Vraag

Hoe verhuis ik een domeinnaam

  • 8 September 2015
  • 0 reacties
  • 362 keer bekeken

Badge +2
Verhuizen van uw domein naar KPN

Voordat u uw domeinnaam kunt verhuizen naar KPN is het handig om een aantal dingen te weten. Hieronder worden de meest relevante stappen toegelicht om een verhuizing zo simpel mogelijk te laten verlopen.

  • Controleer via een openbare WHOIS database (tucowsdomains.com of sidn.nl voor .nl domeinen) of het administratieve e-mail adres van uw domeinnaam correct is. Naar dit e-mail adres zal de ‘authenticatie code’ en ‘goedkeurings’ e-mail verstuurd worden tijdens de domeinverhuizing. Klopt uw e-mail adres niet? Pas deze dan eerst aan bij uw huidige provider.
  • Als u bij uw bestelling aangeeft dat u uw domeinnaam wilt verhuizen naar KPN dan ontvangt u binnen 3 werkdagen een e-mail met een link waar u verzocht wordt uw ‘authenticatie code’ in te vullen. Deze e-mail komt van de domeinregistrar en is vaak in het engels. U hebt 5 dagen de tijd om uw ‘authenticatie code’ in te voeren.
  • Vraag bij uw huidige provider om de ‘authenticatie code’ van uw domeinnaam.
  • Vul deze ‘authenticatie code’ daarna in bij de link die u ontvangen heeft.
  • De verhuizing van uw domeinnaam naar KPN zal daarna doorlopen.
  • U dient zelf uw huidige contract op te zeggen bij uw huidige provider

Voor meer informatie over het verhuizen van uw domein naar KPN hebben wij een handleiding over het ‘registreren en verhuizen van domeinen’, zie kpn.com/cloudservice bij Domeinnaam Online.

Verhuizen van uw domein van KPN naar een andere provider

Als u uw domeinnaam wilt verhuizen van KPN naar een andere provider zijn dit de stappen die u moet nemen:

  • Controleer via een openbare WHOIS database (tcom of sidn.nl voor .nl domeinen) of het administratieve e-mail adres van uw domeinnaam correct is. Naar dit e-mail adres zal de ‘authenticatie code’ en ‘goedkeurings’ e-mail verstuurd worden tijdens de domeinverhuizing. Klopt uw e-mail adres niet? Pas dan uw WHOIS gegevens aan met het WHOIS wijzigingsformulier.
  • Voor het aanvragen van de ‘authenticatie code’ kunt u vervolgens naar com/cloudservice gaan en contact opnemen met onze adviseurs via live chat.
  • Het verhuizen van een domeinnaam betekent niet dat uw abonnement automatisch wordt verwijderd. U kunt uw abonnement opzeggen via onze adviseurs via live chat via com/cloudservice conform de Algemene Voorwaarden die van toepassing zijn op het product. Let ook op eventuele gevolgen van een domeinverhuizing op diensten die gekoppeld zijn aan dat domein: Dataverlies (bijvoorbeeld verlies van e-mails of website uit de lucht) als gevolg van de domeinnaamverhuizing die door u in gang is gezet, is uw eigen verantwoordelijkheid.

0 reacties

Geen reactie

Reageer