Beantwoord

Geen melding KPN Voicemail app

  • 27 maart 2018
  • 11 reacties
  • 605 keer bekeken

Ik heb een zakelijk abonnement en recent de app geïnstalleerd maar ik krijg geen enkele melding als er daadwerkelijk een vm is ingesproken. Alle meldingen instellingen (app en scherm) staan "Aan".
Betreft actueel Android toestel (Samsung Galaxy S7)
icon

Beste antwoord door Rick S. 11 april 2019, 09:40

Goedemorgen,

Bedankt voor het privébericht met uw gegevens!
Ik ben op onderzoek gegaan en kwam erachter dat het een probleem is dat eigenlijk bij alle klanten die Android gebruiken speelt. Om dit probleem op te lossen komt er aanstaande maandag een nieuwe versie van de app beschikbaar in de Google Play Store. Als u de nieuwe versie gedownload hebt moet u via een pop-up toestemming geven om de app op de achtergrond actief te laten blijven. Dit zorgt er namelijk voor dat u een notificatie krijgt bij een nieuw Voicemail bericht.

Het is dus nog even wachten tot maandag en dan kunt u de nieuwe versie downloaden 😁
Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +11
Hi @Aoomen-zakelijk, welkom op het Zakelijk KPN Forum! 🙂

Leuk dat u deze vraag op het forum stelt. Nou moet ik bekennen dezelfde melding al eens te hebben gezien, echter weet ik niet meer precies wat het antwoord is. Ik heb een hulpvraag uitgezet bij een collega die meer weet over de ontwikkelingen van de voicemail app. Hopelijk wordt aan dit probleem gewerkt, ik kom daar op terug zodra ik een terugkoppeling heb ontvangen!
Reputatie 7
Badge +11
Hallo @Aoomen-zakelijk, daar ben ik weer. Een beetje pech, want ik was op vakantie terwijl ik een terugkoppeling heb ontvangen op de vragen die ik had uitgezet. Graag informeer ik u en alle forum gebruikers alsnog:

Zijn de voicemails wel in te KPN VoiceMail app te zien en komen alleen de notificaties niet binnen? Of komen zowel notificaties als voicemailberichten niet binnen?

Als alleen de notificaties niet binnenkomen is het goed om te weten dat deze alleen getoond worden als er een wekende internetverbinding is. Als u bijvoorbeeld alleen internet via WiFi hebt dan toont de app alleen een notificatie als u op dat moment verbonden bent met WiFi. Dat zal hier wel niet het geval zijn.

Als de app niks toont dan kan het goed zijn dat u geen gebruik kan maken van de app i.c.m. dit zakelijke abonnement. KPN EEN met vast mobiel integratie werkt bijvoorbeeld (nog) niet met de app.

Verneem het graag als ik u verder kan helpen met dit probleem.
Oude discussie, maar ik pak hem toch even op. Ik zit nu met precies hetzelfde probleem. Geen meldingen meer (ook niet in het icoon) van de voicemail app. Hierdoor mis ik geregeld voicemails. Ik weet zeker dat ik wel wifi of 4g verbinding heb op dat moment. Ik vraag me trouwens af als er een voicemail wordt achtergelaten als er geen internetverbinding is, of die melding dan wel alsnog komt als er later wel verbinding word gemaakt.

Als ik uit eigen beweging handmatig de voicemailapp open, zie ik wel nieuwe berichten staan. Alleen de notificatie ontbreekt dus.

Ik heb een HTC10, android 8.0.0
Reputatie 7
Badge +6
Ga via settings naar Apps en kijk of de desbetreffende app toegang heeft tot notifications, stel dat dit uit staat kan je het handmatig aanzetten 🙂
Reputatie 6
Badge +6
Goedemiddag @DKG ,

Welkom op het Zakelijk KPN Forum!
Als ik het goed begrijp krijgt u totaal geen notificaties meer als u een nieuw voicemail bericht heeft ontvangen, toch?
Maar de voicemailberichten komen wel aan en zijn wel zichtbaar als u op eigen initiatief in de app kijkt. Begrijp ik het zo goed?

Ik zoek graag uit wat er aan de hand is en hoe we dit kunnen oplossen. Wilt u het klantnummer van het mobiele abonnement en uw mobiele telefoonnummer in uw forumprofiel invullen?
Hallo,

I ibegrijp het niet helemaal. Kan het zijn dat ik bij de laatste wijziging van het abonnement geen zakelijk abonnement meer heb gekregen? De abonnementkeuzes in het profiel herken ik niet. Op mijn factuur staat KPN2015 SO zorgeloos instap. Als dat een consumentenabonnement is, ben ik vast verkeerd hier op het forum 🙂
@Sjorsk: meldingen staat aan, evenals pictogrambadge toestaan. Maar ik krijg geen pushbericht/notificatie
Reputatie 6
Badge +6
Goedemiddag,

Een Zorgeloos Instap abonnement is doorgaans een consumentenabonnement, maar het kan zijn dat het een Kleinzakelijke variant is. Als u het klantnummer en het mobiele nummer in uw forumprofiel invult ga ik op onderzoek uit.

Deze gegevens kunt u eventueel ook via een privébericht sturen


Deze gegevens kunt u eventueel ook via een privébericht sturen


Gedaan.
Reputatie 6
Badge +6
Goedemorgen,

Bedankt voor het privébericht met uw gegevens!
Ik ben op onderzoek gegaan en kwam erachter dat het een probleem is dat eigenlijk bij alle klanten die Android gebruiken speelt. Om dit probleem op te lossen komt er aanstaande maandag een nieuwe versie van de app beschikbaar in de Google Play Store. Als u de nieuwe versie gedownload hebt moet u via een pop-up toestemming geven om de app op de achtergrond actief te laten blijven. Dit zorgt er namelijk voor dat u een notificatie krijgt bij een nieuw Voicemail bericht.

Het is dus nog even wachten tot maandag en dan kunt u de nieuwe versie downloaden 😁
Okee, dan wordt het snel opgelost dus. Bedankt voor je antwoord.

Reageer