Vraag

Verhuistoken

  • 3 December 2021
  • 15 reacties
  • 107 keer bekeken

Ik wil graag de verhuiscode opvragen van medtech.nl. Dit is in eigendom van KPN  maar ik ben al weken aan de slag om van KPN deze verhuiscode te krijgen. Maar ieder contact loopt spaak terwijl ik een print heb waarin staat dat zij eigenaar zijn. Hoe kan dit verholpen worden?


15 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Goedemiddag @LIOF,

Welkom op het Zakelijk KPN Forum! 
Ik ben gelijk op onderzoek gegaan en kon het domein in eerste instantie niet terug vinden. Toen heb ik dit even bij een collega navraag gedaan en kreeg ik meer duidelijkheid. Het domein valt namelijk onder een grootzakelijk account en daar heb ik geen toegang tot. Ik kan daarom dus ook niet bij de verhuiscode komen. Ik moet je daarom vragen om contact op te nemen met mijn collega's van grootzakelijk. Je kan hiervoor bellen met 0800-1576. Vervolgens wordt er om een pincode gevraagd. Als je deze niet hebt kan je blijven hangen, er volgt daarna namelijk de optie om aan de hand van het KVK nummer doorverbonden te worden. 

Excuses dat ik jullie niet zelf kan helpen en door moet verwijzen! 

Beste Rick, ik ben heel blij met deze reactie. Ik heb al contact opgenomen en een mailadres ontvangen! Groet, Silvy

Reputatie 7
Badge +6

Goedemorgen Silvy,

Goed om te lezen dat het gelukt is! 
Als je nog andere vragen hebt of als we met andere zaken kunnen helpen horen we het graag. 

Helaas is het toch niet gelukt. KPN is de eigenaar maar kan dit nergens terugvinden. De bewijslast ligt nu bij LIOF.. Zie hier het extract WHOIS. Ik blijf het een vreemde gang van zaken vinden.

 

Reputatie 7
Badge +6

Goedemiddag, 

Wat balen dat het toch niet gelukt is om de verhuiscode te krijgen! 
Wat hebben mijn collega's precies met je besproken? Hebben zij het wellicht ook verder uit kunnen zetten?

Ik ga ondertussen ook intern op onderzoek uit om te kijken hoe we dit zsm op kunnen lossen en de verhuiscode kunnen achterhalen. 

Ze hadden me eerst doorverwezen naar een externe hosting partij maar die wisten nergens van en gaven aan dat ze  vaker klanten van KPN krijgen maar dat ze niet begrijpen hoe deze bij hun terecht komen. Toen heb ik wederom gebeld met KPN en hebben ze gekeken in het KvK register en in jullie eigen database. Daar konden ze terugvinden dat het account was aangemaakt door een oud collega van mij. Maar meer konden ze niet vinden. Ik moet een factuur kunnen overleggen maar onze administratie heeft die niet. Het is immers een domein dat in 1997 is aangemaakt. Ik begrijp gewoon niet dat dit niet ergens vastligt als KPN toch duidelijk de eigenaar is. Dank Rick voor alle moeite.

Reputatie 7
Badge +6

Goedemorgen, 

Bedankt voor de toelichting! 
Ik heb intern wat hulplijnen ingeschakeld om te kijken hoe we dit op kunnen lossen. Het is jammer genoeg niet gelukt om de verhuiscode te achterhalen. Dit heeft vermoedelijk te maken met het feit dat het administratief bij Grootzakelijk staat. 

Je kan het beste een mail sturen naar domain@kpn.com. Beschrijf hierbij de situatie zoals hierboven en leg uit dat je ook met ons contact hebt gehad. Via deze route zouden we de code moeten kunnen achterhalen en laten versturen. 

Hoi Rick, Dank voor je bericht. Ik heb helaas al drie mails verzonden naar dit adres maar tot op heden geen enkele reactie mogen ontvangen.

Reputatie 7
Badge +6

Goedemorgen,

Oh er zijn al verschillende mails naar dit mailadres gestuurd. Goed dat jullie die ingang al gevonden hadden, maar natuurlijk wel frustrerend dat daar nog geen reactie op gekomen is. Wanneer hebben jullie de mails verstuurd? Zijn de mails van hetzelfde mailadres verstuurd als waarmee je hier geregistreerd bent? 

Ja, inderdaad vanaf dit mailadres. Ik heb mails verzonden op 3, 6, 10 en 14 december

Reputatie 7
Badge +6

Bedankt voor de toelichting! 
Ik ga uitzoeken waarom er nog geen reactie is en vragen of dit met spoed opgepakt kan worden. 

Excuses voor het ongemak! 

Dank je!

Reputatie 7
Badge +6

Goedemiddag, 

Als het goed is hebben jullie inmiddels antwoord gekregen van domain@kpn.com, toch? 
 

Hoi Rick, ik had vrijdag verlof maar ik heb antwoord! Het lijkt goed te komen. Dank voor al je moeite! Groet, Silvy

Reputatie 7
Badge +6

Goedemiddag Silvy, 

Bedankt voor je bericht!
Goed om te horen dat er positieve ontwikkelingen zijn. Als ik nog iets kan doen hoor ik het graag. 

En anders alvast hele fijne dagen!

Reageer