Bijwerkt: april 2021
De gehele dag door zijn we druk bezig met mailen, WhatsAppen, Spotify streamen, YouTuben of Netflix kijken. Maar is mijn databundel wel groot genoeg? Of moet ik mijn bundel upgraden? Hoeveel heb ik deze maand nog te besteden? In deze blog focussen wij ons op de verschillende opties om uw dataverbruik en nog belangrijker, uw tegoed voor de rest van de maand te checken.
MijnKPN (Consument & Kleinzakelijk)
Klanten met een KPN Mobiel of Kleinzakelijk Hussel Mobiel abonnement kunnen hun abonnement aan MijnKPN koppelen. Met deze omgeving heeft u zelf de touwtjes in handen en regelt u zelf verschillende zaken. Zo heeft u onder andere inzicht in uw facturen, wijzigt u gegevens, kunt u MB’s delen (als u bent aangemeld voor Hussel Voordeel), extra zenderpakketten en extra bundels aanvragen. Ook vind u in MijnKPN uw actuele verbruik en checkt u op elk moment uw resterende tegoed. Zodra u inlogt ziet u op de overzichtspagina gelijk wat voor bundel u heeft en hoeveel tegoed u voor de lopende maand heeft. Daarnaast kunt u naar de ‘Producten’ pagina voor een overzicht van alle aansluitingen.
MijnKPN Zakelijk
Binnen de zakelijke markt bestaan er verschillende soorten (mobiele) abonnementen. Hierboven hebben we de opties om het tegoed te bekijken voor klanten met een Kleinzakelijk Hussel mobiel abonnement besproken en nu is het tijd voor klanten met een KPN EEN MKB Mobiel abonnement. Ook deze aansluitingen worden aan een selfcare omgeving gekoppeld, namelijk MijnKPN Zakelijk. Deze omgeving wordt bij het afsluiten van het pakket automatisch aangemaakt, waarbij in eerste instantie de beheerder van de aansluitingen toegang krijgt. Vervolgens kan de beheerder een gebruikersaccount voor de verschillende medewerkers maken, zodat zij ook (beperkte) toegang hebben. Zodra u ingelogd bent gaat u in het menu naar ‘Verbruik’ en vervolgens kiest u voor de optie ‘Verbruik mobiel‘. U krijgt dan een inzicht in het verbruik van alle abonnementen die dezelfde bundels hebben en het verbruik per aansluiting.
Zoals u zelf wellicht ook al heeft gezien staat er in MijnKPN en MijnKPN Zakelijk niet waar de data precies voor gebruikt is. Het is slechts een update met betrekking tot het tegoed van uw maandelijkse bundel. Om een beter beeld te krijgen van de apps die data gebruiken kunt u het toestel zelf gebruiken. Hieronder instructies per besturingssysteem:
- iOS (Apple iPhone of Tablet)
Via onderstaande stappen checkt u het mobiele dataverbruik:
- Klik op het icoon [Instellingen]
- Ga naar de knop [Mobiel netwerk] en druk erop
- Scroll naar beneden en bekijk uw gebruik onder het kopje [Mobiele data]
- Voor een compleet overzicht van alle functies die data gebruiken scrollt u helemaal naar beneden
- Android
U kunt het mobiele dataverbruik van Apps als volgt controleren:
- Klik op het menu item [Instellingen]
- Ga naar [Verbindingen]
- Kies voor [Gegevensverbruik] of [Dataverbruik]
- Onder de tab [Gebruik mobiele gegevens]
Interessant voor u:
- KPN EEN MKB: Ontdek MijnKPN Zakelijk
- KPN EEN MKB: Regel zelf uw beschikbaarheid met de MijnGesprek app
- Kleinzakelijk: MijnKPN voor Kleinzakelijk: wat kan ik zelf regelen?
- Mobiel: Tips voor beter bereik in het buitenland