Kleinzakelijk

Multisim Zakelijk is nu beschikbaar

  • 15 November 2022
  • 30 reacties
  • 4016 keer bekeken
Multisim Zakelijk is nu beschikbaar
Reputatie 7
Badge +6
  • KPN Community Manager
  • 2465 reacties

Goed nieuws voor KPN klanten met een Apple Watch (vanaf serie 4 met WatchOS 9.1)! Vanaf nu is de Multisim zakelijk beschikbaar voor klanten met een Kleinzakelijk mobiel abonnement. In deze blog leggen we uit wat het precies is, wat de voordelen zijn en hoe u dit aan uw abonnement koppelt.

 

Wat is Multisim zakelijk?

Met een Multisim zakelijk koppelt u een extra e-sim aan uw Kleinzakelijk Mobiel abonnement voor uw Apple Watch. Hiermee zorgt u ervoor dat uw Apple Watch ook altijd verbonden is het mobiele netwerk. De Multisim is een uitbreiding op uw Kleinzakelijk mobiel abonnement en dus gebruikt u dan ook de data en de belminuten van dit abonnement. Op dit moment is de Multisim zakelijk alleen beschikbaar voor Apple Watches in combinatie met een iPhone. 

 

Voordelen Multisim zakelijk

Altijd verbonden met Multisim Zakelijk:

  • Is uw mobiel leeg? Met de Multisim zakelijk blijft uw smartwatch verbonden met het mobiele netwerk.
  • Lees of verstuur berichten tijdens vergaderingen, seminars en andere zakelijke bijeenkomsten
  • Reageer per sms met standaard sjablonen of dicteer een mail via spraak met uw Multisim Apple Watch

Alles binnen handbereik:

  • Stream overal uw favoriete muziek of zakelijke podcasts
  • Betaal met uw smartwatch, zonder telefoon of betaalpas in de buurt
  • Beantwoord oproepen en verstuur WhatsApp berichten met je Multisim Apple Watch

Tijdens het sporten:

  • Laat uw telefoon thuis of in uw kluisje als u gaat sporten
  • Altijd verbonden met het mobiele netwerk als u gaat hardlopen of fietsen
  • Deel uw live locatie en track activiteiten met alleen uw Apple Watch

 

Multisim zakelijk bestellen

De Multisim is op dit moment alleen beschikbaar voor klanten met een Kleinzakelijk mobiel abonnement. Natuurlijk is het ook mogelijk om een Apple Watch (i.c.m. een Multisim zakelijk) bij ons te bestellen. De kosten voor een Multisim zakelijk bedragen € 4,13 exclusief BTW per maand. Dit zijn de kosten naast het Kleinzakelijk mobiel abonnement. De Multisim zakelijk is dagelijks opzegbaar. 

 

Als u al een Apple Watch heeft kan de Multisim zakelijk aan uw abonnement toegevoegd worden via uw iPhone. De Multisim zakelijk wordt ondersteunt door de Apple Watch vanaf serie 4 met WatchOS 9.1. Hieronder leest u meer over het bestellen en activeren van de Multisim zakelijk. 

 

Activeer een Multisim zakelijk abonnement met uw Apple Watch

Hebt u een geschikte Apple Watch én een Kleinzakelijk mobiel abonnement? Dan kunt u de Multisim zakelijk gemakkelijk activeren vanaf uw iPhone: 

  1. Open de Watch-app op uw iPhone
  2. Tik op het tabblad 'Mijn Watch' en vervolgens op 'Mobiel netwerk'
  3. Tik op 'Configureer mobiel netwerk'
  4. Voeg de Apple Watch toe aan het abonnement
  5. Log in met uw KPN ID
  6. Tik op 'aanzetten' Multisim
  7. Tik op 'Ja, ik ga akkoord'
  8. Uw Apple Watch Cellular wordt geactiveerd. Wacht totdat dit is afgerond, dit kan soms wat langer duren.


 



Interessant voor u:


30 reacties

Hoi!

is het al bekend of/wanneer de multisim voor Apple Watch bij KPN ÈÈN MKB beschikbaar komt?

Reputatie 7
Badge +6

Goedemiddag @ÈènTweeMSP 

De Multisim is nog niet beschikbaar voor KPN EEN MKB. De planning is op dit moment dat we het in de loop van het komende jaar gaan introduceren, maar er is jammer genoeg nog geen specifieke datum bekend. 

Goedemiddag @ÈènTweeMSP 

De Multisim is nog niet beschikbaar voor KPN EEN MKB. De planning is op dit moment dat we het in de loop van het komende jaar gaan introduceren, maar er is jammer genoeg nog geen specifieke datum bekend. 

The sooner, the better! Veel collega’s die dit oom graag willen binnen ons bedrijf met KPN één! 
laten we hopen dat de loop van volgend jaar betekend: Januari! KPN: you can do this!

Thx voor het antwoord. 
 

inderdaad; sooner the better

Reputatie 7
Badge +6

Geen probleem hoor! 
Ik kan mij goed voorstellen dat jullie er op zitten te wachten. Zodra hier meer bekend over is wordt dit uiteraard gecommuniceerd. 

Heb ik speciaal een duur horloge gekocht, omdat KPN multi Sim ondersteuning biedt. Werkt het weer niet zakelijk. Waarom zijn jullie daar niet vooraf transparant over.. Nu is het te laat zonde van mijn spaargeld.

