Kleinzakelijk

KPN introduceert de E-sim

  • 17 November 2020
  • 53 reacties
  • 2088 keer bekeken
KPN introduceert de E-sim
Reputatie 5
Badge +5

De E-sim is een digitale simkaart die als chip ingebouwd zit in uw telefoon of tablet. De E-sim vervangt de plastic simkaart, dit zorgt voor meer gebruiksgemaakt. Daarnaast is de E-sim milieubewuster. Minder plastic simkaarten zorgt voor een mindere impact op het milieu.

Gebruiksgemak

Om de E-sim te kunnen gebruiken heeft u een toestel nodig wat deze functionaliteit ondersteunt. Een groot voordeel van de E-sim voor u als ondernemer, is dat u meerdere nummers op één toestel kunt gebruiken. Zo bent u zowel via uw zakelijke als privé nummer bereikbaar op één telefoon. Het zo geheten dual-sim. Daarnaast kunt u tijdens uw buitenlandse reizen met gemak een buitenlandse simkaart gebruiken, zonder uw eigen E-sim te vervangen.

Simkaart vervangen voor eSIM

E-sim is momenteel alleen beschikbaar voor klanten die al KPN Mobiel hebben. u kunt in de MijnKPN app uw fysieke simkaart verwisselen voor E-sim.

Met de MijnKPN app download u de E-sim rechtstreeks op  uw smartphone. De E-sim wordt dan direct geactiveerd. U kunt er meteen mee bellen, sms'en en internetten.

Lees meer over het downloaden en instellen van de E-sim.

Om gebruik te maken van e-sim heeft u een geschikte smartphone nodig. Er komen steeds meer toestellen die E-sim ondersteunen. Onderstaande toestellen zijn geschikt voor e-sim en bij KPN verkrijgbaar.

iPhone:

  • iPhone XS
  • iPhone XS Max
  • iPhone XR
  • iPhone 11
  • iPhone 11 Pro
  • iPhone 11 Pro Max
  • iPhone SE (2020)
  • iPhone 12
  • iPhone 12 Pro
  • iPhone 12 Pro Max
  • iPhone 12 Mini

Samsung Galaxy:

  • Samsung Galaxy S20
  • Samsung Galaxy S20 Plus
  • Samsung Galaxy S20 Ultra
  • Samsung Galaxy Fold
  • Samsung Galaxy Z Flip
  • Samsung Galaxy Note20 Ultra
  • Samsung Galaxy Z Fold 2
  • Samsung Galaxy Note20
  • Samsung Galaxy S20 FE (4G/5G)

 



Interessant voor u:


53 reacties

Goedemiddag @TheSpeedyB ,

Ik ga weer achter een update aan. Ik kom bij je terug als ik een terugkoppeling ontvangen heb. 

Hallo @Rick S. 

had je nog een update kunnen bemachtigen?

 

grtz,

Bas

Reputatie 7
Badge +6

Goedemorgen Bas, 

Ik heb wel wat collega's gesproken, maar geen concrete releasedatum kunnen krijgen. Ik kan wel melden dat er goede ontwikkelingen zijn en dat het einde in zicht is. Als ik meer concrete informatie krijg over een releasedatum, laat ik dat uiteraard weten. 

Hallo @Rick S. 

dank je wel voor de terugkoppeling. We blijven nog even in spanning ;) 

 

groeten,

bas

Reputatie 7
Badge +6

Goedemiddag @TheSpeedyB 

Ik heb goed nieuws! 

Zojuist is bekend geworden dat de E-sim voor KPN EEN MKB klanten deze week geïntroduceerd wordt. 

Goedemiddag @TheSpeedyB 

Ik heb goed nieuws! 

Zojuist is bekend geworden dat de E-sim voor KPN EEN MKB klanten deze week geïntroduceerd wordt. 

Hi @Rick S. 

dat is goed nieuws. 
werkt het hetzelfde als bij particulier, dus vanuit de mijnkpn zakelijk app? Of is dat nog niet bekend?

 

mvg 

bas

De website is al aangepast, echter bij de instructie pagina staat dat het nog enkele maanden kan duren.. https://www.kpn.com/zakelijk/service/mobiel/esim.htm

ik heb helaas de optie nog niet in MijnKPN zakelijk… maar ziet er al veelbelovend uit :) 

Reputatie 7
Badge +6

Goedemiddag, 

Het aanvragen van een E-sim ter vervanging van een fysieke simkaart gaat via de KPN EEN servicedesk.  Je kunt hiervoor het beste telefonisch contact opnemen via 0800-0403. Het activeren van de E-sim regel je vervolgens via MijnKPN Zakelijk. 

Goedemiddag, 

Het aanvragen van een E-sim ter vervanging van een fysieke simkaart gaat via de KPN EEN servicedesk.  Je kunt hiervoor het beste telefonisch contact opnemen via 0800-0403. Het activeren van de E-sim regel je vervolgens via MijnKPN Zakelijk. 

