Beantwoord

Exchange --> 365

  • 22 August 2017
  • 53 reacties
  • 1051 keer bekeken

Badge
Hoe makkelijk is het om van Exchange Online naar Office 365 te gaan met een bestaand xxx.com mailadres?
icon

Beste antwoord door Lindsay 22 August 2017, 15:04

Bekijk origineel

53 reacties

Reputatie 6
Badge +5
Bedankt voor uw privé bericht!

Mijn hele simpele plan valt nu een beetje in het water. Met uw abonnementsvorm heeft het omzetten meer wat voeten in de aarde. Het is natuurlijk heel goed mogelijk! Maar we kijken wel naar een periode down time.

Met de abonnementsvorm 'Exchange Online, OneDrive voor Bedrijven of Office 365' is het omzetten een kwestie van licentie wisselen. Met oudere abonnementsvormen moet er volledig losgekoppeld worden, om daarna het domein weer aan het nieuwe abonnement te koppelen.

De instructies die u eerder heeft gekregen zijn correct voor uw abonnement:
- Een back-up maken van al uw email door middel van PST bestanden vanuit Outlook
- Het domein loskoppelen van het huidige abonnement/het huidige abonnement opheffen
- Het domein koppelen aan het nieuwe abonnement
- De email adressen opnieuw aanmaken, zodat de accounts weer bestaan
- Uw email back-up vanuit de PST bestanden weer importeren, zodat deze weer geüpload worden naar de nieuwe accounts.

Hiermee wil ik u uiteraard wel helpen! Als we dit op vrijdagmiddag zouden doen (of een ander moment waarop de impact minimaal is), is het allemaal best te doen.
Reputatie 6
Badge +5
Hi Wim,

Ik ben inderdaad van KPN! 😄 We zijn te herkennen aan het kleine KPN logootje op onze profielfoto.

Een vrijdagmiddag zou goed uitkomen, want dan is het meestal wat rustiger in het project.
Dan gaan we u helpen! Vrijdag (het liefst aan het begin van de middag) kunnen we hiermee aan de slag.
Hoe laat zullen we afspreken?

Uw andere vragen kan ik direct beantwoorden! Bij het installeren van Office 365 krijgt u een OneDrive map op uw computer. Door bestanden in deze map te zetten, upload u deze automatisch naar de Cloud.

De oude Microsoft software kunt u deïnstalleren via het Configuratiescherm:


Ik werk weliswaar in de IT, maar in dit ben ik helemaal niet thuis.
Geen enkel probleem. daar is het forum voor! 😄
Reputatie 6
Badge +5
Hi @WimvT,

Natuurlijk! Dat komt hier zelfs ook nog wat beter uit.

Volgende week vrijdag vanaf 13:00, staat genoteerd. 🤓
Reputatie 6
Badge +5
Hoi Wim!

Ik heb Melvin een berichtje gestuurd, vrijdag is helemaal goed! 😄
Hij werkt dan van 08:00 tot 13:00, welke tijd komt u het beste uit?
Reputatie 6
Badge +5
Super! Ik heb het aan hem doorgegeven.
Vrijdag krijgt u een belletje!

Laat u mij nog even weten hoe het is gegaan?☺️
Reputatie 6
Badge +5
Melvin heeft met tegen 11:00 gebeld. Helaas heb ik dat telefoontje gemist ?
Ah, nee! Zonde 😞 Jammer ook dat het is uitgelopen blijkbaar.

Melvin is al naar huis, maar ik heb hem een mailtje gestuurd! Hopelijk krijgt hij dat maandagochtend op tijd mee. 🙂

Fijn weekend!
Badge
OK, die staat!
Badge
succes!
Badge
Hallo Lindsay,

fijn, dankjewel.
Vanaf 09:00 zou mij het beste uitkomen.

Groet,
Wim
Badge
Ja, dat is gelukt.
Probleem is nog niet opgelost, maar ligt duidelijk aan de VPN op mijn PC.
Ik ga nu proberen dat op te lossen met mijn opdrachtgever, die die VPN geinstalleerd heeft.

Zodra het probleem in detail bekend is EN opgelost, koppel is dat terug met jullie.

Groet,
Wim
Badge
Dankjewel!
Fijn weekend alvast!

Trouwens,.....VPN actief, poging Office te installeren en HOPPA!!! het loopt.

