Ontdek Office 365, de digitale versie van uw werkplek in de Cloud

  • 16 May 2017
  • 3 reacties
  • 3130 keer bekeken

Reputatie 4
Badge +1

U ziet het tegenwoordig overal, Office 365 - Maar wat is het nu eigenlijk?
Zie het als een digitale versie van uw werkplek. Een werk-kit met opslag in de Cloud. Erg handig voor bijvoorbeeld uw administratie. U hebt uw documenten altijd bij de hand. Of u nu thuis, op het werk of zelfs in het buitenland bent. Met 1 wachtwoord hebt u toegang tot al uw bedrijfsgegevens, ook tot uw archief.

Support bij Microsoft Office 365, Exchange Online & OneDrive voor Bedrijven

Bestanden delen
Maar Office 365 heeft nog meer in zijn mars. Door bestanden of een pagina te delen, kunt u met meerdere personen tegelijkertijd in hetzelfde document werken. Zo kunt u gemakkelijk samenwerken op afstand. Dus waar u ook bent, u bent altijd 1 klik verwijderd van alles wat met uw onderneming te maken heeft.

Klinkt helemaal fantastisch, maar hoe werkt het?
Er zijn 2 soorten licenties, Instap en Premium. Bij Instap krijgt u het hele pakket, maar alleen via uw internetbrowser. Bij Premium kunt u de software op 5 apparaten installeren. Iedere licentie biedt 1 account. Uw account is toegankelijk via kpnoffice365.com met een eigen gebruikersnaam en wachtwoord. Uw eigen bestanden zijn afgeschermd en voor niemand anders toegankelijk, tenzij u daar toestemming voor geeft.

Een eigen e-mailadres
Als gebruiker krijgt u een e-mailadres dat u kunt aanvullen met een eigen domeinnaam (bijvoorbeeld info@peperplant.nl). U opent uw e-mail via kpnoffice365.com, maar ook via het e-mailprogramma op een computer, telefoon of tablet. Als u een e-mailaccount toevoegt, hoeft u alleen uw gebruikersnaam en wachtwoord in te voeren..

Uw adresboek en agenda
Omdat u Office 365 op elk apparaat kunt gebruiken, hebt u ook altijd uw adresboek bij de hand. Door de real time synchronisatie zijn uw data op ieder apparaat gelijk. Bij uw agenda is dat van groot belang. Nieuwe afspraken kunt u inplannen en staan direct op al uw apparaten. Ook is het mogelijk agenda’s te delen met andere Office 365-gebruikers.

Flexibiliteit
De kracht van Office 365 ligt vooral bij de beheerfunctionaliteiten en de flexibiliteit. U kunt altijd gebruikers toevoegen of verwijderen. Betaling is maandelijks en u betaalt alleen voor het aantal gebruikers. Licenties toevoegen, wijzigen of opzeggen? Dit is maandelijks mogelijk, zonder contract. Eenvoud voor de beheerder en gebruiker dus.

Takenlijst
Er zijn 2 mogelijkheden om uw dagelijkse to do’s bij te houden. U kunt zowel de takenlijst in Outlook gebruiken als OneNote. Met beide is het mogelijk om werkzaamheden bij te houden en te delen. Er is zelfs een optie om taken aan te vullen met afbeeldingen, audiofragmenten en nog veel meer!

Bent u regelmatig buiten de deur of een echte flexwerker?
Dan wordt u absoluut gelukkig van OneDrive. Daarmee krijgt u 1 TB aan opslag in de Cloud. Hier kunt u al uw bedrijfsbestanden plaatsen en beheren. De bestanden zijn benaderbaar via de webportal maar ook via het instellen van een lokale map op uw computer. De bestanden staan dan op uw harde schijf en worden real time gesynchroniseerd.

Sharepoint
Deze functionaliteit wordt veel gebruikt als kennis- of beeldbank. De opslagruimte is eventueel benaderbaar voor meerdere personen. De genodigden loggen in met hun eigen gebruikersnaam en wachtwoord. U bepaalt zelf of de bezoekers wel of geen wijzigingen mogen aanbrengen.