Dat is dan dus anders als dat er op de website wordt aangegeven.  Gaat die methode er nog wel komen, want dat lijkt mij voor de SD ook veel prettiger dan allemaal telefoontjes te krijgen.. Deze site bedoel ik:  https://www.kpn.com/zakelijk/service/mobiel/esim.htm

Reputatie 7
Badge +6

Ik zie inderdaad dat de informatie op https://www.kpn.com/zakelijk/service/mobiel/esim.htm niet helemaal klopt. Dit heb ik gelijk doorgezet, zodat het aangepast kan worden. 

De pagina die ik eerder stuurde heeft de juiste informatie met betrekking tot de E-sim voor KPN EEN MKB: https://www.kpn.com/zakelijk/mobiel/esim.htm 

Het is inderdaad wel de bedoeling dat klanten uiteindelijk zelf een E-sim kunnen aanvragen via MijnKPN Zakelijk.

 

Ik zie inderdaad dat de informatie op https://www.kpn.com/zakelijk/service/mobiel/esim.htm niet helemaal klopt. Dit heb ik gelijk doorgezet, zodat het aangepast kan worden. 

De pagina die ik eerder stuurde heeft de juiste informatie met betrekking tot de E-sim voor KPN EEN MKB: https://www.kpn.com/zakelijk/mobiel/esim.htm 

Het is inderdaad wel de bedoeling dat klanten uiteindelijk zelf een E-sim kunnen aanvragen via MijnKPN Zakelijk.

 

Die pagina die jij eerder stuurde verwijst naar de pagina met de onjuiste informatie. momenteel zit ik met de SD aan de telefoon en die hebben dezelfde instructies zoals die op de "niet kloppende pagina” staan en ik ben nu al meer dan een half uur bezig en nog niets verder :( 

Na een gesprek van een uur was het nog niet helemaal gelukt. ik was aan het bellen en blijkbaar bleef het daar op hangen…

Voor wie het ook wil, het proces is als volgt:

  • Bel met het 0800-0403 nummer
  • Geef aan dat je een eSim wilt ontvangen
  • Ze moeten dan de huidige sim verwijderen en een nieuwe toevoegen.
    • Als je hiermee belt gebeurt er niets, pas als je ophangt wordt het netwerk verbroken (anders dan ze aan de telefoon aangaven)
  • log in op Mijn KPN Zakelijk
  • ga naar producten, mobiele abbonementen
  • kies voor activeer simkaart
  • kies het juiste nummer
  • kies voor eSim
  • je wordt doorgestuurd naar de onebase portal
  • !! zorg dat je een wifi verbinding hebt, je hebt namelijk met je sim geen verbinding meer
  • hier zie je de qrcode, en kun je eventueel een pdf generen
  • voeg de eSim toe op basis van de QR code en bevestig met de 10 cijferige bevestigingscode
    • iphone (Instellingen, mobiel netwerk/ mobiel data, voeg data plan / mobiel abbonement toe, scan de qr code)
    • Android (Instellinge, Mobiele netwerken, Service providers, voeg de service provider toe, scan de qr code)
  • Vervolgens de stappen doorlopen die je telefoon aangeeft

 

Dit proces kan en moet makkelijker.. Zeker omdat ze nu de simkaart moeten verwijderen, en je dan dus niet meer bereikbaar bent. 

Reputatie 7
Badge +6

 

Die pagina die jij eerder stuurde verwijst naar de pagina met de onjuiste informatie. momenteel zit ik met de SD aan de telefoon en die hebben dezelfde instructies zoals die op de "niet kloppende pagina” staan en ik ben nu al meer dan een half uur bezig en nog niets verder :( 

 

Welke onjuiste informatie bedoel je precies? En over welke ‘dezelfde’ instructies hebben we het? 

Fijn dat je het proces vanuit jouw eigen ervaring hebt gedeeld. Ik ben helemaal met je eens dat het moeilijker moet kunnen en daar wordt ongetwijfeld naar gekeken. Het belangrijkste voor nu was natuurlijk wel dat de E-sim eindelijk beschikbaar is binnen het KPN EEN MKB pakket. 

Welke onjuiste informatie bedoel je precies? En over welke ‘dezelfde’ instructies hebben we het? 

 

 

Als je naar de link van jou gaat staan daar geen instructies anders dan het plaatje wat ik eerder al hierboven deelde.  Daar staat de tekst: Bij een Grootzakelijk en KPN MKB EEN abonnement kun je terecht in MijnKPN Zakelijk.

Die link MijnKPN Zakelijk verwijst vervolgens naar de pagina waarvan jij aangeeft dat de informatie nier helemaal correct is. 

 

 

Fijn dat je het proces vanuit jouw eigen ervaring hebt gedeeld. Ik ben helemaal met je eens dat het moeilijker moet kunnen en daar wordt ongetwijfeld naar gekeken. Het belangrijkste voor nu was natuurlijk wel dat de E-sim eindelijk beschikbaar is binnen het KPN EEN MKB pakket. 

