KPN EEN

Regel zelf uw bereikbaarheid met de nieuwe MijnGesprek app

  • 15 September 2017
  • 100 reacties
  • 10859 keer bekeken

Reputatie 5
Badge +10
  • Oud KPN Medewerker
  • 907 reacties

Met de nieuwe MijnGesprek app voor KPN ÉÉN MKB klanten kunnen medewerkers van bedrijven hun telefoonverkeer volledig zelf beheren. Zo kunnen zij hun eigen, persoonlijke voicemail begroeting aanmaken.

 

8219a5c9-9218-40b6-b311-01160a2676eb.jpg

De nieuwe MijnGesprek app van KPN is er sinds deze week speciaal voor zakelijke klanten. De app biedt meerdere functies die eenvoudig te beheren zijn. Enkele voordelen van de app zijn het kunnen doorschakelen, het inspreken van een voicemail begroeting en het kunnen wijzigen van de aan- of afwezigheidstatus.

“Er is gebleken dat steeds meer klanten hun zaken online willen regelen.”, vertelt Joost Tieleman, productowner digitalisatie bij KPN zakelijke markt. Door de app te gebruiken transformeert uw mobiel als het ware in een afstandsbediening van de KPN ÉÉN MKB telefooncentrale. “Waar u voorheen naar de beheerder stapte, kunt u het nu eenvoudig zelf doen.”

MijnGesprek maakt het voor u als gebruikers van de KPN ÉÉN MKB telefooncentrale voor vaste en mobiele telefonie mogelijk de centrale op een makkelijke manier te bedienen. Zo hebt u overal optimale controle over uw bereikbaarheid: op kantoor, thuis, bij uw klant of onderweg.

MijnGesprek werkt als afstandsbediening van uw telefooncentrale, zo kunt u:
- Gepresenteerde nummer instellen vast, mobiel of anoniem
- Doorschakelingen instellen (altijd, bij niet bereikbaar, bij in gesprek etc.)
- Gemisten vaste en mobiele gesprekken inzien en terugbellen
- Voicemail berichten beluisteren en doorsturen
- Voicemail begroeting opnemen
- Aangekondigd/onaangekondigd doorverbinden
- Driegesprek voeren
- Wisselgesprek instellen
- Vast-Mobiel integratie instellen
- Anywhere instellen (vereist licentie)
- Gespreksopname bedienen (vereist licentie)

Driegesprek voeren
Bespaar tijd en voer een driegesprek. U belt dan met twee personen tegelijkertijd. Handig voor een werkoverleg of het maken van een afspraak.

Uitgaand telefoonnummer instellen
Met de MijnGesprek app kiest u zelf met welk nummer u belt. Hiermee kunt u onderscheid maken tussen privé, collega's en klanten.

 

Uit Stel een doorschakeling in via de Nachtschakeling

Hebt u KPN EEN MKB? Dan kunt u gebruik maken van de Nachtschakeling. Hiermee schakelt u zakelijke oproepen buiten kantooruren door naar voicemail of telefoonnummer naar keuze. De nachtschakeling beheert u in MijnKPN Zakelijk.

MijnGesprek biedt mobiliteit én controle voor KPN ÉÉN MKB
Met KPN ÉÉN MKB zijn vaste en mobiele telefonie geïntegreerd. Of u nu een vast toestel, mobiel toestel of de InContact app gebruikt, u blijft volledig in controle met welk apparaat u uw binnenkomende oproepen wilt beantwoorden. Met MijnGesprek hebt u dus altijd controle over uw bereikbaarheid, ongeacht waar u zich bevindt.

De app is ontwikkeld en gebouwd door een team KPN’ers en dochterbedrijf RoutIT. Doordat het team snel op elkaar was ingespeeld, resulteerde dit in een leuke samenwerking met snel resultaat. De toekomst van de MijnKPN zakelijk app belooft ook veel goede dingen. Het plan is om de app te transformeren tot een allesomvattende digitale omgeving waarin alle webapplicaties samengevoegd worden. Bent u ook benieuwd?

Meer informatie leest u op de pagina van MijnGesprek app voor KPN EEN MKB.

