Vraag

Verdwijnen Zapper

  • 26 March 2018
  • 10 reacties
  • 1162 keer bekeken

Ik ben ontevreden over hoe KPN omgaat met het uit de markt nemen van Zapper. Het blijkt dat onze leverancier (en niet de kleinste) niet goed wordt geïnformeerd hierover. Daarnaast krijgen we nu dagelijks meldingen als we willen bellen, dat de Zapper verdwijnt. Ik wil dat níet. Hoogst irritant en klantonvriendelijk. Datzelfde geldt voor de ineens nieuw ingevoerde stap dat je na keuze van een nummer dat nummer nog eens moet bevestigen. Waarom in hemelsnaam? Ik moet dus nu vaak 2 extra clicks doen om te kunnen bellen.

Graag die melding en extra stap weghalen en leveranciers beter informeren.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Goedemorgen @Wimd,

Welkom op het Zakelijk KPN Forum!
Het klopt inderdaad dat de Zapper app vervangen gaat worden. Ter vervanging kunt u de MijnGesprek app gebruiken. Nu begrijp ik eerlijk gezegd niet precies wat u bedoeld met informatievoorziening van uw leverancier. Bedoelt u dat uw abonnement via een business partner loopt en dat zij niet goed geïnformeerd zijn?
Beste Rick,

Ja, dat klopt. Zij zijn bijvoorbeeld niet geïnformeerd over het feit dat jullie met gebruikers gingen communiceren en ook niet over wijzigingen in functionaliteiten. Het lijkt alsof jullie denken dat je simpel even een andere app installeert, maar zo eenvoudig is dat niet als je een wat uitgebreider KPN één pakket met maatwerk hebt.

En hoe zit het met die irritante dubbele click?

Hartelijke groet,
Wim
Reputatie 7
Badge +6
Goedemiddag Wim,

Het is absoluut een slechte zaak als de business partners niet goed geïnformeerd zijn. Dit signaal geef ik direct door aan de productmanager, zodat men hier achteraan kan. Daarnaast ben ik even benieuwd wat voor toestel u gebruikt, Android of iPhone?

Het klopt dat wanneer u een nummer gekozen heeft om te bellen en vervolgens de 'bellen' knop gebruikt dat er eerst nog een bevestig melding komt. Ik moet eerlijk zeggen dat ik de motivatie achter deze wijziging niet weet, maar ik kan hier geen wijzigingen in aanbrengen.
Beste Rick,

We gebruiken iPhones... maar dat zou niet relevant moeten zijn.

Tjah, blijf het bizar vinden dat KPN gewoon een toevoeging doet die irritant en totaal nutteloos lijkt.

Daarnaast zoek ik ook nog naar het antwoord waarom iemand bij jullie bedacht heeft de klant iedere dag lastig te vallen met een dwingend pop-upje dat hij over moet stappen naar een andere app. Dat zouden jullie toch wel moeten kunnen uitschakelen. Of moet ik me hier nu de komende maanden dagelijks aan irriteren?

Waar vind ik overigens een goede beschrijving van die nieuwe app, met alle functionaliteiten?

Vriendelijke groet,
Wim
Reputatie 7
Badge +6
Goedemiddag @Wimd,

De reden dat deze pop-up verschijnt is om ervoor te zorgen dat onze klanten tijdig overstappen naar de nieuwe Mijn Gesprek app. Er komt een moment dat de Zapper app helemaal niet meer te gebruiken is en we willen ervoor zorgen dat iedereen dan de overstap naar het alternatief gemaakt heeft.

Op de website vind u een MijnGesprek app pagina en op het forum hebben we het topic Regel zelf uw bereikbaarheid met de nieuwe MijnGesprek app.

Binnenkort plaatsen we op het forum ook een topic met meer informatie en een handleiding voor de MijnGesprek app.
Hallo Rick,

Maar die overstaptijd is nog tot 1 juni. En wij zitten er nu wel bij jullie businesspartner bovenop dat hij het voor die tijd goed uitgewerkt heeft. Er is geen enkele reden om alle medewerkers die er geen invloed op hebben een paar maand ongevraagd met zo'n popup lastig te vallen. Zorg gewoon dat het uit te schakelen is.

Fijn weekend,
Wim
En de verwijzingen zijn natuurlijk ook een kluitje in het riet. Daar staat niet de informatie die ik nodig heb om te kunnen bepalen of een overstap naar MijnGesprek voor ons bedrijf zinvol/verstandig is. Dus waarom al zo dwingend popupp'en terwijl jullie jullie zaken nog niet goed voor elkaar hebben. Echt super irritant. Jullie richten je op nieuwe gebruikers en laten vaste gebruikers van de KPN Zapper gewoon vallen.
Reputatie 7
Badge +6
Hi @Wimd

Ik heb de vraag uitgezet bij de collega's die verantwoordelijk zijn voor de Zapper en de nieuwe MijnGesprek app. Het blijkt niet mogelijk om de pop-up uit te schakelen. Daarnaast zit ik achter een handleiding voor de nieuwe MijnGesprek app aan, zodat ik deze met u kan delen. Ik kan mij goed voorstellen dat u eerst wilt controleren hoe de app in elkaar zit en of dit ook een oplossing is voor uw medewerkers. Echter wil ik u wel duidelijk maken dat de Zapper straks helemaal gaat verdwijnen en dat er dan alleen nog de MijnGesprek app is.
Ja, maar het is toch van de zotte dat jouw collega's veronderstellen dat we zomaar blind overstappen? Nemen jouw collega's zakelijke klanten wel serieus? Ik vind dit echt van erg klantonvriendelijk gedrag getuigen. En die handleiding had je natuurlijk direct bij de hand moeten hebben.
Reputatie 7
Badge +6
De MijnGesprek app is gemaakt om het beheer van de telefonie eenvoudiger en beter te maken. Door de komst van de nieuwe app zijn er ook wat functionaliteiten gewijzigd, maar het is geen compleet nieuwe oplossing. Het is een algemene wijziging, die voor iedere klant geldt. Om onze klanten de tijd te geven om de nieuwe app te gaan gebruiken zitten we nu in een overbruggingsperiode waarbij de Zapper app dus niet direct uitgeschakeld wordt.

Zodra ik de handleiding voor handen heb stuur ik u deze direct toe, zodat u kunt onderzoeken hoe de MijnGesprek app in uw situatie past.

Reageer