Ik heb een domein naam en Exchange Online service KPN. Deze service (of in voorgaande vormen) loopt al zo'n 15 jaar, oorspronkelijk via Tiscali - natuurlijk tijden terug overgenomen door KPN.
Sinds een week, afgelopen zondag, is mijn service volledig stopgezet. Ik heb inmiddels drie maal deze week, na extreem lange wachttijden, gesproken met medewerkers van de Cloud Services help desk. Het werkt nog steeds niet en zit een week zonder email.
Wat ik weet:
1. Ondanks het feit dat mijn factuur altijd het juiste adres heeft gehad, ik adreswijzingen netjes heb doorgegeven (en daar bevestigingen van heb per email) en rekeningen elk maand betaald heb, heeft KPN een telefoontje aangenomen van iemand nu woonachtig op het adres waar ik 15 jaar geleden woonde in een andere woonplaats. Volgens de notities in KPNs CRM systeem gaf de huidige bewoner, die kennelijk voor een ander issue met KPN belde, aan 'dat de eigenaar van die Exchange Online service al zeker 6 jaar niet meer woonde' op het adres waarna KPN simpelweg de service heeft besloten te cancellen. Geen mailtje naar de admin@ box niets - gewoon de stekker eruit op basis van een telefoontje van iemand met een andere naam (waarvan het duidelijk was dat hij de eigenaar van de service niet was).
2. Een hulpvaardige medewerker van de helpdesk heeft het domein opnieuw geregistreerd voor mij, gelukkig nog beschikbaar. Hij kreeg echter mijn email niet werkend.
3. Ondanks 3 telefoontjes terug werkt de services nog altijd niet. Geen email op mijn admin@ mailbox of de aliassen die daar aan gekoppeld zouden moeten zijn. Ik kan inloggen op webmail en Outlook maakt gewoon verbinding met de pop server maar er komen geen nieuwe emails binnen.
4. De stekker is alleen getrokken uit een van mijn twee domeinen, het domein wat al maanden terug naar de nieuwe office365 omgeving is gemigreerd heeft geen problemen, in de nieuwe systemen bestond kennelijk geen verwijzing of link naar mijn oude adres. Het domein met de problemen is nooit gemigreerd geweest en draait nog op KPNs oude kpnxchange.com systemen.
Ik zit op dit moment voor werk in China en probeerde gisteren Nederlandse tijd 's 3u nachts de '24/7' helpdesk te bellen. Met een hoorbare gaap werd de telefoon opgenomen en werd mij te verstaan gegeven dat men 's nachts niets van cloud diensten wist en mij niet kon helpen. Nogmaals tijdens NL kantooruren teruggebeld, ruim een uur in de wacht, medewerker nam op en gaf aan 'mij niet te kunnen helpen maar mij door te zullen verbinden met collega', weer in wacht gezet, na weer een half uur wachten (dus ruim 1.5u in totaal) op moeten hangen omdat ik werk meeting in moest.
Is er iemand van KPN op dit forum die mij kan helpen? Ik word enigszins wanhopig, mijn emails van leveranciers en klanten komen niet binnen en wat het erger maakt is dat ik niet 'weet wat ik mis'. Verzenders krijgen geen foutmelding dus nemen aan dat e.e.a. aankomt.
Als hier een medewerker van KPN meekijkt, zou u a.u.b. mij kunnen helpen? Laat het even weten, ik kan de details dan als private message doorsturen. Alvast mijn hartelijke dank.
Groet
Matthijs
Beste antwoord door Joran
Bekijk origineel