Beantwoord

Onedrive synchroniseert niet

  • 4 October 2016
  • 9 reacties
  • 711 keer bekeken

Beste KPN,

Ik heb bij jullie een onedrive voor bedrijven. De onedrive heb ik geïnstalleerd op 3 computers en 1 laptop. De laptop en één computer hebben windows 8, 1 computer heeft windows 10 en 1 computer heeft windows 7.

Met de windows 8 computers heb ik (vooralsnog) geen problemen. Keurig netjes synchroniseert deze en kan ik altijd bij mijn bestandjes (wat ook de bedoeling is). Maar laten we eerst beginnen met de windows 10 computer.

Ik heb eerst heel lang tegen het feit aangelopen dat ik de onedrive niet kon installeren op windows 10 (kwam door windows zelf, daar kunnen jullie uiteraard niets aan doen). Sinds eind juli was er een patch uitgegeven door windows en kon ik deze dus wel installeren op de computer. Tijd lang geen problemen gehad, netjes synchroniseren.

Maar sinds een maand wilt de onedrive niet meer synchroniseren. Sterker nog, ik krijg niet eens meer een wolkje onderin beeld. Wat ik dus nu de hele tijd doe: ik ga naar kpnoffice365.nl, meld mij opnieuw aan met gebruikersnaam en wachtwoord, ga naar synchroniseren (dat doet het systeem dus niet) en ga vervolgens naar nieuwste versie downloaden. Ik moet dus weer opnieuw de nieuwste versie downloaden. Als het installatie programma is opgestart, moet ik opnieuw een gebruikersnaam en wachtwoord ingeven (onedrive instellen). Dan geeft het systeem de melding: dit account wordt al gesynchroniseerd. Vervolgens gaat de onedrive dus "werken" en wordt er spontaan gesynchroniseert. Maar dit wordt dus niet gesynchroniseert naar de cloud, want als ik klaar ben, moet ik EXACT dezelfde stappen ondernemen voordat de bestanden daadwerkelijk ook te zien zijn op de andere computers + kpnoffice365.nl.

Ik heb al meerdere malen gekeken op het internet wat nou het probleem kan zijn, nieuwste versie geïnstalleerd, bestanden gecheckt of deze niet te groot zijn of verkeerde naam hebben en noem het maar op. Het irritante is, dat de computers waar het het belangrijkst is dat het wordt gesynchroniseert dus niet doet. Want sinds een week vertoont de windows 7 exact dezelfde kuren. Ik heb geen idee hoe dit kan gebeuren. Hoe kan ik dit oplossen?
icon

Beste antwoord door Lindsay 7 October 2016, 18:00

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 1
Badge
Ik heb soort gelijke issues gehad en kon op een gegeven moment ook niet meer inloggen op OneDrive via de setup. Uiteindelijk heb ik omdat het om een standalone l.aptop ging heb ik even een nieuwe gebruiker aangemaakt in Windows, hierna zonder enige problemen alles werkend gekregen en daarna alle data van de oude gebruiker overgezet naar de nieuwe gebruiker. (Een profiel reset kan het dus ook verhelpen, maar in mijn geval moest ik even voorzichtig omgaan met de data in het oude profiel).
Reputatie 6
Badge +5
Hoi Dominique,

Wat fijn dat u het Zakelijk KPN Forum heeft gevonden! Ik herken het probleem dat u heeft, maar zoals u zelf ook aangeeft, had dit opgelost moeten zijn met de nieuwste versie van OneDrive voor Bedrijven of de nieuwe versie van Windows 10.

Windows 10 heeft een geïntegreerde OneDrive, dit houdt in dat we eigenlijk geen externe download hoeven te toen. Als u rechtsonder in uw scherm klikt, ziet u daar 2 wolkjes of 1?

Ik ben benieuwd naar het antwoord. Samen gaan we er wel uitkomen! 🙂
Reputatie 6
Badge +5
Hoi all!

Op de Windows 7 pc bleek het een veel simpelere oplossing te zijn :)
Dominique had twee versies van OneDrive voor Bedrijven naast elkaar lopen. De oude sync client functioneerde niet meer en gaf een synchronisatieprobleem aan. De nieuwe liep als een trein.

Oplossing: verwijder de oude client. Fijn dat we er helemaal uit zijn!
Hoi Lindsay,

Als ik naar de verkenner toe ga en ik selecteer met de rechtermuisknop de OneDrive map, staat deze optie er niet eens tussen (zie printscreen).

EDIT: Ik heb overigens deze ronde niet bovenstaande stappen uitgevoerd, bewust niet zodat ik goed kon laten zien wat het probleem dus nu is. Is het een idee dat ik bovenstaande stappen (dus aanmelden, synchroniseren, opnieuw installeren software etc) toch even uitvoer?
Reputatie 7
Badge +11
Ik heb soort gelijke issues gehad en kon op een gegeven moment ook niet meer inloggen op OneDrive via de setup. Uiteindelijk heb ik omdat het om een standalone l.aptop ging heb ik even een nieuwe gebruiker aangemaakt in Windows, hierna zonder enige problemen alles werkend gekregen en daarna alle data van de oude gebruiker overgezet naar de nieuwe gebruiker. (Een profiel reset kan het dus ook verhelpen, maar in mijn geval moest ik even voorzichtig omgaan met de data in het oude profiel).
Bedankt Maikel voor het delen van jouw ervaring en advies! 😃
Reputatie 6
Badge +5
Hoi Dominique,

Duidelijk! Wat fijn dat u een screenshot toevoegt :-)

Als u rechtermuisklikt op de OneDrive map op de computer, en kiest voor 'bibliotheek synchroniseren', verschijnt het wolkje dan wel? En zou u ook het e-mailadres dat u gebruikt voor de dienst in een privé bericht naar mij willen sturen? Ik wil graag wat dieper graven.
Reputatie 6
Badge +5
Hoi Dominique,

We hebben even contact gehad en, voor de andere lezers, in ieder geval de Windows 10 computer vast weten op te lossen! OneDrive voor Bedrijven lift tegenwoordig mee op de OneDrive Personal applicatie. Op het moment dat die volledig functioneert, zal ook de Bedrijven versie lopen als een trein.

We hebben ons dus aangemeld met de Personal versie van OneDrive en zo de connectie opgestart. Ook gaven we aan dat de applicatie automatisch mag opstarten bij het opstarten van de computer. Nu loopt de synchronisatie netjes door.

Vrijdag gaan we verder met de Windows 7 computer! 😃
Reputatie 6
Badge +5
Hi Maikel,

Superfijn dat u met ons meedenkt! 😃 Alle suggesties zijn welkom!
Hoi Lindsay,

Als ik dus rechtsonder in het beeld kijk zie ik geen enkel wolkje.
Om het wolkje uberhaupt te krijgen, moet ik dus bovenstaande stappen doen. Dan komt er 1 blauw wolkje waardoor het dus gesynchroniseert is. Als ik de computer opstart, geen wolkje, geen synchronisatie.

Groetjes

Reageer