Als iemand toch wist welk vinkje verkeerd staat :-)
Groet,
Wim
Badge
Ga ik doen.
Fijne vankantie!!! En bedankt voor je support bij en interesse in dit vreemde probleem.

Groet,
Wim
Reputatie 6
Badge +5
Hi @WimvT,

Over het algemeen: héél simpel! 😄
Het ligt een beetje aan uw abonnementsvorm.

Zou u mij een privé berichtje willen sturen met de domeinnaam? Dan kan ik even spieken.
Reputatie 6
Badge +5
Hi Wim,

Dat is lastig in te schatten, we zijn volledig afhankelijk van de synchronisatiesnelheid van het domein en Microsoft. Het kan heel snel gaan, maar ik bereid me graag voor op het worst case scenario zodat we niet voor nare verassingen komen te staan.

Laten we het ruim nemen met 2 uur. In het ergste geval staat het domein namelijk een uur te synchroniseren (meestal duurt dit 3 minuten).
Reputatie 6
Badge +5
Hi Wim,

Dat gaat eigenlijk niet! Zodra we het domein loskoppelen, tlconsultancy.com, gaan beide e-mailadressen over.

Om de boel te versnellen is het wel fijn om morgen vast een .pst bestand te maken van de e-mailadressen vlak voor onze afspraak. In dit topic leg ik uit hoe u een .pst bestand maakt.
Reputatie 6
Badge +5
Hi @WimvT,

Het is zover! Heeft u .pst bestanden gemaakt van uw mail? ☺️
Reputatie 6
Badge +5
Perfect!

Heb ik groen licht om te ontkoppelen? ✅
Reputatie 6
Badge +5
@WimvT

Ik zal nog een chat met u starten, maar voor nu ben ik vooral op de achtergrond bezig. Dus is dat niet nodig. ☺️
U hoeft verder niets af te sluiten of te doen op dit moment. Ik ga aan de slag!
Reputatie 6
Badge +5
Ik had een privé bericht gestuurd, maar besefte me dat u natuurlijk geen mail ontving. 😂

Ben gewoon verder gegaan en heb de accounts weer geactiveerd met Office 365! Deze moeten nu weer mail ontvangen.
Reputatie 6
Badge +5
Via Outlook zou moeten werken. Laten we een chat starten!

Ik ga u een link sturen in een privé bericht. Daarmee kan ik meekijken op uw scherm en kunnen we chatten. 🙂
Reputatie 6
Badge +5
Voor onze andere forumgebruikers: uiteindelijk was voor Outlook de oplossing om een nieuw profiel in te stellen. ☺️

Zoals beloofd nog even de link naar de Indexpagina voor alle tips en tricks betreft Office365 en onze andere diensten.🎉
Reputatie 6
Badge +5
Hi @Wim,

Ik kom zojuist terug op het forum en zie uw berichten. Wat een gedoe nog nadat wij hadden afgesloten! Het leek zo netjes klaar te staan. 😶

In uw Cloud portaal zie ik dat u nog een dubbel product hebt, die heb ik dus vast opgeruimd. Niet schrikken van de ophefmail 🙂

Het VPN probleem is wel heel bijzonder, het zou niets met elkaar te maken moeten hebben voor zover ik weet. Daar heb ik direct een ticket voor ingediend met referentienummer '1-79245061016.' Binnen 16 kantooruren word u hierover gebeld.

Geeft u een gil als er contact is geweest?
Reputatie 6
Badge +5
Hallo Lindsay,
Melvin heeft het meegekregen en met een half uurtje geleden gebeld.
Alweer was ik net ergens anders bezig.
Is het mogelijk om met hem in chat-contact te komen?
Dan kunnen we misschien betere afspraken maken.

Groet,
Wim


Hi @WimvT,

Ik heb van Melvin begrepen dat hij u alsnog te pakken heeft gekregen! 😄
Reputatie 6
Badge +5
Super @WimvT!

Hopelijk komen ze er snel achter! Ik zie uw berichtje weer verschijnen 🙂
Reputatie 6
Badge +5
Hi @WimvT,

Met het installatiepakket krijgt u iemand van het Cloud Hitteam die speciaal op 'Installatie' zit. Dit is hetzelfde team als waar Fahrad in zit en waar ik oorspronkelijk vandaan kom 🙂 Daar krijgt u dus niet per se iets nieuws mee.

Ik ga op zoek of we niet iets anders kunnen regelen. Kom ik op terug!

Reageer