Beantwoord

Opmerking over MijnKPN (Mobilie applicatie) m.b.t facturen

  • 31 October 2016
  • 23 reacties
  • 802 keer bekeken

Reputatie 3
Badge
Hi,

Ik maak sinds kort gebruik van het KPN ID in de MijnKPN Android applicatie. Hierdoor zijn meerdere abonnementen zichtbaar wat op zichzelf heel praktisch is.

Echter lijkt het factuur gedeelte de plak mis te slaan. Hier worden de laatste 6 facturen van alle abonnementen samen getoond, wat opzich een design keuze is. Maar stel men heeft 7 accounts gekoppeld dan is 1 factuur niet meer zichtbaar. Dat terwijl men wel het abonnement moet selecteren dat getoond zou moeten worden. Dan zou ik toch verwachten dat ik de laatste 6 facturen van het geselecteerde abonnement kan zien? Het lijkt er dus sterk op dat de 6 maanden historie nog gemaakt is (en niet bijgewerkt) toen het enkel mogelijk was 1 abonnement in de applicatie te gebruiken.

Graag jullie reactie,
Gegroet,
Timeless
icon

Beste antwoord door Timeless 27 April 2017, 14:21

Bekijk origineel

23 reacties

Reputatie 7
Badge +11
Hi Timeless, een hartelijk welkom op het zakelijke forum van KPN 🆒

Het was ons opgevallen dat u in andere topics een zeer waardevolle bijdrage hebt gedaan. Waarvoor onze dank en complimenten!

De vraag die u oplegt is een interessante. Als er maximaal 6 facturen worden getoond, gaat het inderdaad lastig om de rest te bekijken.. Persoonlijk heb ik de app niet in gebruik en klinkt mijn volgende vraag hopelijk niet stom:
Is het ook mogelijk om een 'volgende' pagina met nogmaals 6 facturen te openen?
Reputatie 3
Badge
Beste Tim,

Ik help graag, geen probleem :)

Helaas bevat de facturen pagina enkel de laatste 6 facturen. Dit staat er ook vermeld, dus dat klopt deels. Er is dus geen volgende knop zodat men de verzamelde geschiedenis(andere facturen) kan bekijken.
Reputatie 7
Badge +11
Hi Timeless,

Ongelooflijk hoe lastig het blijkt te zijn om iemand te vinden met met meer dan 1 mobiel abonnement in de MijnKPN app. Ik had het namelijk graag ook zelf willen bekijken. Om hiervoor een vraag uit te zetten, is een schermafbeelding erg handig. Kunt u er 1 maken en die met mij delen? Via privéberichten kunnen nog geen afbeeldingen gedeeld worden. Ik stuur u hiervoor mijn e-mailadres toe.

Namelijk heb ik een contactpersoon gevonden die over de app gaat. Haar wil ik de situatie voorleggen, ik ben benieuwd naar de reactie / verklaring. Hoeveel abonnementen hebt u in uw account staan?
Reputatie 3
Badge
Hi,

Excuses voor mijn (veel te) late reactie. Maar ik heb de screenshot toch maar even geüpload in dit topic. Dit om de communicatie op 1 plek (en openbaar) te houden en voor eventuele suggesties van elders te kunnen ontvangen.

Ik heb de bedragen gemaskeerd om de privacy te waarborgen. Maar het probleem zou naar mijn mening goed duidelijk zichtbaar zijn. Het is namelijk zichtbaar dat er 3x dezelfde maand getoond wordt.

Groeten,
Reputatie 3
Badge
Extra toevoeging:

Gister had ik ook ingelogd in de online omgeving van MIjnKPN d.m.v. mijn KPNID. En hier is exact hetzelfde probleem aanwezig. Wanneer ik een Telefoonnummer selecteer om de factuur te bekijken krijg ik ook de facturen van alle andere gekoppelde telefoonabonnementen te zien. Hier is de history wel langer maar de lijst wordt wel x(abonnementen aantal) keer zo lang.
Reputatie 7
Badge +11
Dank voor uw toelichting. Onze contactpersoon wil er vast nog steeds naar kijken ;)
Ik stuur uw afbeelding en de vraag door, ik ben benieuwd wat de verklaring is. Hier kom ik op terug.
Reputatie 7
Badge +11
UPDATE:
Op dit moment is er een bug waardoor alle facturen door elkaar getoond worden. Hier wordt druk aan gewerkt en wij verwachten binnen 3 weken een oplossing. Normaal zouden alle facturen zichtbaar moeten zijn voor alle mobiele abonnementen die gekoppeld zijn aan KPN ID. Dus van elk abonnement de laatste 6 facturen. Er is echter wel een maximum aantal mobiele abonnementen die gekoppeld kunnen worden aan KPN ID. Een goede werking van de MijnKPN App en website kan daardoor niet gegarandeerd worden bij meer dan 5 mobiele abonnementen. Technisch zit de limiet op 14 abonnementen.

Fijn dat het probleem bekend is en aan gewerkt wordt. Over een paar weken is de situatie hopelijk anders. Laat u mij rond die tijd weten of het er beter op is geworden? 😉
Reputatie 3
Badge
Ok ik ben heel benieuwd naar de oplossing. Ik wacht het af. bedankt alvast.

Persoonlijk vind ik de regel "Een goede werking van de MijnKPN App en website kan daardoor niet gegarandeerd worden bij meer dan 5 mobiele abonnementen" vreemd. Ik begrijp dat dat in de huidige implementatie niet kan. Maar dat is toch juist wat opgelost moet gaan worden?