 

Graag gedaan, al hoop ik wel dat het makkelijk kan ipv moeilijker 😛 en zeker fijn dat het er nu is, daarom had ik ook de moeite en tijd genomen om het even uit te schrijven voor anderen. 

Reputatie 7
Badge +6

Goedemorgen, 

Bedankt voor de toelichting! 
Ik zie nu inderdaad wat je bedoelt. De informatie klopt niet en is niet helemaal duidelijk. Ook dit heb ik intern doorgezet, zodat het gecorrigeerd kan worden. Bedankt voor het melden! 

En natuurlijk bedoelde ik makkelijker i.p.v. moeilijker. Ik vermoed een kleine storing in de connectie tussen mijn hoofd en vingers haha. Als ik nog iets anders voor je kan doen hoor ik het natuurlijk graag. 

Vandaag maar eens gebeld met 0403, bevestiging gehad dat het is overgezet. Maar… nog steeds gewoon bereikbaar op mobiel, geen mogelijkheid tot E-Sim activering op zakelijke site, noch een QR code ontvangen…

Het blijft vooralsnog een beetje vaag allemaal….

Vandaag maar eens gebeld met 0403, bevestiging gehad dat het is overgezet. Maar… nog steeds gewoon bereikbaar op mobiel, geen mogelijkheid tot E-Sim activering op zakelijke site, noch een QR code ontvangen…

Het blijft vooralsnog een beetje vaag allemaal….

Dat was bij mij ook.. 

hoe lang heb je gewacht? Bij mij duurde het half uur tot uur… maar dacht dat het kwam omdat ik aan het bellen was, niet dus.. 

 

het is wel fijn dat eSIM. Eindelijk weer maar 1 telefoon. 

Inmiddels 3 uur geleden, nog geen verdere reactie dan de bevestiging dat het wordt overgezet.

wat kreeg jij uiteindelijk toegestuurd? QR code? Of heb jij gewoon bij je abonnementen een optie “e-Sim “ zien staan? Of , nog beter, heb je helemaal niets hoeven te doen en heeft KPN alles voor je geregeld?

Inmiddels 3 uur geleden, nog geen verdere reactie dan de bevestiging dat het wordt overgezet.

wat kreeg jij uiteindelijk toegestuurd? QR code? Of heb jij gewoon bij je abonnementen een optie “e-Sim “ zien staan? Of , nog beter, heb je helemaal niets hoeven te doen en heeft KPN alles voor je geregeld?

Ik zag dat mijn verbinding weg was. 

ik heb alleen een mail gehad met de bevestiging van de omzetting. 
 


daarna op de site gewoon de activatie doorlopen. Daar stond de QR code. 
simkaart activeren → eSIM 
 

Tussen de mail en de activatie die lukte zat half uur tot uur. 

Bedankt voor je reactie. De wijzigingsopdracht is al paar uur binnen, voor de rest gebeurt er nog niks. Morgen maar weer even bellen…

Reputatie 7
Badge +6

Goedemorgen @Maomao25,

Welkom op het Zakelijk KPN Forum! 
Wat balen dat het nog niet gelukt is om de E-sim te activeren. Heb je vandaag alweer contact gehad? 

En heb je na het ontvangen van de bevestiging in MijnKPN Zakelijk gekeken bij producten, en dan mobiele abonnementen? Zie je daar ‘activeer simkaart’ en word je daar na het kiezen van E-sim doorgestuurd naar de OneBase portal? 

Inmiddels QR code ontvangen (na 2 maal bellen) en daarna was de activatie een eitje.  Nog wel even door schade en schande erachter gekomen dat de oude SIM wel eruit niet a activatie 🤦🏻‍♂️

Reputatie 7
Badge +6

Goedemiddag @Maomao25,

Goed om te lezen dat het uiteindelijk gelukt is! 
Natuurlijk wel balen dat je hier 2 keer voor moest bellen. Als we nog iets voor je kunnen doen horen we het graag.

Fijne avond! 

Ondertussen ook ervaring met het verwisselen van telefoon…

Helaas gaat dit bij KPN niet automatisch, zoals in de handleiding van Apple staat, maar moet er een nieuwe eSIM aangevraagd worden voor het nieuwe toestel. 

Wederom dus bellen met de klantenservice..

voor de simkaart van de zaak wilde ik ook een eSIM hebben, want in mijn nieuwe telefoon kan dat.. daar bleek dat je dat niet zelf kunt aanvragen, dat kan alleen de tekenbevoegde.. 

ik ben in de omgeving full admin en beheer alle abonnementen voor de organisatie, maar eSIM aanvragen dat mag ik niet :( 

Reputatie 7
Badge +6

Goedemiddag @TheSpeedyB,

Bedoel je dat je full admin bent in de MijnKPN Zakelijk omgeving? 

Het is namelijk op dit moment nog niet mogelijk om daar een eSIM aan te vragen. Dit staat wel op de planning en komt waarschijnlijk dit jaar nog.

Ik bedoel inderdaad dat ik alle rechten heb, maar niet kan activeren.. dat is voorbestemd aan de teken bevoegde. Kan die we code dus niet ophalen 

Reageer