Download de MijnGesprek app gratis
MijnGesprek voor KPN EEN MKB is beschikbaar voor iOS en Android.
Download uit de Apple Store
Download uit de Google Play Store

 

Interessant voor u:


100 reacties

@Mohammad @marvinh

Dat is erg jammer. Een dergelijke softphone oplossing is namelijk exact wat ik zoek voor ons bedrijf en KPN lijkt ons dat niet te kunnen/willen bieden terwijl de technische mogelijkheden er volgens mij prima zijn. Ik ga maar eens ergens anders shoppen denk ik.
Reputatie 5
Badge +5
@WouterV,

Zeker jammer dat u hiervoor elders moet gaan shoppen. Bij KPN EEN MKB moeten we toch ergens de lijn trekken, anders wordt support en service heel moeilijk voor alle KPN EEN klanten. Iedere klant heeft weer eigen specifieke wensen en behoeftes. Ik wens u in ieder geval ontzettend veel succes met het vinden van een passende oplossing. ☺️
@Mohammad Dat vind ik ook. Het was namelijk ook nogal een proces om KPN Een uiteindelijk helemaal goed werkend hier aan de gang te krijgen en deze wens mbt de integratie met mobiel op deze manier was eigenlijk vanaf het begin al aangegeven. Tijdens het integreren van de mobiele nummers ook allerlei dingen mis gegaan... de problemen met de Zapper/MijnGesprek app.... en uiteindelijk blijkt dat de VAMO of Anywhere eigenlijk helemaal niet zo goed aansluit aan onze wensen. Een hoop tijd verspild. Maar goed, dit zijn dingen waar jij/jullie verder niet zo veel aan kunnen doen. Heeft met name te maken met het adviestraject.
Reputatie 5
Badge +5
@WouterV,

Het adviestraject had zo te lezen een stuk beter gekund. Jammer dat we er nu pas achter komen. Ik had graag meer voor u willen betekenen.
Zojuist de nieuwe update binnen gekregen (Android).
Je kan nu in ieder geval de Mobility aan- en uitzetten. Helaas is het niet (meer) mogelijk om bij het doorverbinden te zoeken in de contacten. Je moet door de lijst scrollen om een naam te vinden.

De snelheid is nog wel een verbeterpunt. Als je iemand aan de lijn hebt om door te verbinden dan duurt het allemaal net te lang. Het starten van de app en het automatisch inloggen duurt 10 sec. Na het klikken op 'Doorverbinden' lijkt hij niets te doen en na een seconden of 5 reageert hij pas. Ook het laden van de contactenlijst bij doorverbinden duurt ruim 10 seconden.
Is dit onder de aandacht? Hopelijk wordt dit nog opgelost voor 30/09/2018.
Reputatie 5
Badge +5
Bedankt @Ingmar Atema,

Ik zal bovenstaande feedback onder de aandacht brengen bij de ontwikkelaars.
@Mohammad bedankt!
Ik mis eigenlijk ook nog de 'Niet storen/niet beschikbaar/DND'' mogelijkheid. De Zapper heeft deze optie wel en zet gelijk het vaste toestel op DND en past de status in de bereikbaarheid aan.
Reputatie 5
Badge +5
@Ingmar Atema,

Ik heb de development team gevraagd om mee te kijken in deze topic. Al uw feedback is uiteraard welkom.
Reputatie 5
Badge +5
Goedemiddag forumleden,

Hieronder de updates vanuit het development team:
  • De snelheid zou verbeterd moeten zijn met de laatste release, behalve de 1e keer als de contacten ingeladen worden. Het inladen van de contacten was een wens die we veel gehoord hebben, en waar we nu gehoor aan hebben gegeven. Ik zal de snelheid nog eens verder laten uitzoeken, want vanuit de huidige feedback lijkt het nog niet bepaald gebruiksvriendelijk.
  • De app is een Broadware app van Broadsoft, die gebrand is. Helaas hebben we dus niet overal invloed op.
  • Op de Zapper app wordt niet meer geïnnoveerd, maar deze is nog wel beschikbaar. We proberen de MijnGesprek app zodanig te verbeteren dat het een goede vervanger is voor Zapper. Er wordt nu o.a. gewerkt aan de DND-functionaliteit. Het is de bedoeling dat de volgende update eind september komt.
  • We kijken nu ook naar de optie om een schema in te stellen voor de bereikbaarheid. Daar kunnen we helaas nog niks concreets over zeggen.
  • De InContact app is helaas nog niet door de penetratietest. We moeten dus nog even geduld hebben vanuit het oogpunt van security.
@Mohammad bedankt voor je bericht.

