KPN EEN

Regel zelf uw bereikbaarheid met de nieuwe MijnGesprek app

  • 15 September 2017
  • 100 reacties
  • 10889 keer bekeken


Toon eerste bericht

100 reacties

Reputatie 5
Badge +3
Dan heb ik oon nog een vraagje?

Komt er ook de mogelijkheid dat je met de app aan kunt geven wanneer je bereikbaar wilt zijn op je
vaste nummer en dan bedoel ik avond en weekend?
Tevens heb ik een probleem met afluisteren Voicemail met de app.(al wel IOS12)


Beste @Harald Timmerman,

Er is geen mogelijkheid om via de App een bepaald schema in te stellen, waardoor je de bereikbaarheid van je vaste nummer kan bepalen. Het is wel mogelijk om dit in te stellen op het platform zelf via de 'Callforwarding selective' (doorschakeling selectief) in te stellen. Dit kunt u via de support desk van KPN als wijziging aanvragen of bij de supportdesk van uw KPN Excellence partner indien u KPN ÉÉN afneemt via een Excellence partner.

Omtrent de Voicemail foutmelding, bent u verbonden via Wifi of 4G en komt het bij beide voor (Wifi en 4G) ?
Zowel bij 4g als wifi.

Scheiden zakelijk en privé
U kunt per telefoonnummer uw bereikbaarheid instellen op basis van tijdschema’s. Het is bijvoorbeeld mogelijk om oproepen naar het zakelijke vaste nummer alleen tijdens kantooruren aan te nemen. Buiten kantooruren kunt u ervoor kiezen om uw zakelijke nummer door te schakelen naar voicemail of te weigeren. Oproepen naar het mobiele nummer worden wel toegestaan. Op deze manier is het mobiele nummer altijd bereikbaar en ook te gebruiken voor privédoeleinden.(dienstbeschrijving 1.2)

zou wel makkelijk zijn als de gebruiker dit zelf kan.
Reputatie 5
Badge +3
Zowel bij 4g als wifi.

Scheiden zakelijk en privé
U kunt per telefoonnummer uw bereikbaarheid instellen op basis van tijdschema’s. Het is bijvoorbeeld mogelijk om oproepen naar het zakelijke vaste nummer alleen tijdens kantooruren aan te nemen. Buiten kantooruren kunt u ervoor kiezen om uw zakelijke nummer door te schakelen naar voicemail of te weigeren. Oproepen naar het mobiele nummer worden wel toegestaan. Op deze manier is het mobiele nummer altijd bereikbaar en ook te gebruiken voor privédoeleinden.(dienstbeschrijving 1.2)

zou wel makkelijk zijn als de gebruiker dit zelf kan.


Dit kan de gebruiker op zich ook zelf, mits de gebruiker toegang heeft tot de telefonie omgeving (broadsoft) en hierin een training heeft gehad.
Volgens mij kan met KPN v2 de gebruiker niet zelf meer in de broadsoft omgeving.

En dan nog een vraagje ? Hoe kom ik aan de InContact app van KPN voor op de pc?

mvg Harald Timmerman
Reputatie 5
Badge +3
Volgens mij kan met KPN v2 de gebruiker niet zelf meer in de broadsoft omgeving.
En dan nog een vraagje ? Hoe kom ik aan de InContact app van KPN voor op de pc?
mvg Harald Timmerman


Beheer via broadsoft is nog steeds mogelijk, maar dit hangt ervan af of u via een Excellence partner werkt of niet. KPN zelf geeft geen toegang tot broadsoft zover ik weet, maar als u KPN ÉÉN afneemt via een Excellence partner, dan kunnen zij u de admin login van het platform verschaffen.

De Incontact applicatie kunt u downloaden via: https://download.voipit.nl/KPNInContact/PC/KPNInContact.exe
In dit topic kunt een de handleiding vinden van InContact: https://zakelijkforum.kpn.com/kpn-een-41/uitleg-hoe-werkt-kpn-een-incontact-10882
Top bedankt👍🏻
Reputatie 5
Badge +10
Hi @Harald Timmerman,

Welkom op het zakelijk forum van KPN! Ik heb het probleem welke u ervaart bij het afluisteren van uw voicemail neergelegd bij de productowner. Wat betreft de mogelijkheid om aan te geven wanneer u bereikbaar bent heb ik geen antwoord op. De app is namelijk nog in ontwikkeling.
Probleem is al opgelost.
Zat in de broadsoft omgeving.

