Beantwoord

breedbanddiensten

  • 4 February 2021
  • 11 reacties
  • 165 keer bekeken

Een aantal jaren gelden |(jaar of 6) is bij het aankopen van twee nieuwe prive telefoons de dienst Cloud geadviseerd. We betalen daar maandelijks € 4,84 voor. Dat zou voor de app. Veilig internet KPN voor op de telefoon zijn. De app zelf werkt niet sinds we beiden nieuwe telefoons hebben:  geeft melding Veilig Internet KPN stopt steeds op beide telefoons.  Dus vraag is: waar betaal ik eigenlijk voor?

Afschrijving betreft KPN BV zakelijke markt, terwijl wij niets zakelijks hebben. Klantnummer is 125******

We doen verder niets in de Cloud. Dus is deze dienst en betaling nog rechtvaardig?

Ik heb al eerder via contactformulier aan KPN deze vraag gesteld, maar geen antwoord gekregen.  
Graag reactie via mail, welke bij KPN bekend is (factuurmail)
 

icon

Beste antwoord door Rashid 11 February 2021, 16:29

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 5
Badge +10

Hi @Barbara,

Welkom op het zakelijk KPN forum!

Goed dat je ons hiervoor benadert. Ik kan mij goed voorstellen dat jullie vragen hebben op het moment dat een dienst waarvoor je betaalt niet naar behoren werkt. Ik heb meteen contact opgenomen met collega's van de Cloud afdeling en mijn collega heeft 2 nieuwe licenties aangemaakt voor jullie Protection Service for Business, Mobile Security.

De nieuwe licenties zijn gemaild naar het e-mailadres waar ook de facturen naartoe worden gestuurd. Heb je de mail ontvangen?

Fijn dat je meteen het klantnummer hebt gestuurd, daarmee kon ik meteen aan de slag. Voor de zekerheid heb ik het klantnummer gecensureerd, daarmee voorkomen we dat er misbruik van gemaakt kan worden door anderen.

Jammer om te lezen dat je nog geen antwoord hebt ontvangen na het invullen van het contactformulier. Om eerlijk te zijn weet ik niet op welke afdeling de digitale formulieren binnenkomen. Via het forum beantwoord ik uiteraard graag al je vragen :slight_smile: .

Beste Rashid,

Dank voor je reactie. Ik  heb twee licentienummers ontvangen, maar zou eigenlijk niet weten wat ik er mee moet doen. Wij zijn alleen particulieren klant bij KPN. Wij zijn geen bedrijf, dus zakelijk zouden we niets af hoeven nemen. 

Maar begrijp ik dat deze licentie voor de app. Veilig Internet van KPN op de telefoon is? Dat is mij dus niet duidelijk.  
Omdat de app het niet doet, zoals al eerder aangegeven, moet ik de app er dan afgooien en weer opnieuw installeren met de nieuwe licentie?

Barbara

Reputatie 5
Badge +10

Hi Barbara,

Graag gedaan!

De KPN Veilig app kan zowel zakelijke als privé gebruikt worden. Mijn advies is om de app van de oude telefoontoestellen te verwijderen en met de nieuwe licentie te installeren op de nieuwe toestellen. Op de pagina Veilig online met KPN Veilig staat uitgelegd hoe je het op een nieuwe toestel kan installeren en hoe je de licentie vrij kunt geven voor een nieuwe apparaat.

Mocht je vragen hebbe, stel ze gerust. Mocht je zoiets hebben van, ik heb dit eigenlijk helemaal niet nodig, laat het mij dan ook weten :slight_smile: .

Goedemiddag Rashid,

Ik heb op mijn huidige telefoon de app Veilig KPN eraf gehaald en opnieuw geinstalleerd, maar hoefde daarvoor niet de verstuurde licentie te gebruiken.

Nu zie ik via de link ook dat 2 of 5 apparaten de app gratis is, en met 10 apparaten het € 4,99 kost. Wat wij dus betalen. 
Terwijl we er destijds voor 2 hebben afgesloten.  Als ik het goed lees, betaal ik dus € 4,99 maandelijks voor niets. 
Als mijn beredenering klopt, hoe kan ik deze dienst dan opzeggen?

Barbara

Reputatie 5
Badge +10

Hi Barbara,

Mijn excuses, ik zie nu pas dat ik diensten door elkaar heen haal en daardoor verkeerde informatie heb gegeven. De Protection Service for Business is een betaalde dienst voor zakelijke klanten en KPN Veilig is een gratis beperkte dienst voor consumenten met een privé aansluiting. 

Bij een internetabonnement met een internetsnelheid van 50 of 100 Mbit/s krijg je gratis KPN Veilig voor 2 apparaten. Hiermee beveilig je 2 apparaten. Kies je voor een abonnement met een internetsnelheid van 200, of 500 Mbit/s of 1 Gbit/s, dan krijg je gratis KPN Veilig voor 5 apparaten. Hiermee beveilig je 5 apparaten. 

Nou ben ik meteen op onderzoek gegaan en zie ik dat jullie mobiele abonnementen bij ons hebben en een vaste aansluiting tot 100 Mbit/s. Daardoor kunnen jullie voor 2 apparaten gratis gebruik maken van KPN Veilig.

Ik kan mij goed voorstellen dat je nu de Protection Service for Busines abonnement wenst op te zeggen. Zal ik dat meteen voor je doen?

Goedemiddag Rashid,

Dat zou heel fijn zijn.  Beëindig het abonnement van € 4,99 per maand maar inderdaad..

Barbara

Reputatie 5
Badge +10

Ik heb het abonnement Protection Service for Busines per direct voor je opgezegd. Op de factuur zie ik dat de kosten €4,84 waren en niet €4,99. Kan het zijn dat jij een andere factuur voor je hebt dan ik? 

Het betreft idd de factuur van € 4,84 (incl. BTW) betreffende Cloud-diensten. Maar de link die je gaf, geeft voor KPN veilig € 4,99 aan. Ik ga ervan uit dat we wel over hetzelfde product praten? 

Reputatie 5
Badge +10

De Protection Service for Business is een betaalde dienst voor zakelijke klanten en daar betaalde jij €4,84 p/m voor.  KPN Veilig is een gratis beperktere dienst voor consumenten met een privé aansluiting. Mocht je meer dan 6 apparaten willen beveiligen met KPN Veilig, dan ga je €4,99 betalen. 

Dus in beide diensten zit wel een verschil.

Top Rashid, we hebben het wel over dezelfde dienst, alleen voor zakelijk en particulier.

Raar dat wij dan in 2016 als particuliere klant het zakelijke deel verkocht kregen ( Internet Veiligheidspakket voor 1 smartphone 2 x Internet Veiligheidspakket voor 1 mobiel)

Maar goed, het is nu duidelijk. We hebben nu het particuliere gedeelte dat voorlopig gratis is en betalen niet meer maandelijks de € 4,84. 

Dank voor deze snelle hulp. Top dit forum waar ik per toeval op kwam door even te google.

Een goed weekend, Barbara

Reputatie 5
Badge +10

Heel graag gedaan Barbara! Mocht je in de toekomst weer vragen hebben, dan weet je mij te vinden :slight_smile: .

Jij ook een heel goed weekend!

Reageer