Vraag

KPN Mijngesprek applicatie werkt niet naar behoren

  • 24 november 2020
  • 4 reacties
  • 203 keer bekeken

Goedemorgen

Wij werken bijvoorbeeld met verschillende telefoon lussen, waarbij het regelmatig voor komt dat een klant in een lus terecht is gekomen en moet worden doorverbonden met de mobiele telefoon naar een andere eindgebruiker met een mobiele telefoon. Op het moment dat er wordt doorverbonden, gaat men naar de Mijngesprek applicatie en zoekt men de persoon op naar wie moet worden doorverbonden. Het moment tussen het doorverbinden en het zoeken van de collega in de Mijngesprek applicatie, kan men telefoon niet muten en moet iedereen rondom de telefoon bij wijze van stil zijn. Dit werkt erg onhandig. 

Daarnaast als er een lijn wordt doorverbonden naar een collega en deze collega neemt niet op, dan kan de lijn niet meer terug worden gepakt en werken de knoppen in de applicatie niet meer. Gevolg is dat vervolgens de lijn er wordt opgegooid door een collega. Dit is natuurlijk niet klantvriendelijk en onprofessioneel. 

Als laatste blijft het een gemis dat men bij een gemiste oproep niet weet of de klant naar het 06-nummer van mijn collega heeft gebeld of dat deze naar de groep/lus heeft gebeld. Daardoor weten de collega's nu dus niet of hij terug moet bellen of niet. Gevolg is bijvoorbeeld dat als ik naar een collega x bel, hij niet opneemt, ik dan zoals het hoort in de lus terecht kom. Vervolgens wordt ik door het hele team wat in de lus zit teruggebeld omdat zij een gemiste oproep van mij zien. Erg frustrerend. 

Zouden jullie hier eindelijk eens een oplossing voor kunnen verzinnen en/of verhelpen in de Mijngesprek Applicatie? Enkele topics zoals het muten zeiden jullie twee jaar geleden al dat er aan gewerkt zou worden. Echter tot op heden is dit nog niet gelukt? 

Ik hoor het graag. 

Met vriendelijke groet, 

Thomas 

 


4 reacties

Reputatie 4
Badge +4

Goedemiddag @Lindeskote, welkom op het Zakelijk KPN Forum.

Ik help je graag met het zoeken naar een oplossing. Maar na lezen van je bericht zit ik zelf ook in een lus gevangen. Ik zet de punten even op de een rij. Als ik het goed begrijp wil je het volgende.

  1. ‘muten’ bij doorverbinden.
  2. Een doorverbonden gesprek kunnen terugnemen, als dit niet wordt beantwoord.
  3. Kunnen zien welk nummer de beller in eerste instantie heeft gebeld.

Klopt dit zo? Dan ga ik navragen, of, dan wel, wanneer, dit wordt geïmplementeerd in de MijnGesprek app.

 

Beste Mark, 

Hartelijk dank voor je snelle reactie en excuses wat betreft mijn late reactie. 

Gelukkig heb jij jezelf uit de lus weten te ontsnappen! Jou opgesomde punten wat betreft mijn verhaal kloppen helemaal!

PS ik heb vorig jaar mevr. C. Stoffels en dhr. E. Brok hier ook al over gesproken, echter sinds ons gesprek op locatie niks meer van hen vernomen. Volgens hen was bijvoorbeeld de oplossing wat betreft het kunnen zien wie in eerste instantie belt; intern bellen via Whatsapp. Lijkt mij nou ook niet helemaal de ideale oplossing om aan te prijzen als Telecomprovider…

Ik hoor het graag als je een antwoord hebt. 

Reputatie 4
Badge +4

Goedemiddag @Lindeskote 

Op maandag 2 november is er een nieuwe versie (2.2.12) van de MijnGesprek app uitgekomen. In deze release zitten voornamelijk technische fixes. De gebruikersopties zoals u die graag zou willen zien zijn daar niet in meegenomen. 

Eerlijk gezegd verwacht ik binnenkort ook geen release waarin dit wel het geval is. 

Wel heb ik de vraag uitstaan hoe de door u gewenste situatie, indien mogelijk, het beste ingericht kan worden.

Reputatie 4
Badge +4

Goedemiddag @Lindeskote 

Ik ga nog even wat dieper in op de gestelde vragen.

Muten bij doorverbinden.

Dit kan niet. U kunt een gesprek met of zonder vooraankondiging doorverbinden. Maar niet muten.

Gesprek terugnemen

Kan alleen als u kiest voor doorverbinden met vooraankondiging. Als de gebelde niet opneemt, verbreekt u dat gesprek en keert u terug naar de beller.

Nummer oorspronkelijke beller tonen

Een mobiele telefoon heeft niet de mogelijkheid om meer info te laten zien dan het nummer van de beller. Wel kunt u wijzigen welk nummer wordt getoond. Dat van de oorspronkelijk beller of dat van degene die het gesprek doorverbind. Hiervoor moeten we wel aanpassingen worden gedaan in de belgroepen. 

Reageer