Beantwoord

Verificatie van domein in Office 356 lukt niet MS=msxxxx verschillend

  • 12 September 2016
  • 12 reacties
  • 660 keer bekeken

Ik heb Exchange Online met Webhosting Online. Nu wil ik mijn eigen domein (wat bij Webhosting Online) beheerd wordt, toevoegen bij Office 356.

Ik heb mijn domein via de Office-beheer centrum toegevoegd, vervolgens moet ik een TXT of MX record verifieren. Als ik kijk of deze reeds bestaat, is deze wel aanwezig maar het MS=msxxxxx is anders, dus Cloudservices Portal heeft andere nummer aan dan in Office-beheer centrum.

Hoe kan ik dit oplossen?
icon

Beste antwoord door Tim 13 September 2016, 11:10

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +11
Hi Paul,

Die moest ik aan zien komen. U gaf het eigenlijk zelf al aan, uw e-mail werkt nog. Dat betekent dat uw domeinnaam nog op het oude platform staat, daar is technisch niets mee gedaan. De DNS records in de control panel zijn dus nog niet van kracht. Dit heb ik vaker gezien en heb daar mijn werkplek voor nodig en mogelijk een collega.

Wanneer deze verhuizing technisch is gerealiseerd, ondervind u een kleine downtime met de werking van uw email. Zoals ik aangaf, de gebruikers zijn op dat moment (nog) niet "bekend" bij Office 365 en moeten aangemaakt worden. ;)

Al een idee wanneer u van plan bent om hiermee aan de slag te gaan? Dan zorg ik ervoor dat de handeling op een gewenst tijdstip wordt uitgevoerd (alleen tijdens kantooruren).
Hi Tim,

Bedankt voor je reactie. Met de verhuizing ben ik gelijk van start gegaan, maar om gebruikers op mijn eigen domein aan te maken, moet ik eerste deze correct aanmelden bij Office 356 en dit werkt niet :(

Of moet ik eerst een gebruiker aanmaken op het domein.kpn-cloud.nl i.p.v. mijn eigen domein.

Groet,
Paul
Reputatie 7
Badge +11
Hi Paul,

Aangezien de verificatie niet lukt doordat de DNS records op het oude platform niet kloppen, kunt u nu geen stap verder. Deze handelingen kunt u pas uitvoeren als wij de verhuizing van de domeinnaam (het technische gedeelte) hebben voltooid.

Vandaar mijn vraag wanneer ik deze (nameserver) verhuizing voor u kan afronden.
Hi Tim,

De verhuizing mag direct uitgevoerd worden. Ik begrijp dat het tijdens kantoor uren gedaan moet worden. Wat mij betreft kan het rond 11:00 morgen.

Misschien wat achtergrond, wat betreft de verificatie: ik had eerst correcte MS=msxxxx records. Althans zowel bij Cloudservices als Office 356 was het getal hetzelfde, maar verificatie faalde. Dus heb ik mijn domein opnieuw toegevoegd bij Office 356, maar hierna was de MS=msxxxx anders.
Reputatie 7
Badge +11
Goedemorgen Paulie,

De nameservers zijn nu nog ns3.pem.kpn.net & ns1.pem.kpn.net. Deze gaan we wijzigen naar de nameservers van het nieuwe platform, ns17.kpn.net & ns18.kpn.net. Daarna worden de DNS records gebruikt zoals geconfigureerd staan in de control panel. De record MS=msxxxx is dan zichtbaar en kan de verificatie van Office 365 afgerond worden.

Om 11.00 uur druk ik op de knop!
Beste Tim,

Prima. Bedankt voor je bericht.

Groet,
Paul
Reputatie 7
Badge +11
Dag Paul,

Het is gelukt hoor!

domain nameservers:
ns17.kpn.net
ns18.kpn.net

Het kan zijn dat Office365 de nameserver wijziging nog niet ziet, probeer het dan over een uur nogmaals. Laat je straks weten hoe het gaat? Ik help natuurlijk graag verder 🙂
Beste Tim,

Bedankt.
Klopt het dat de "MS=ms____" TXT record in mijn eigen domein (dus niet de kpn-cloud.nl) hetzelfde moet zijn als wat Office 365 aangeeft bij het toegoeven van een domein (bij verificatie). Want dit is anders bij mij. Office 365 geeft een andere aan (of genereert een andere bij toevoegen van domein).

Groet,
Paul
Reputatie 7
Badge +11
Hi Paul,

Dat klopt inderdaad, de code in Office 365 en op de DNS records moeten gelijk zijn aan elkaar om de verificatie te voltooien. Overigens zijn er bij u 2 domeinen actief in Office 365 en ook 2 verschillende MS verificatie codes, haal deze dus niet door elkaar 😉
Hi Tim,

Dat is denk ik het probleem waarom ik niet de verificatie kan uitvoeren.
Domein #1: [naam].kpn-cloud.nl
Domein #2: [bedrijf].nl

Domein #1: Werkt bij Office 356, MS verificatie code in DNS record == Office 356 code
Domein #2: Werkt niet, MS verificatie code in DNS record is niet gelijk aan wat Office 356 vraagt.

Nu wil ik op Domein #2 Office 356 instellen om zo email domein gebruikers toe te voegen. Hiervoor moet het MS code in DNS record aangepast worden naar de gene waarom Office 356 om vraagt.
Kan dit opgelost worden? Ik kan alleen de TXT record disablen, maar niet aanpassen.

Groet,
Paul
Reputatie 7
Badge +11
Dag Paul,

Sorry voor het wachten. Het .kpn-cloud.nl domein hoeft u niet perse te gebruiken of in te stellen, maar het kan natuurlijk wel! Het lijkt inmiddels wel gelukt te zijn met de MS code?

Aanmaken / wijzigen DNS records
U kunt het DNS record aanklikken en ziet u onderstaande melding:

"Dit record wordt door het systeem gebruikt en kan niet worden verwijderd of gewijzigd. Als de wijziging toch echt nodig is, kunt u dit record uitschakelen en een alternatief aangepast record aanmaken."

Het is mogelijk om de TXT record uit te schakelen en handmatig een nieuwe aanmaken. :D
Ik heb dit meteen even voor u gedaan, maar neem gerust een kijkje hoe het DNS Records tabel er nu bij staat.

U kunt nu vanuit de CP van KPN een gebruiker aanmaken. In de winkel kunt u meer licenties selecteren voor extra gebruikers. Zoals u ziet hebben we veel informatie op het forum staan over het instellen van de diensten. Ik heb er alle vertrouwen in dat het u helemaal gaat lukken, toch? 😉

Reageer