Reputatie 7
Badge +6

Goedemiddag @Jaap van Baak,

Welkom op het Zakelijk KPN Forum! 
Ik kan me goed voorstellen dat het een flinke domper is als de Multisim voor jou niet beschikbaar blijkt te zijn als je een smartwatch hebt gekocht. Overigens klopt het niet helemaal dat het niet voor zakelijke klanten werkt. Voor Kleinzakelijk Mobiel abonnementen is de Multisim beschikbaar, alleen voor KPN EEN Mobiel abonnementen nog niet. Dit is ook in onze communicatie en bovenstaand in deze blog vermeld. Als je wilt zoek ik de mogelijkheden voor je uit om er toch gebruik van te kunnen maken. In dat geval wil ik je vragen om het klantnummer van jouw mobiele abonnement in je forumprofiel in te vullen. 

Is er al een datum bekend wanner multisim beschikbaar komt voor groot zakelijk? Januari is inmiddels bijna voorbij en de laatste informatie die ik kreeg was januari. Veel collega’s klagen over het feit dat ze hun smartwatch niet optimaal kunnen gebruiken bij KPN omdat deze functionaliteit nog niet beschikbaar is.

Reputatie 7
Badge +6

Goedemiddag @Timothy,

Welkom op het Zakelijk KPN Forum! 
Ik ben gelijk intern op onderzoek gegaan en heb de product manager gesproken. Ik heb begrepen dat we druk bezig zijn met de ontwikkeling van de Multisim voor grootzakelijk. Er is alleen nog geen datum te communiceren over wanneer het precies komt. 

Goedemiddag @Timothy,

|Welkom op het Zakelijk KPN Forum! 
Ik ben gelijk intern op onderzoek gegaan en heb de product manager gesproken. Ik heb begrepen dat we druk bezig zijn met de ontwikkeling van de Multisim voor grootzakelijk. Er is alleen nog geen datum te communiceren over wanneer het precies komt. 

Dank voor je reactie. Hopelijk snel dan. 

Ik heb onderstaande via een nieuwsbrief van KPN partners ontvangen. Even wachten dus nog 
 

E-Sim voor Wearables

  • Commerciële G2M start pas nadat product technisch gereed is (streven Q2 live)

Inmiddels goed op weg in Q2.. Is de verwachting dat we Multisim voor KPN Zakelijk dit kwartaal nog kunnen gaan ervaren?

Ik heb nog geen extra info ontvangen. Dat ze er wel mee bezig zijn vind ik bemoedigend maar in roadmaps wordt nog wel eens geschoven is mijn ervaring

Misschien iemand van KPN die wat meer richting kan geven? Met de zomer in aantocht zou het erg fijn zijn om te kunnen sporten e.d. zonder telkens de telefoon in de kortebroekzak te moeten hebben :-)

Reputatie 7
Badge +6

Goedemiddag, 

Tot mijn spijt kan ik nog niet het verlossende woord geven en met een datum komen dat het beschikbaar komt. Het is in ontwikkeling en ons streven is uiteraard ook om het z.s.m. te lanceren. 

Ik heb onderstaande via een nieuwsbrief van KPN partners ontvangen. Even wachten dus nog 
 

E-Sim voor Wearables

  • Commerciële G2M start pas nadat product technisch gereed is (streven Q2 live)

Dat is niet gelukt dus… Iemand een update?

Reputatie 7
Badge +6

Goedemiddag, 

Tot mijn spijt moet ik melden dat ik nog geen concrete datum heb dat het beschikbaar komt. 

Ik heb als antwoord gekregen dat het nu voor Q4 op de roadmap staat met uitloop maar Q1. Schiet nog niet op dus

Wanneer komt dit nu eindelijk beschikbaar @Rick S.  kan toch niet dat de MKB abonnementen zover achter blijven terwijl particulieren en klein zakelijk het al lang hebben? Als KPN op de zakelijk markt toch niet langer te verkopen?

Reputatie 7
Badge +6

Goedemiddag @Johannes2383,

Excuses voor de late reactie! 
Ik ben met verlof geweest en kon dus helaas niet eerder reageren. Ik heb het weer nagevraagd en de verwachting is dat het in Q1 2024 gaat komen. Ik ben helemaal met je eens dat het inmiddels erg lang duurt. Onze excuses voor het ongemak! 

Het is vanaf vandaag actief voor grootzakelijk (het werkt op mijn Watch) je beheerder kan je Eid toevoegen aan je abonnement in het beheer portaal en na 15 min begon alles op m’n Watch te werken 

Hier helaas nog steeds niets… Fijn, het beste netwerk van Nederland.. @Rick S. ?

 

Hi Kevin ,

ik had hier hetzelfde .

als grootzakeliike klant kan je het op deze manier niet activeren  maar moet je beheerder in het KPN portaal het Eid van je Watch toevoegen  aan je mobiele abonnement .. 

als dat gebeurd is krijg je een sms en naar een minuut of 16

begon alles te werken op mijn Watch 

Zo ziet het eruit :

 

Hi Kevin ,

ik had hier hetzelfde .

als grootzakeliike klant kan je het op deze manier niet activeren  maar moet je beheerder in het KPN portaal het Eid van je Watch toevoegen  aan je mobiele abonnement .. 

als dat gebeurd is krijg je een sms en naar een minuut of 16

begon alles te werken op mijn Watch 

Zo ziet het eruit :

 

Hi Matthew,

Ben zelf beheerder en heb gezocht maar kan het niet vinden, kijk ik erover heen? Heb KPN EEN. 

Reputatie 7
Badge +6

Goedemorgen @Kevin van Antwerpen

Tot mijn spijt kan ik nog niet het verlossende woord geven m.b.t. Multisim voor KPN EEN MKB.  Dus als je een KPN EEN MKB abonnement hebt en dit direct bij ons loopt, klopt het dat je het nog niet kunt aanvragen/activeren. Het is eind vorig jaar inderdaad wel beschikbaar geworden voor grootzakelijke klanten. 

Reageer