Beantwoord

hoeveel tijd nodig verifieren van domeinnaam

  • 16 October 2016
  • 16 reacties
  • 552 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
hoe lang hebben jullie nodig om een domein (extern) te verifiëren ? Sinds donderdag middag DNS updates gedaan, het is nu alweer zondag, en nog steeds bij het aanmaken van de gebruiker: 'up_UserPrincipalName' ongeldig: Domein drukkerijdemare.nl is nog niet geverifieerd.

Sowieso vind ik het een zeer kwalijke zaak, dat we na de oplevering van de nieuwe aansluiting, er na een paar dagen achter komen dat uitgaande SMTP niet meer werkt. WTF waarom vertellen jullie dit niet gelijk bij het afsluiten van het contact.. dat dit via KPN cloud ingeregeld moet worden, toch al bijna 6 weken wachten op de oplevering, hadden we dat DNS geneuzel alleen kunnen regelen..

Als er iemand kan reageren, of uitleg geven graag
icon

Beste antwoord door Lindsay 18 October 2016, 17:26

Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 6
Badge +5
Hallo Drukspook,

Het domein verifiëren bestaat uit meer dan alleen de records aanmaken 🙂 Omdat dit soms inderdaad wat lastig kan zijn, hebben wij het topic 'Mailen met een extern domein? Geen stress.' hier volledig aan gewijd.

Kunt u controleren of u alle stappen op deze wijze heeft doorlopen?

Overigens nog de vraag: welke SMTP gebruikte u voorheen? Zakelijke KPN pakketten hebben geen SMTP erbij. Welk pakket wordt er opgeleverd? Ik hoor het graag.
Reputatie 1
Badge
had de handleiding uit het portaal gedownload..
de records aanmaken moesten eerst; en daarna gebruiker... maar daar blijft 'ie erin'

ik zal de gestuurd link eens lezen straks
alvast bedankt

We mailde altijd met een gmail account.. en we hadden ook al eeen KPN aansluiting, dus daarom was ik zo verbaasd dat het na oplevering nieuwe modem etc. opeens niet meer werkte..
Reputatie 1
Badge
ook via jouw handleiding het zelfde verhaal, (is het zelfde als van het portaal) >..
up_UserPrincipalName' ongeldig: Domein drukkerijdemare.nl is nog niet geverifieerd. Probeer later opnieuw.

even een scherm afdruk gemaakt van de instelling bij provider.. misschien zie je wat geks?
Reputatie 1
Badge
zag dat er via de office Admin ook nog een txt record aangemaakt kon worden, dit net ook gedaan.. wachten het wel weer even af. Morgen weer kijken.. De gebruiker probeer ik dan weer via cloudservice toe te voegen. zoals gemeld in de handleiding
Reputatie 1
Badge
de configuratie wordt nu uitgevoerd.. wordt vervolgd...
Reputatie 6
Badge +5
Goedemorgen Drukspook!

Volgens mij lag het aan het extra txt record. Ik heb zojuist gewoon kunnen verifiëren en een testgebruiker aangemaakt in uw Zelfservice Cloud :D



Kunt u bevestigen of het werkt?
Reputatie 1
Badge
Hoi Lindsay, hier ook nog een berichtje dat het werkt! 🙂
Reputatie 1
Badge
ps; via de tool van 365 > domein naam beheer, kreeg ik iets andere DNS instellingen als vermeld in de cloudtool.

Je krijgt via die omgeving ook de mogelijkheid om je instellingen met externe omgeving te testen. Iets niet goed, dan even terugknop in drukken, bij je DNS (provider) aanpassing doen en dan gelijk bij 365 weer testen... Totdat alle vinkjes groen zijn 🙂

Daarna via de cloudtool een gebruiker aanmaken en 'klaar'
Reputatie 6
Badge +5
Super!!:D
Reputatie 1
Badge
Even nog een klein vraagje. Ik probeerde vanmiddag op de zaak het mail adres toe te voegen; op zich werkt dat (had het thuis ook al getest) maar nog steeds kan ik geen uitgaande SMTP verbinding maken. Ook niet met het nieuwe mailadres? zijn er speciale instellingen nodig om via de 365 omgeving te mailen het lijkt wel of alles op de nieuwe internet aansluiting geblokkeerd is naar buiten..

zou toch wel geinig zijn als we morgen na twee weken weer normaal kunnen mailen.. We zijn er bijna denk ik 🙂
Reputatie 6
Badge +5
Hoi Drukspook!

Zo te zien hebt u een 'Instap' account, dat betekent dat u werkt met een POP3 server. In dit topic staat beschreven wat de instellingen hiervoor zijn (compleet met screenshots! :D).

Onderaan het topic kunt u ook kiezen voor instellen bij Mozilla Thunderbird, Apple Mail of Windows Live Mail. Voor ieder wat wils dus!
Reputatie 1
Badge
inderdaad instap.. ik ga het morgen verder uit zoeken! Fijne avond!

Groetjes, Rene
Reputatie 6
Badge +5
Fijne avond Rene!

Geef maar een gil als u er niet uitkomt morgen 🙂 Ik zit klaar voor u!
Reputatie 1
Badge
Gister een adres aangemaakt.. stond hele dag met status... wachten op... of iets dergelijks. Toen bij office gekeken, blijkt de DNS opeens niet goed te zijn, terwijl het afgelopen week wel werkte.. ik ga maandag wel weer verder kijken, ben er nu beetje klaar mee... snap niet dat KPN dit zo bij zijn zakelijke klanten toepast.. hoe doen jullie het dan als een klant niets van DNS weet etc.etc. die kan dus gewoon niet mailen.... ?!

al jaren klant bij KPN echt jaren... maar we voelen ons echt in de steek gelaten. Wordt hier echt heel verdrietig van, en op Facebook wordt ook al niet gereageerd...

Jullie van support doen je best dat snap ik maar hoe kan het nou dat de DNS kopping afgelopen week wel werkte, en nou zegt office365 ....... dat er geen verbinding is..
Reputatie 1
Badge
als het handig is om domein te verhuizen naar KPN? laat me weten hoe ik het token kan doorgeven...
fijn weekend
Reputatie 7
Badge +11
Hallo drukspook, we waren niet in de gelegenheid om uw bericht te beantwoorden. :(

Als een domeinnaam extern staat, is het een vereiste dat de gebruiker verstand heeft van DNS om de instellingen aan te passen. Als een klant niets van DNS weet en niet kan mailen, zou ons advies zijn om de domeinnaam naar KPN over te dragen. Als de domeinnaam bij ons in het account zit, wordt de DNS automatisch beheert door de customer panel van KPN. Een klant heeft daarbij geen verstand nodig van DNS. ;)

Vorige week was er een klein probleem in Office 365 met betrekking tot verificatie van domeinnamen. Dit probleem is opgelost, ik zie in uw account dat er nu geen melding meer staat. De problemen hadden alleen betrekking op de activatie van een domeinnaam in Office 365. Reeds geactiveerde accounts hebben gelukkig geen hinder ondervonden.

Reageer