Bedankt voor je reactie
Reputatie 5
Badge +10
Graag gedaan @Harald Timmerman. Goed om te lezen dat het probleem is opgelost!
Reputatie 5
Badge +3
MijnGesprek krijgt deze week een update waarin de volgende aanpassingen zijn gedaan:

• Het inloggen met Touch ID of pin code is verplaatst naar de instellingen. Het hoofdscherm, recente gesprekken en gespreksbediening zijn nu direct toegankelijk;
• Opstarten vanuit de achtergrond is sneller geworden. Als de app (opnieuw) wordt gestart worden de instellingen en contacten volledig geladen waardoor de eerste start iets langer duurt;
• Een Vast-mobiel gebruiker kan nu kiezen op welk toestel een gesprek naar het vaste of mobiele nummer wordt afgeleverd, bijvoorbeeld gesprekken naar het mobiele nummer alleen naar zijn mobiele toestel;
• Bij doorschakelen kan een gebruiker er voor kiezen om 1 nummer te gebruiken voor alle doorschakelingen of een apart nummer invoeren voor elke optie;
• Bij invoervelden voor een telefoonnummer kan nu ook uit de contacten worden gekozen.
We zijn overgestapt naar Mijn Gesprek, maar zijn niet te spreken over het doorverbinden.
Hebben echter na eerste keer instellen een probleem:
Na opstarten verschijnt het scherm met die man die staat te bellen, maar hoe kom je dan weer in het menu?
Kan nu niets meer wijzigen aan mijn instellingen
Reputatie 5
Badge +3
Beste @TheoM,

Voor MijnGesprek heb ik een handleiding gemaakt, die is te vinden in het topic: https://zakelijkforum.kpn.com/kpn-een-41/handleiding-kpn-een-mijngesprek-11157

Komt u hier verder mee om ook door te verbinden ect.?
Momenteel is de VAMO intergratie bij mij nog actief, maar ik heb onlangs opgezegd want ik werd doodmoe van alle problemen en onmogelijkheden die de Zapper/MijnGesprek app gaf.

Het grootste probleem zat hem in het de veelal besproken problematiek dat bij het aangeven in de app dat het vaste zakelijke nummer niet doorgeschakeld moet worden naar het mobiele toestel, als consequentie had dat ik in zijn geheel mobiel niet bereikbaar meer was. Dat was zo onwerkbaar dat ik, na 2 keer het probleem aangekaart te hebben, vorige week de boel heb beëindigd omdat ik het helemaal zat was. Ik zie nu echter dat dit probleem ein-de-lijk is verholpen.

Ik heb echter nog een groot bezwaar, namelijk dat het volledig onduidelijk is of iemand naar het 06 nummer belt of dat er naar de zaak gebeld wordt. Ook gemiste oproepen staan allemaal, doorgeschakeld en direct mobiel, gewoon in de Phone app van de iPhone op 1 hoop, onduidelijk naar welk nummer gebeld is. Bij Whatsapp, Skype, of elke andere app waarmee gebeld kan worden staat duidelijk bij vermeld dat deze oproep via de desbetreffende app is binnengekomen. Ik realiseer me dat de technieken anders zijn, maar waarom kan zoiets niet opgelost worden?

Andere vraag; met de VOIP accounts moet het mogelijk zijn om de nummers die bij ons KPN Een pakket horen te gebruiken met iPhone VOIP apps zoals Bria Mobile, nietwaar? Zou ik deze niet gewoon kunnen ontvangen? Dat zou al mijn gezeik oplossen als ik gewoon via een app die wel naar behoren functioneert kan bellen. Is dit informatie die in de "broadsoft" omgeving te vinden is waar eerder hier over gesproken werd?
Reputatie 5
Badge +3
Beste @WouterV,

Als ik zo de wensen lees, dan kunt u het beste een anywhere licentie activeren op uw mobiele abonnement in plaats van VaMo. Zie ook het topic https://zakelijkforum.kpn.com/kpn-een-41/uitleg-kpn-een-verschil-tussen-vastmobiel-vamo-integratie-en-anywhere-10884 voor de verschillen tussen VaMo en Anywhere.
@marvinh Dat zou kunnen. Echter als ik het zo lees voldoet dat niet aan mijn wens dat ik op mijn mobiele toestel wil kunnen zien naar welk nummer er gebeld wordt of naar welk nummer er is gebeld in geval van gemiste oproepen.
Reputatie 5
Badge +3
Beste @Wouter,

