Beantwoord

outlook 2013

  • 24 March 2015
  • 10 reacties
  • 875 keer bekeken

Goede dag

Ik heb een zakelijk abonnement bij KPN. Website-beheer, Exchange en Office365

Hetluktmij niet om in outlook een account aan te maken/

Bij de Installatie is wel mijn admin mailadres gelukt.

Ik heb allerlei handleidingen geprobeerd maar ikkom er verder niet uit.

dit zijn de screenshots van mijn admin adres

https://

Hoop dat iemand mij kan helpen.

groeten
icon

Beste antwoord door TiedeJan 1 April 2015, 18:21

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +11
Beste Ellebell,

Bedankt voor uw zeer uitgebreid bericht! Screenshots zeggen vaak meer dan woorden ;)

Ik heb door de technische dienst laten controleren of uw extra aangemaakte mailaccount in orde is. Deze geven aan geen problemen te zien en het account gewoon toegevoegd moet kunnen worden in Outlook.

Wanneer u dezelfde instellingen gebruikt als die van het admin account maar dan met de nieuwe gebruikersgegevens van het account, moet deze kunnen werken. Voor alle exacte stappen wil ik u graag doorverwijzen naar de oudere versie van de handleiding, deze is http://www.kpn.com/ss/Satellite/YNsZ3mM4TGMaXyZMpyhCWGaqFmsKRx7eEieIee0XyZ7fWpD8VDbK58SREJsiR2XyZIGRnB/MungoBlobs/attachment/HandleidingZakelijkExchangeOnline.pdf" target="_blank te vinden. In de handleiding staan de stappen voor het toevoegen van het account.

Als dit toch niet lukt, zou u willen aangeven wat voor foutmelding u precies krijgt?
Hallo Tim,

Ik heb het geprobeerd zoals het in de handleiding staat.

https://

https://

Het wachtwoord is hetzelfde wat ik ook gebruik bij dit emailaccount op webmail exchange

https://

https://

https://

Vervolgens blijft het programma vragen om het wachtwoord.

**bleep** krijg ik het volgende
Reputatie 7
Badge +11
Beste Ellebel,

Voor zover ik heb kunnen zien, betreft uw extra account (ellie@elliebouwhuis.nl) ook een Exchange account. In de eerdere schermafbeeldingen is te zien dat u het admin account wel als Exchange account heeft ingesteld. Dit account voegt u nu toe als POP/IMAP account, vermoedelijk zit hier het probleem aangezien het accounttype deze verbinding niet ondersteund.

Zou u eens willen proberen om het account toe te voegen als "Microsoft Exchange" type?
Hallo Tim,

Hier komen weer wat screen shots. Ik heb nu het volgende al bereikt:

https://

https://

De server is onderstreept, volgens de info moet dat goed zijn,

https://

https://

https://

https://

https://

Vervolgens: toepassen en ok.

terug naar tab serverinstellingen: volgende

dan komt deze melding:

https://

In outlook zie ik geen nieuwe mailberichten, als ik bij verzenden/ontvangen; Alle mappen verzenden/ontvangen doe,krijg ik deze melding'

https://

Ben benieuwd of ik in ieder geal op de goede weg zit, en dat je hier wat aan hebt.

groeten

ellie
Reputatie 7
Badge +11
Beste Ellebell,

Zo te zien is het account geconfigureerd middels de instellingen van ons nieuwe platform. Ik heb uw account opgezocht en deze staat nog op het oude platform en is nog niet gemigreerd. Dat betekent dat u bij het toevoegen van het account de http://www.kpn.com/ss/Satellite/ofNtQpSgu4jIBGmOOeq1x1PW2nRKxExytsZJ1IfUjQygNK97XRdvUgxTYHgdi58v/MungoBlobs/attachment/HandleidingExchangeOnlineLite-Standard.pdf" target="_blank dient te volgen. Op pagina 31 kunt u stappen en instructies vinden. Ik hoor graag van u of het hiermee lukt!
Hallo Tim,

Wat ik gisteren  verzond, had ik gedaan met de handleiding die jij ook stuurt. Ik heb het nog maals geprobeerd, maar weer geen resultaat.

jammer, heb je nog meer opties?

Outlook opnieuw installeren, is dat een idee?

groeten

ellie
Reputatie 7
Badge +11
Beste Ellie,

Het spijt mij zeer, ik heb een fout gemaakt! :S

Nu ik uw account nogmaals bekijken, zie ik dat u een Lite account heeft aangemaakt, dit betreft dus een POP3 type. Zou u daarom nogmaals willen proberen om een account toe te voegen maar dan toch wel de POP3 type? In de handleiding kunt u de stappen vinden vanaf pagina 42.

Type Account: POP3
Server voor Inkomende e-mail (POP3): pop.kpnxchange.com
Server voor uitgaande e-mail (SMTP): mailhost.kpnxchange.com
(uitgaande e-mail verificatie is vereist, dezelfde instellingen)

Hopelijk lukt het dit keer wel!
Reputatie 2
Badge +1
Hoi Ellie en Tim,

De foutmelding die outlook geeft heeft een eigen oplospagina bij Microsoft:

https://support.microsoft.com/nl-nl/kb/2659085/nl" target="_blank

Hier staan soms wel handige tips en trucs tussen die niet in de KPN handleiding staan. Al isdeze vanaf pagina 42 erg goed voor een Exchange Online Lite-account.
Hoi Tim
Het werkt, hartstikke bedankt voor je hulp.
Fijn weekend
Groeten Ellie
Reputatie 7
Badge +11
Hallo Ellie,

Bedankt voor uw terugkoppeling, goed om te lezen dat het is gelukt!

Ook voor u een heel fijn en zonnig weekend toegewenst.

Reageer