Vraag

Order registratie KPN op kladblok?

  • 2 oktober 2015
  • 7 reacties
  • 496 keer bekeken

Hallo,

Laatste poging om mijn ingezetten order bij KPN goed te krijgen, voor ik de zooi intrek.

Situatie:

Ik ben gegaan naar KPN -> zakelijk -> zelfstandige -> alles in 1 pakket -> gekozen voor glasvesel -> gekozen voor alles in 1 pakket standaard -> optie en bestellen.

Vervolgens alles ingevuld (INCLUSIEF kvk nummer en bedrijfnaam).

Krijg ik een bevestiging op mijn prive naam! Dus maar gebeld met 0800-0402 kunnen me niet helpen, advies probeer 0403, next 0800-0403 kunnen me ook niet helpen, advies probeer 0404.

0800-0404 geprobeerd, aardige dame, maar kan me niet helpen, advies probeer 0408.

0800-0408 geprobeerd maar wordt niet opgenomen (tja vrijdagmiddag ...)

Is er iemand die me kan helpen? Hoe moeilijk kan het zijn? Als ik iets zakelijk bestel wil ik het ook op mijn bedrijfsnaam hebben staan.

Grt. Rob.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +11
Beste Rob,

Uw vraag kan ik alleen beantwoorden met eerlijkheid. Het systeem waar alle Alles-in-1 Glasvezel abonnementen in geregistreerd staan, is het (nog) niet mogelijk om een bedrijfsnaam vast te leggen. Het abonnement staat dus inderdaad op een persoonlijke naam en niet op uw bedrijfsnaam. Er gelden wel zakelijke ondersteuningsvoorwaarden wanneer de module "ServicePlus" wordt afgenomen, maar ik begrijp dat dit niet het punt is waar het over gaat.

Ik kan u daardoor niet helpen om uw Alles-in-1 Glasvezel abonnement op bedrijfsnaam te zetten. :8

Het Ondernemerspakket op Glasvezel kan wel besteld worden op bedrijfsnaam, echter heeft dit product geen Interactieve TV.

Indien ik iets voor u kan betekenen, dan verneem ik dat graag.
Hallo Tim,

Dank voor je antwoord. Net telefonisch contact gehad met een van de 0800-04xx nummers, daar te horen gekregen dat het WEL kan maar dat de huidige order niet aangepast kan worden.

Advies, order laten doorlopen en na oplevering aanpassen. Maar als het helemaal niet kan is het een advies van niets.

Ben al twee dagen bezig dit simpele ding geregeld te krijgen en heb in die tijd 10 verschillende excuses gehoord.

HEEL onprofessioneel allemaal.

Hoe moeilijk kan het zijn? Als mijn naam ingevuld kan worden kan toch ook mijn bedrijfsnaam ingevuld worden?

Krijg een slecht gevoel bij KPN.

grt. Rob
Reputatie 7
Badge +11
Beste Rob,

Ik begrijp heel goed dat dit een zeer onaangename verrassing voor u betreft, zeer onprofessioneel overkomt en u daar een slecht gevoel bij heeft.

Het account in het Glasvezel systeem bevat alle velden die u heeft doorgegeven, de bedrijfsnaam, KvK-nummer en BTW-nummer. Momenteel worden deze alleen (nog) niet gebruikt op het contract en in de communicatie. Naar aanleiding van uw bericht / verzoek heb ik een vraag binnen de organisatie uitgezet hierover, ik ben het uiteraard met u eens dat het zou moeten kunnen.

Technisch is het mogelijk om de bedrijfsnaam in te voeren in het veld van Achternaam. Met als gevolg dat standaard communicatie wordt verstuurd met "Geachte meneer . Engineer B.V." of iets dergelijks. Dit betreft een workaround en tegelijk ook een vervuiling van de administratie. Indien dit wel voldoende voor u is, dan zou u gebruik kunnen maken van het voorstel van de medewerker. Persoonlijk doe ik dit liever niet tenzij bevestigd wordt dat deze workaround gebruikt mag worden.

Hopelijk ontvang ik snel een reactie op de vraag die ik heb uitgezet, ik zal u dan meteen informeren.
Hallo Tim,

Het antwoord is simpel: ik heb bedrijfsmatig iets besteld, dus wil ik de contracten en de facturen op mijn bedrijfsnaam hebben staan.

Dat dat eventueel jullie administratie vervuild, is, botweg gezegd, niet mijn probleem.

Het is niet mijn expertise maar er zijn in Nederland genoeg zelfstandige met de juiste software kennis die KPN kunnen helpen met het op order krijgen van jullie CRM pakket. Is misschien een optie :-)

Groeten, Rob.
Reputatie 7
Badge +11
Beste Rob,

Ik heb terugkoppeling ontvangen op mijn vraag vanuit de organisatie. Het CRM systeem van Glasvezel wordt absoluut aangepast om zakelijke contracten te registreren. Het is alleen nog niet bekend wanneer deze wijziging gerealiseerd wordt. Tot die tijd is het een goed idee om gebruik te maken van de workaround, zodat uw bedrijfsnaam op het contract en op de facturen als achternaam komt te staan.

Intern heb ik dit besproken en het lijkt ons een goed idee om u op deze manier te helpen. Wanneer uw abonnement geleverd is, help ik u graag om uw gegevens aan te passen. Ik verneem dan graag van u een privébericht!
Het is niet te geloven.

De installatie is afgerond, heb met kpn gebeld en nu moet ik een formulier invullen omdat KNP een fout systeem heeft en de ternaamstelling niet zomaar kan corrigeren !?!?!?!?

Ik begin enorme spijt te krijgen dat ik overgestapt ben naar KPN, wie gaat mijn compenseren voor al mijn tijd die ik hieraan kwijt ben?????

Wellicht dat hier die ene service gerichte kpn-er aanwezig is. Zet de ternaamstelling even goed. Dank U.
Reputatie 7
Badge +11
Beste Rob,

Indien ik u als contractant kan verifiëren, help ik graag om uw abonnement gegevens te wijzigen.

Zoals eerder aangeboden kan ik uw achternaam wijzigen naar uw bedrijfsnaam zodat deze in de communicatie en op de facturen wordt getoont.

Kunt u mij de volgende gegevens in een privébericht sturen?

- Naam contractant

- Adres + postcode

- Uw rekeningnummer

- Uw geboortedatum

Reageer