Vraag

Verschillende uitgaande mails komen in Spam terecht bij ontvangers

  • 18 September 2018
  • 5 reacties
  • 848 keer bekeken

Sinds enige weken ben ik overgestapt naar Office365 bij KPN. Tevens ook mijn domeinnaam via KPN.
Echter ontvangen diverse klanten verstuurde mail in de spam box/ongewenste mail.
Er staan bij mij 2 TXT records als volgt :
TXT huisink.nl. MS=ms11756381 3600 Systeem Actief Ja
TXT huisink.nl. v=spf1 include:spf.protection.outlook.com -all 3600 Systeem Actief Ja

Ik verstuur enige mail via mijn facturatieprogramma dmv relayserver : smtp.office365.com - port 587 - TLS

Zijn er instellingen binnen Office365 die niet goed staan ?

5 reacties

Reputatie 5
Badge +3
Beste @SjorsH,

Het beste kan je op https://www.mail-tester.com/ een test uitvoeren door een e-mail te sturen naar dit systeem. Zij controleren alle instellingen en geven aan welke instellingen of gegevens nog niet juist zijn op het domein of de mailserver. De score die eruit zou moeten komen dient eigenlijk 10/10 te zijn,
Ik krijg vanuit Outlook een score terug van 10/10.
Maar vanuit mijn facturatieprogramma een score van 5.8/10
Reputatie 5
Badge +3
Dan mailt het facturatieprogramma via een andere SMTP server dan Outlook. Welke SMTP gegevens staan in het programma ingesteld?
Via mijn facturatieprogramma dmv relayserver : smtp.office365.com - port 587 - TLS
Reputatie 5
Badge +3
Dat zou goed moeten zijn. Heeft u de link van de uitslag van 5.8? Dan kijk ik ook even naar het resultaat.

Reageer