Offtopic: Tim, ik zie dat je je eigen antwoord als "beste" hebt aangegeven. Zal dat normaal niet door de topic starter gedaan moeten worden? Zo lijkt het namelijk dat het probleem al is opgelost. En dat is niet zo.
Reputatie 7
Badge +11
Hi Timeless,

We gaan het inderdaad zien. De ontvangen informatie heb ik 1-op-1 overgenomen. Die regel klinkt inderdaad een beetje raar en slaat op de huidige implementatie. We mogen er zeker vanuit gaan dat dit een focus is voor de app en website.

Offtopic: Heb je een goed punt. Aangezien de informatie in mijn bericht op het moment het "Beste antwoord" is op de vraag, heb ik mijn bericht alvast gemarkeerd als antwoord. De topic starter kan zelf een bericht als antwoord markeren en ook de moderators. Het probleem is inderdaad niet opgelost.
In veel situaties kunnen we met zekerheid een bericht als beste antwoord markeren. Deze werkwijze is er op die manier een beetje doorgedrongen. Wat mij een goede toevoeging hierop lijkt is misschien een mogelijkheid dat de topic starter een antwoord kan afwijzen als beste antwoord. Als je hier feedback op hebt, hoor ik dat graag! :)
Reputatie 3
Badge
Update: Ik weet niet wanneer het opgelost gaat worden, Maar ik wilde even vermelden dat het nog steeds niet opgelost is.

Offtopic: Dat afwijzen van "het beste antwoord" lijkt mij inderdaad een goed plan. Alhoewel ik toch van mening blijf dat de topic starter dit als enige mag markeren. Aangezien hij/zij de vraag nou eenmaal heeft gesteld en "wij beantwoorders" allemaal vinden dat wij het "beste" antwoord hebben gegeven.
Reputatie 7
Badge +11
Bedankt voor de update, @Timeless! Ik ga navragen waarom de bug nog niet gefixt is.

Offtopic: Dank je wel voor de toelichting, je hebt zeker gelijk. We moeten niet te veel afwijken van andere fora. Hiervoor heb ik een agenda punt gemaakt en gaan we het bespreken in het team. 🙂
Reputatie 7
Badge +11
Update KPN:
"We zijn ermee bezig. Issue is pittiger dan verwacht en vereist ook aanpassingen buiten MijnKPN. Ik verwacht dat het volgende week opgelost is."
We wachten het af!
Reputatie 3
Badge
Update KPN:
"We zijn ermee bezig. Issue is pittiger dan verwacht en vereist ook aanpassingen buiten MijnKPN. Ik verwacht dat het volgende week opgelost is."
We wachten het af!

Dat is zeker goed nieuws!

Offtopic: Een ander puntje. Is er ook een "voorbeeld" optie voor het plaatsen van een reactie op het forum? Aangezien het gebruik van BB codes een post overzichtelijker maakt, maar kan ik voorhand niet zien of ik ze allemaal wel juist heb gezet. Ik moet dus eerst mijn reactie plaatsen om even later de fouten te corrigeren.
Reputatie 7
Badge +11
Offtopic: Een ander puntje. Is er ook een "voorbeeld" optie voor het plaatsen van een reactie op het forum? Aangezien het gebruik van BB codes een post overzichtelijker maakt, maar kan ik voorhand niet zien of ik ze allemaal wel juist heb gezet. Ik moet dus eerst mijn reactie plaatsen om even later de fouten te corrigeren.Die is er helaas nog niet. Ik corrigeer mijn fouten ook steeds achteraf. :(

De leverancier van het forum werkt hard aan ons wensen lijstje. Waaronder @mentions, WYSIWYG-editor en meer. Een real-time editor zou een hele fijne toevoeging zijn. Ik hoop dat we binnenkort de roadmap en een tijdsplanning van de te verwachten features op het forum kunnen delen.
Reputatie 7
Badge +11
Hi Timeless,
Zou je willen kijken of er iets veranderd is in de app? Ik heb nog niets nagevraagd, laat mij graag verassen. 😉
Reputatie 3
Badge
Hi Tim,

Ik heb net even gekeken. Maar er staat nu "Door een technische storing kan het nu niet worden opgehaald".

Wanneer ik het later nog eens probeer staat er. "momenteel heeft u geen facturen"

Groeten,
Timeless
Reputatie 7
Badge +11
Bedankt voor het kijken Timeless. Dat gaat niet helemaal goed dus! Ik ga vragen wat de status is.
Reputatie 3
Badge
Ik kon net de facturen wel inzien. Wat betreft het probleem ja het is nog steeds aanwezig. Alle facturen nog steeds zichtbaar in 1 overzicht.
Reputatie 7
Badge +11
Beste Timeless, ik krijg een update van mijn collega. Het probleem dat alle facturen door elkaar staan zou opgelost moeten zijn. Zelf heb ik de app niet in gebruik. Wel ben ik erg benieuwd! :8
Reputatie 3
Badge
Mmh... dat is vreemd ik zie nog steeds alle mobiele abonnementen door elkaar staan. Niet enkel degene die ik geselecteerd heb. Er is tevends geen update voor de Android MijnKPN applicatie en draai dus al de recente versie.
Reputatie 7
Badge +11
Ik heb begrepen dat de oplossing is terug gedraaid. Het is een fundamenteel issue. Er is geen zicht op de termijn waarin dit opgelost gaat worden. 😞
Reputatie 3
Badge
Hi,

Het lijkt erop dat het probleem is opgelost. Heb net mijn facturen bekeken en ze staan netjes per abonnement vermeld. Top!

Groeten,
Timeless
Reputatie 7
Badge +11
Goed om te lezen, eindelijk! ;)

Dank voor je terugkoppeling Timeless

Reageer