Het kunnen inzien op welk nummer je bent gebeld is lastig. Een mobiele telefoon handelt elke afroep hetzelfde af en weet niet dat het een oproep is die binnenkomt via een telefooncentrale. Dit zal voorlopig ook niet niet geïmplementeerd kunnen worden en zal zeker nog een aantal jaar duren. Denk dat dit pas mogelijk is op het moment dat het GSM bellen ook altijd via IP verloopt in plaats van een traditionele GSM verbinding.
@marvinh

Helaas. Echter met een VoIP app als Bria meen ik dat dit wel zou kunnen. Ik neem aan dat deze op dezelfde manier als WhatsApp en Skype laat zien dat een oproep via die app is binnengekomen. Echter zal ik dan de inloggegevens ed van KPN moeten ontvangen. Is dat mogelijk?
@marvinh ??
Reputatie 5
Badge +3
Beste @WouterV,

Mijn excuses, heb het bericht gemist. Om als nog een antwoord te geven;

Bellen via een BRIA of Whatsapp app in vergelijking met de MijnGesprek App zijn inhoudelijk twee compleet verschillende Techniosche oplossingen. Dit zit hem er vooral in dat inkomende oproepen op de mobiel bij VaMo/Anywhere geen VoIP gesprekken zijn. Deze oproepen worden aangeleverd op het mobiele nummer via het GSM netwerk. Hierdoor weet de mobiel niet wanneer het 06-nummer is gekozen of dat de oproep via een andere manier is binnengekomen.

BRIA of Whatsapp gesprekken zijn altijd VoIP gesprekken. Dit soort applicaties kan je het beste vergelijken met een SoftPhone applicatie.

Als het goed is komt de InContact applicatie die nu alleen nog werkt op de PC ook beschikbaar als mobiele App. Hierin kan je wel zien hoe oproepen binnenkomen, echter is er nog geen releasedatum bekend zover ik weet. @Mohammad: Weet jij hier toevallig al meer over?
Hi @marvinh,

Dat het verschillende dingen begrijp ik. Echter zijn we eerder in ons gesprek tot de conclusie gekomen dat zowel de VAMO als de Anywhere oplossing niet de functionaliteit kunnen bieden die ik wens en Bria mogelijk wel. Dat dit VoiP gesprekken dan zijn vind ik geen probleem. Echter zoals eerder aangegeven heb ik voor een dergelijke app wel de inloggegevens nodig en de vraag aan is dan ook of ik die kan krijgen.

Hartstikke mooi natuurlijk dat die InContact app er mogelijk komt, maar ik ben eerlijk gezegd een beetje gedaan met het wachten op iets wat wellicht misschien mogelijk in de toekomst wel gaat komen.
Reputatie 5
Badge +3
Beste @WouterV,

Het is mogelijk om een BRIA App te gebruiken op de telefoon, waarbij je dus je vaste gebruikersaccount via BRIA kan koppelen. Het hangt er alleen vanaf of uw KPN ÉÉN via KPN afneemt of via een Business Partner. KPN ondersteunt de BRIA oplossing namelijk niet officieel en configureert het daarom niet op het platform, indien u een Business Partner heeft, dan kunt u het wel laten configureren voor uw account.
Reputatie 5
Badge +5
Goedemiddag @marvinh en @WouterV,

Ik heb de vraag intern uitgezet bij de implementatiemanager van KPN EEN. Zodra ik hier meer over weet, kom ik bij jullie terug met een antwoord. 🙂
@marvinh Helaas. Wij zijn direct bij KPN klant. Dan gaat dit verhaal definitief niet door?

@Mohammad Dank. Ik hoor graag.
Reputatie 5
Badge +3
Beste @WouterV,

Zover ik weet kan je rechtstreeks bij KPN met de KPN ÉÉN oplossing geen BRIA o.i.d. laten configureren. @Mohammad; Corrigeer me als dit niet juist is 🙂
Reputatie 5
Badge +5
Goedemiddag @marvinh en @WouterV,

Het klopt wat Marvin zegt, wij ondersteunen geen eigen geïnstalleerde programma's.

Reageer