Communicatiemogelijkheden
Om de interne communicatie binnen uw bedrijf een extra boost te geven bestaat Yammer. Dit programma is vergelijkbaar met Facebook en Twitter. Bedrijven kunnen een intern netwerk opbouwen met profielen en projectgroepen. Er is ook de mogelijkheid om externe partijen te volgen of uit te nodigen. Denk aan een leverancier die nieuwsgierig is naar de sales campagnes van zijn distributeurs. Met Yammer kunt u zelfs privéchats voeren. Dit kan ook met Skype voor Bedrijven. Een applicatie die veel gebruikt wordt om mee te chatten en vergaderen.

Office
Het meest praktische van dit hele pakket is Office zelf. Hiermee werkt u altijd en overal in Word, Excel en PowerPoint.

Office 365 van KPN, uw voordelen:
Nederlandstalige service
Onze experts staan 24/7 voor u klaar om u te helpen met vragen over uw Office- abonnement. U kunt eenvoudig uw Office licenties beëindigen en aanvragen.
Maandelijks opzegbaar
U beheert eenvoudig uw licenties en kunt gemakkelijk elke maand beëindigen en aanvragen.
Één overzichtelijke factuur
Optimaal inzicht in de kosten van al uw Cloud-diensten, overzichtelijk op 1 factuur.
Altijd up-to-date
Synchroniseer bestanden, e-mail, agenda’s en contactpersonen op al uw apparaten met Office 365.

Bent u geïnteresseerd geraakt of hebt u nog vragen? Laat het ons weten in de reacties!

Support bij Microsoft Office 365, Exchange Online & OneDrive voor Bedrijven

3 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Hoi @Ro0sz,

Het is helaas niet mogelijk om het aan een hotmail of live mailadres te koppelen, je krijgt echter wel een gratis .onmicrosoft.com mail adres die toegewezen wordt aan elk account. Mijn advies is echter wel om gebruik te maken van een eigen domein naam gezien dit professioneler over komt (De meerprijs is verwaarloosbaar).

Om je andere vraag te beantwoorden moet ik je uitleggen hoe de licenties werken:

Een licentie geeft je het recht op het volgende:
1x een account voor een gebruiker die bedoeld is voor een gebruiker (Hier wordt niet op gecontroleerd).

Deze gebruiker krijgt het volgende:
  • Een mail adres (met de mogelijkheid op een "alias"). Het mail adres is ook de "gebruikersnaam" van de desbetreffende gebruiker.
  • De hele online dienstverlening (Webmail, onedrive, sharepoint etc.)
  • Het recht om het office pakket (Word, powerpoint, excel etc) op 5 apparaten te installeren. Het activeren gaat via het mail adres en het wachtwoord.


Natuurlijk zitten er veel meer voordelen aan een licentie, maar dit is een beknopte uitleg zodat je een idee hebt hoe het werkt.
Kan de Office Premium ook worden gekoppeld aan een Hotmail of Live-e-mailadres of moet dit per se aan een eigendomein e-mailadres? En geldt dat dan voor alle vijf de apparaten dat deze een e-mail adres @ het eigen domein moeten hebben of kan het bijvoorbeeld ook met 1 (bijvoorbeeld: info@mijndomeinnaam.nl) en dan de overige vier apparaten gekoppeld aan een (semi)willekeurig e-mailadres als bijv.. nummereen@live.nl, nummertwee@hotmail.com, nummerdrie@msn.com, nummervier@outlook.com?

Graag uw reactie.

Bij voorbaat dank.
Reputatie 7
Badge +6
Mooi topic! Er zijn trouwens nog een aantal meer "highlights" die geweldig zijn maar vergeten worden.

Planner
Office365 planner maakt het makkelijk om taken te organiseren en toe te kennen aan collega's, op deze manier wordt samenwerken nog makkelijker.

Microsoft Teams
Microsoft teams is de nieuwe gecentraliseerde samenwerkingsomgeving van office365.

Hier is een interessant artikel dat de mogelijkheden en beperkingen in detail uitlegt:
http://www.techrepublic.com/article/microsoft-teams-the-smart-persons-guide/

Reageer