Beantwoord

Exchange --> 365

  • 22 August 2017
  • 53 reacties
  • 1048 keer bekeken


Toon eerste bericht

53 reacties

Badge
Hallo Lindsay,
het schijnt toch niet allemaal te kloppen :-(
Ik heb geen contactpersonen meer 😞 :-(
Mijn agenda is verdwenen. 😞 😞 :-(
Ik kan alleen maar in Outlook inloggen als ik verbonden ben via de VPN van mijn Duitse werkgever. Dat is niet de bedoeling; het moet ook zonder hun VPN werken!

Mial lijkt niet synchroon te zijn. Outlook op PC lijkt gelijk aan Outlook app op telefoon (qua inhoud), maar als ik inlog via Office 365 in mijn mail, staan daar andere mails......................................

Zo ben ik eigenlijk van de regen in de drup gekomen...

Ook ben ik er niet zeker van of ik het goed gedaan hebn metr Mijn Documenten, Afbeeldingen e.d. in combinatie met Cloud.

Kunnen we een dezer dagen eens contact hebben?

Groet,
Wim
Badge
1 lichtpuntje: mijn Office 365 Mail had nog die rare Prioriteit instelling; heb ik weggehaald en nu lijken de 3 synchroon. Gelukkig :-)

Blijven nog een "paar" andere puntjes.

Ter Info: ik heb zojuist nog een keer mijn .PST bestand van vrijdagochtend vroeg binnengehaald, maar dus nog steeds geen contactpersonen of agenda 😞
Badge
Update:
Contactpersonen inmiddels dubbel in Outlook op PC, maar niet op telefoon :-(
Agenda zag ik wel mijn gemiste afspraken voorbijkomen bij de import, maar zie ze niet in mijn agenda.
Niet op PC en niet op telefoon 😞 😞
Badge
Nog een update:
Inmiddels heb ik contactpersonen (dubbel) en agenda (dubbel) op PC en telefoon zichtbaar.
Op telefoon lijkt het op een probleem dat ik al ooit gehad heb: agenda, of kalender en welke dan?
Ik heb nog niet geprobeerd hoe e.e.a. er uit zien als ik inlog via een andere PC.
Groet,
WIm
Badge
En dan nu de laatste update.
Het lijkt erop dat alles inmiddels toch wel klopt, of kloppend te krijgen is.
De dubbelen ga ik handmatig verwijderen. Jammer, maar helaas. Dat heeft geen haast.

Maar het VPN probleem betsaat nog steeds en daar zou ik graag een oplossing voor zien.

Groet,
Wim
Reputatie 6
Badge +5
Hi @Wim,

Ik kom zojuist terug op het forum en zie uw berichten. Wat een gedoe nog nadat wij hadden afgesloten! Het leek zo netjes klaar te staan. 😶

In uw Cloud portaal zie ik dat u nog een dubbel product hebt, die heb ik dus vast opgeruimd. Niet schrikken van de ophefmail 🙂

Het VPN probleem is wel heel bijzonder, het zou niets met elkaar te maken moeten hebben voor zover ik weet. Daar heb ik direct een ticket voor ingediend met referentienummer '1-79245061016.' Binnen 16 kantooruren word u hierover gebeld.

Geeft u een gil als er contact is geweest?
Badge
Hallo Lindsay,
dank voor je reactie. Ik ga de reactie afwachten.
Instelling IE (ook in Firefox en Chrome)



Als dit vinkje aanstaat kan ik alleen maar via Chrome en IE naar internet als ik via VPN verbonden ben.
Zet ik dat vinkje uit en blijf ik "onverbonden" via VPN, dan kan ik naar alle internet sites die ik maar wil.
Behalve de Outlook die we vrijdag geinstalleerd hebben.
Tijdens de installatie (jij liet hem lopen via Firefox) heeft in Firefox het vinkje aangestaan.
Zou er ergens in Outlook een soortgelijk vinkje zijn die vraagt om het Proxy vinkje?

Groet,
Wim
Badge
Hallo Lindasy,
zou je aan je collega Melvin willen vragen of hij mij een PB wil sturen?
We hebben contact gehad en hij heeft iets geprobeerd, maar dat was nog niet DE oplossing.
Het handigst zou eigenlijk weer de vrijdag zijn om verder te zoeken. Ik werk dan thuis en dat is toch net iets rustiger dan tussen m´n Duitse collegas.
Groet,
Wim
Badge
Lindsay natuurlijk!! Sorry
Reputatie 6
Badge +5
Hoi Wim!

Ik heb Melvin een berichtje gestuurd, vrijdag is helemaal goed! 😄
Hij werkt dan van 08:00 tot 13:00, welke tijd komt u het beste uit?
Badge
Hallo Lindsay,

fijn, dankjewel.
Vanaf 09:00 zou mij het beste uitkomen.

Groet,
Wim
Reputatie 6
Badge +5
Super! Ik heb het aan hem doorgegeven.
Vrijdag krijgt u een belletje!