Gisteren versie 2.2.1.20180823 gekregen en zojuist getest. Ik ga er even vanuit dat jij het ook over deze versie hebt.
Helaas merk ik weinig verschil in snelheid bij het laden van de contactenlijst als je wilt doorverbinden. Ook niet als je de contactenlijst al een keer hebt geladen. Je kan ook niet zoeken in de contactenlijst als je iemand wilt doorverbinden, het vergrootglas ontbreekt. Terwijl deze wel aanwezig is als je de contactenlijst normaal raadpleegt.
In het opstarten van de app zie ik helaas ook geen snelheidsverbeteringen.

Eind september wordt DND opgenomen in de app, erg fijn. De update hiervan kunnen we dan begin oktober verwachten.. Helaas komt dit te laat aangezien de Zapper 30/09/2018 helemaal komt te vervallen. Of kan ik uit jouw bericht halen dat we de Zapper langer kunnen gebruiken?
Reputatie 5
Badge +5
Goedemorgen @Ingmar Atema,

Excuses voor mijn late reactie, ik was op vakantie. Ik heb uw feedback weer doorgezet en heb direct terugkoppeling gekregen:

"Ik pak de punten op over doorverbinden, goede feedback waar ik zeker iets mee kan. Ik weet niet waar de einddatum van Zapper vandaan komt, maar er staat nog niks definitief gepland. Voorlopig kan deze nog gewoon gebruikt worden. Deze app is ook de enige die werkt op IP centrix en alleen daarom al kan de app niet uit. We doen alleen geen innovaties meer op Zapper en willen zo snel mogelijk MijnGesprek verbeteren. Dus dit soort input helpt enorm."
Reputatie 5
Badge +5
Goedemorgen Forumleden,

Wij willen de MijnGesprek App zodanig verbeteren dat het een goede en waardige vervanger wordt voor de Zapper App. Daarom zijn wij een lijst aan het samenstellen van redenen waarom klanten nog steeds de Zapper App gebruiken. Jullie input is van grote waarde en daarom vragen wij jullie hierbij om feedback. Zet in een reactie op deze topic de redenen op een rij waarom u op dit moment nog steeds de Zapper App gebruikt.
@Mohammad, hopelijk heb je een goede vakantie gehad. Bedankt voor je reactie, goed om te lezen dat dit opgepakt wordt.
Die datum heb ik uit dit topic. Een reactie van @Rashid op 16 maart 2018:
...De zapper wordt ondersteund tot 30/6/2018. Daarna blijft de app werken tot 30/9/2018, zonder support. Vanaf 30/9/2018 is de Zapper End of Life voor KPN EEN en aleen nog te gebruiken voor het Ondernemerspakket en Internet&Bellen abonnementen.
Maar als KPN mij kan garanderen dat wij na 30-09-2018 nog gebruik kunnen maken van de Zapper vind ik het best.

Onze redenen om op dit moment nog geen gebruik te maken van Mijngesprek:
- Ontbreken DND/niet storen functie
- Niet kunnen zoeken in contactlijst bij doorverbinden
- Snelheid app tijdens doorverbinden (laden/inloggen app en laden contactenlijst)

Wens: Va/Mo integratie aan en uit zetten opnemen op het tabblad 'Overzicht'. Hetzelfde geldt voor de toekomstige DND functie.
Reputatie 5
Badge +5
Bedankt voor uw feedback @Ingmar Atema,

Wij zijn ook benieuwd naar de feedback en ervaringen van alles andere gebruikers anno nu, die in deze topic hebben gereageerd. @wout, @Harald Timmerman, @theo, @ElberCaw, @SallerZemiddigh, @Bruine de Bruin, @Poelgeest, @Cindy van der End, @DDees85, @Renever, @Gerardmetinternet, @joffie, @SuradjBajaj, @Mark P.

Ik zal @Rashid vragen om mee te kijken voor opheldering. De ontwikkelaars hebben in ieder geval laten weten dat de Zapper App blijft bestaan. De reactie van Rashid is alweer van een tijdje terug, maar ik zal voor de zekerheid nog eens navragen hoe het zit met deze specifieke datum.
Wij zijn inmiddels overgestapt naar MijnGesprek. Sinds de laatste update start de app niet in 1 keer goed op, ik krijg bij het opstarten alleen de groene balk bovenin te zien met verder een wit scherm (Android 8.0.0.) Na nogmaals opstarten kan ik de app wel gebruiken (de rest van de dag).

