Vraag

SPF probleem

  • 28 April 2015
  • 3 reacties
  • 471 keer bekeken

  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
Sinds een aantal weken begin ik mails terug te krijgen van bepaalde adressen met de volgende melding:

An SPF-enabled mail server rejected a message that claimed an envelope sender address of ***********.
An SPF-enabled mail server received a message from ******* that claimed an envelope sender address of *********

However, the domain ****** has declared using SPF that it does not send mail through  **** That is why the message was rejected.

het probleem komt er dus op neer dat ik mails stuur via google maar volgens mijn SPF geen mails mag sturen via google (zover ik het begrijp)

nu heb ik gekeken op mxtoolbox.com

die geeft als spf:

v=spf1 include:spf.protection.outlook.com

dat klopt dus niet.

Na wat gegoogle zou het moeten zijn

v=spf1 include:_spf.google.com ~all

Nu heb ik dat proberen aan te passen op

pem.kpn.net maar daar kan het niet.

Nu zag ik iets voorbijkomen dat je dat via 

cp.online.kpn.com zou kunnen doen maar daar heb ik geen inloggegevens van en als ik probeer een wachtwoord op te vragen met de login voor pem.kpn.net dan krijg ik niks in mn box.

Hoe kan ik mn probleem opgelost krijgen, kan dat via de portal of moet een admin dat voor me doen?

3 reacties

Reputatie 7
Badge +11
Beste wbs,

Ik zie dat uw e-mailadres op het forum een domeinnaam van KPN betreft. Ik vermoed dat het probleem ook om deze domeinnaam gaat?

Wanneer ik deze opzoek in ons systeem zie ik dat uw pakket op 8 april is begonnen met een migratie naar het nieuwe platform (cp.online.kpn.com). Hierdoor kunt u nu niet inloggen op het oude platform (pem.kpn.net). Ik vermoed ook dat de oorzaak is van dit probleem, de migratie is namelijk vastgelopen. Ik kan mij goed voorstellen dat uw e-mail op het moment niet goed werkt.

Dit probleem heb ik gemeld bij de technische dienst, deze zijn meteen bezig gegaan om de migratie af te ronden. Op het moment van schrijven lijkt deze nog niet klaar. Wanneer de migratie afgerond is, ontvangt u een bevestiging. Er wordt ook telefonisch contact met u opgenomen door de migratie helpdesk.

Ik vertrouw erop dat het probleem op korte termijn wordt opgelost. Als er vragen zijn lees ik deze graag! Onze excuses voor het ongemak.
Ok, thx

Dan wachten we het af!
Reputatie 7
Badge +11
Beste wbs,

Volgens mijn informatie is de migratie al snel afgerond na het maken van de melding!

Klopt het dat het probleem nu ook opgelost is? Ik hoor het graag van u! smiley

Reageer