Bellen via 4G

  • 8 January 2019
  • 2 reacties
  • 601 keer bekeken
Bellen via 4G
Reputatie 5
Badge +3
  • KPN Community Manager
  • 219 reacties
4G bellen, een term die steeds vaker wordt gebruikt. Maar wat is het eigenlijk precies? En nog belangrijker; wat betekent het voor u als (zakelijke) klant?

Sinds oktober 2016 maken steeds meer telefoons gebruik van bellen over het KPN 4G netwerk. Daarvoor belde onze klanten altijd over het 3G netwerk, wat eigenlijk inhield dat het toestel eerst van 4G naar 3G moest omschakelen voordat de verbinding werd gemaakt. Omdat het omschakelen nu niet meer nodig is, is de verbinding sneller opgezet, en de gesprekskwaliteit duidelijk verbeterd.

KPN was de eerste provider in Nederland die 4G bellen mogelijk maakte voor zijn klanten. Sinds deze zomer is het nu ook mogelijk om te bellen naar klanten van Vodafone.

De voordelen van 4G bellen op een rij:
Supersnel gesprekken opbouwen: Het duurt maximaal 2 seconden voordat de telefoon gaat rinkelen van de persoon die je bel
Kraakhelder geluid: Met 4G bellen hoor je de gesprekspartner aan de andere kant van de lijn luid en duidelijk, alsof je tegenover iemand staat
Kost niets extra: Aan je belkosten verandert niets. Voor 4G bellen worden geen extra datakosten in rekening gebracht

Nog wel een kleine zijsprong van het VoLTE verhaal:
Via VoLTE bellen betekent ook dat de sterdiensten iets anders moeten worden ingevoerd. Hieronder een overzicht:


2 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Ik gebruik zelf al een tijdje 4g bellen en ben er hartstikke blij mee 🙂 Voor mij betekend het vooral een betere kwaliteit, natuurlijk moet de andere ontvanger het ook ondersteunen (en zeker met budgetproviders wil de kwaliteit niet altijd je-van-het zijn 😉 ). Maar als ik van KPN naar KPN met 4G bellen bel dat kan ik absoluut niet klagen 🙂
Reputatie 5
Badge +5
Erg leuk geschreven!

Reageer