Laat u mij nog even weten hoe het is gegaan?☺️
Badge
Hallo Lindsay,
kan het zijn dat Melvin mij en mijn VPN vergeten is?
Groet,
Wim
Badge
Hallo Lindsay,

Melvin heeft met tegen 11:00 gebeld. Helaas heb ik dat telefoontje gemist 😞
Hij heeft mijn Voicemal ingesproken: ik bel u later terug.
Wetende dat zijn dienst van 08:00 tot 13:00 duurde, zal het vandaag -jammer genoeg- niets meer worden.
Maandag? Vanaf 09:00 zit ik aan mijn laptop.
Fijn weekend,
Wim
Reputatie 6
Badge +5
Melvin heeft met tegen 11:00 gebeld. Helaas heb ik dat telefoontje gemist ?
Ah, nee! Zonde 😞 Jammer ook dat het is uitgelopen blijkbaar.

Melvin is al naar huis, maar ik heb hem een mailtje gestuurd! Hopelijk krijgt hij dat maandagochtend op tijd mee. 🙂

Fijn weekend!
Badge
Hallo Lindsay,
Melvin heeft het meegekregen en met een half uurtje geleden gebeld.
Alweer was ik net ergens anders bezig.
Is het mogelijk om met hem in chat-contact te komen?
Dan kunnen we misschien betere afspraken maken.

Groet,
Wim
Reputatie 6
Badge +5
Hallo Lindsay,
Melvin heeft het meegekregen en met een half uurtje geleden gebeld.
Alweer was ik net ergens anders bezig.
Is het mogelijk om met hem in chat-contact te komen?
Dan kunnen we misschien betere afspraken maken.

Groet,
Wim


Hi @WimvT,

Ik heb van Melvin begrepen dat hij u alsnog te pakken heeft gekregen! 😄
Badge
Ja, dat is gelukt.
Probleem is nog niet opgelost, maar ligt duidelijk aan de VPN op mijn PC.
Ik ga nu proberen dat op te lossen met mijn opdrachtgever, die die VPN geinstalleerd heeft.

Zodra het probleem in detail bekend is EN opgelost, koppel is dat terug met jullie.

Groet,
Wim
Reputatie 6
Badge +5
Super @WimvT!

Hopelijk komen ze er snel achter! Ik zie uw berichtje weer verschijnen 🙂
Badge
Hallo Lindsay,
op aanraden van mijn opdrachtgever heb ik ciscoAnyconnect van mijn laptop verwijderd.
Zelf heb ik nog alles wat op cisco en VPN leek uit mijn registry verwijderd.
Office verwijderd, OneDrive verwijderd.
Goed gekeken of het Proxyhaakje niet weer aan stond. Dat was niet zo.

Vervolgens opnieuw opgestart, weer het haakje gecheckt, in registry gezocht naar eventuele "resten van Office365" en die verwijderd.
Weer nieuw gestart.

Toen geprobeerd Office te installeren, maar "helaas, pindakaas".
Hij blijft weer hangen, net als vorige keer.

Melvin heeft met het nummer 0800-0410 optie 2, optie 4 gegeven om te bellen.
Daar kreeg ik Fahrad aan de telefoon en die vertelde me dat ik een installatiepakket à 30 euro moest aanschaffen, om Office geinstalleerd te krijgen op mijn PC.
Volgens hem was het ook onmogelijk dat Office niet geinstalleerd kan worden op mijn laptop. Dat kan nml. altijd als je een werkende internetverbinding hebt. Jij, Melvin en ik weten inmiddels wel beter.
Voor mij zit er niet anders op dan mijn VPN weer te installeren en daarna Office.
Ik zal nog melden of dit gelukt is.
Als ik zo´n installatiepakket neem, komt er dan een "verse" techneut aan te pas? Jij, Melvin, Fahrad en ikzelf kennen net niet alle ins-en-outs van Office-Windows-VPN lijkt het :-(
En hoe kom ik dan aan zo´n installatiepakket?
Groet,
Wim
Reputatie 6
Badge +5
Hi @WimvT,

Met het installatiepakket krijgt u iemand van het Cloud Hitteam die speciaal op 'Installatie' zit. Dit is hetzelfde team als waar Fahrad in zit en waar ik oorspronkelijk vandaan kom 🙂 Daar krijgt u dus niet per se iets nieuws mee.

Ik ga op zoek of we niet iets anders kunnen regelen. Kom ik op terug!
Badge
Dankjewel!
Fijn weekend alvast!

Trouwens,.....VPN actief, poging Office te installeren en HOPPA!!! het loopt.

Als iemand toch wist welk vinkje verkeerd staat :-)
Groet,
Wim
Reputatie 6
Badge +5
Super!!!!
Reputatie 6
Badge +5
Gezien het nu alsnog met VPN werkt, is het misschien een idee om een ticket aan te maken naar Microsoft.

Hiervoor nog een paar vragen:

- Misschien kan de netwerkbeheerder op de bedrijfslocatie nog iets met deze informatie: Office 365 URLs and IP address ranges.

- Mocht dit niet zo zijn, wilt u dan de laptop meenemen naar uw thuisnetwerk?

- Zou u dan vervolgens dit diagnostics bestand willen downloaden en uitvoeren?

Met de logs hiervan kan ik evt een Microsoft ticket verwezelijken!🙂

U ook een heel fijn weekend gewenst Wim!
Badge
Hallo Lindsay,
kan ik bestanden toevoegen?
Groet,
Wim

Reageer