan gegeven dat men 's nachts niets van cloud diensten wist en mij niet kon helpen. Nogmaals tijdens NL kantooruren teruggebeld, ruim een uur in de wacht, medewerker nam op en gaf aan 'mij niet te kunnen helpen maar mij door te zullen verbinden met collega', weer in wacht gezet, na weer een half uur wachten (dus ruim 1.5u in totaal) op moeten hangen omdat ik werk meeting in moest.

Is er iemand van KPN op dit forum die mij kan helpen? Ik word enigszins wanhopig, mijn emails van leveranciers en klanten komen niet binnen en wat het erger maakt is dat ik niet 'weet wat ik mis'. Verzenders krijgen geen foutmelding dus nemen aan dat e.e.a. aankomt. 

Als hier een medewerker van KPN meekijkt, zou u a.u.b. mij kunnen helpen? Laat het even weten, ik kan de details dan als private message doorsturen. Alvast mijn hartelijke dank.

Groet

Matthijs
icon

Beste antwoord door Joran 2 September 2015, 14:19

Bekijk origineel

7 reacties

Beste Matthijs, 晚上好 en welkom op het forum!

Wat enorm vervelend dat deze situatie is ontstaan. Ik betreur de afhandeling van het telefonische contact, met uitzondering van de medewerker die in ieder geval het domein veilig heeft gesteld.

Ik zoek graag voor u uit welke acties er zijn ondernomen en hoe we de e-mail weer werkend kunnen krijgen. Kunt u mij in een https:///t5/notes/privatenotespage/tab/compose/note-to-user-id/259 het foutieve oude adres sturen en ook het correcte adres? Graag ontvang ik ook het betreffende domeinnaam en uw achternaam. Ik ga mijn best doen dit zo spoedig mogelijk weer recht te zetten. Mijn excuses voor het ongemak.
Reputatie 1
Badge
Dank je Joran! Ik heb een private message gestuurd. Alvast bedankt voor je hulp!

Matthijs
Reputatie 1
Badge
Hi Joran

Wat vorige week in totaal 4 KPN collega's niet lukte is jou gelukt - je hebt mij geholpen om mijn domein en email weer werkend te krijgen.

Hartelijk dank voor de geweldige service! Een opeenstapeling van onbegrijpelijke blunders en fouten van KPN, maar de service van jou is het enige lichtpuntje in dit verhaal.

Groet

Matthijs
Dag Matthijs,

Dat is heel goed om te horen! :D

Zoals u in een privébericht aangeeft staan de adresgegevens nog niet goed. Ik ga zorgen dat dit ook nog wordt rechtgezet. Nadat het formulier is binnengekomen hebben we de focus gelegd op het werkzaam krijgen van het domein/e-mail, ik heb het vermoeden dat hierbij deze wijziging is gemist. Binnen 48 uur moet ook dit zijn rechtgezet!
Reputatie 1
Badge
Dank je wel Joran.

Ik had in hetzelfde formulier wat je mij verzocht te sturen ook de gegevens gewijzigd voor mijn tweede domein (zelfde maar eindigend op .nl) waar ook het adres en email niet goed stonden. Hier heb ik nog niets op teruggehoord?

Groet
Matthijs
Dag Matthijs,

Die wijziging hebben we ook ontvangen en wordt vanmiddag afgehandeld! Ik heb mij vergist in de doorlooptijd, dit blijkt 48 uur te zijn. Excuses hiervoor. De adresgegevens voor het hoofdaccount zijn aangepast, er volgt mogelijk nog een verificatiemail om dit te bevestigen. Als dit het geval is kunt u op de link in de mail klikken om de wijziging te bevestigen. Het .NL-domein loopt via SIDN, hierbij is het niet nodig de wijziging te bevestigen.

De foutieve domeinnaam die is aangevraagd wordt deze week overigens stopgezet. Er zijn hiervoor nog geen kosten in rekening gebracht en dat houden we zo. Laat het gerust weten als u nog vragen heeft!
Reputatie 1
Badge
Beste Joran

Ik zie inderdaad dat op de .com alle gegevens nu correct zijn.

Ik heb inmiddels ook een bevestiging van SIDN ontvangen voor de wijzigingen aan het .nl domein die nu ook correct zijn!

Nogmaals bedankt!

Matthijs

Reageer