De veruit grootste tekortkoming voor ons is dat je niet kunt kiezen met welk nummer je wilt uitbellen (zoals dit mogelijk is via de callcenter agent; de mogelijkheid om het uitbellende nummer per extensie in te stellen is dus te beperkt voor ons) en dat je niet kunt zien via welk nummer je wordt gebeld. Omdat mijn werkgever meerdere merklabels heeft, kan het per gesprek verschillen hoe we in en uit willen bellen.

Dit waren echter ook al een probleem met de Zapper, als hier een ander forum voor is dan hoor ik dit graag.
Reputatie 5
Badge +10
Hi @Mohammad

Wat de Zapper app betreft is er niks veranderd en geldt nog steeds hetzelfde. De zapper wordt ondersteund tot 30/6/2018. Daarna blijft de app werken tot 30/9/2018, zonder support. Vanaf 30/9/2018 is de Zapper End of Life voor KPN EEN en alleen nog te gebruiken voor het Ondernemerspakket en Internet&Bellen abonnementen.

Voor klanten die meer uitleg willen over de MijnGesprek app kunnen de handleiding downloaden in het topic: Handleiding - KPN ÉÉN MijnGesprek.
@Rashid,
Dus na 30/09/2018 zijn we aangewezen op een app met minder functionaliteiten die voor ons essentieel zijn en een slechtere performance? Slechte zaak...
Beste @Rashid en @Mohammad,
Ik hoor nu meerdere tegenstrijdige berichten. De afdeling ontwikkeling van KPN zegt dat de Zapper blijft bestaan. Volgens onze telefoniepartner heeft KPN vooralsnog geen einddatum van de Zapper bekend gemaakt. En @Rashid heeft het erover dat per 30/09/2018 de Zapper stopt met werken.

Wie moet ik nou geloven?
Reputatie 5
Badge +10
Hi @Ingmar Atema,

Ik heb het nogmaals voor je nagevraagd en van wat ik heb begrepen zal de Zapper app voorlopig actief blijven. Vooralsnog is er geen concrete datum bekend. In oktober gaan ze een nieuwe datum vaststellen wanneer iedereen over moet op de MijnGesprek app. Uiteraard houd ik je hiervan op de hoogte.

Ik kan mij goed voorstellen dat de eerdere berichtgeving verwarring brengt. Excuses hiervoor! In deze situatie ben ik afhankelijk van de verantwoordelijke afdeling.
Reputatie 5
Badge +5
Beste @Ingmar Atema,

Ik heb zojuist met @Rashid overlegd en ook met het development team geschakeld. Er blijkt sprake te zijn van een interne miscommunicatie. 30 september was in eerste instantie als deadline aangenomen, maar na recente ontwikkelingen en feedback is besloten om de Zapper App voorlopig te blijven aanbieden. In oktober zal wel opnieuw gekeken worden per wanneer alle klanten over moeten naar de MijnGesprek App. Excuses voor de onduidelijkheid.
Beste @Mohammad en @Rashid,

Bedankt voor de verheldering!
@Mohammad,

Wanneer verwachten jullie een update voor MijnGesprek?
Van de week is toch de Zapper geupdate, na deze update (v1.10(2893)) kan er niet meer gezocht worden in de interne contactenlijst. De knop om te zoeken is wel zichtbaar maar als je er op klikt gebeurt er niets. In de lokale contactenlijst werkt het wel.
Reputatie 5
Badge +5
Goedemorgen @Ingmar Atema,

Ik heb uw vraag/opmerking doorgezet en wacht op antwoord. Ik zal u op de hoogte houden zodra ik een terugkoppeling heb.
@Mohammad ,

Het zoeken in de Zapper is zojuist met een update (built 2896) verholpen.
Reputatie 5
Badge +5
Goedemiddag allen,

De volgende functionaliteiten worden toegevoegd aan de MijnGesprek app in de update die uiterlijk maandag doorgevoerd gaat worden.

  • Met Anywhere kiest u zelf van welke telefoonnummers uit uw gehele telefooncentrale u mobiel oproepen wilt ontvangen.
  • U kunt in MijnGesprek zien of de Nachtschakeling aan of uit staat
  • Even niet bereikbaar? Dan kunt u “Niet storen” activeren
  • Hebt u “Niet storen” ingeschakeld? Dan is dat ook zichtbaar via de beheeromgeving van uw telefooncentrale.
  • Telefoonnummers die niet in uw contacten staan plakt u eenvoudig in het belscherm van de app
  • U bepaalt zelf de functies op uw startscherm
  • Om uw voicemail af te luisteren kiest u “1”
  • U kunt de app nu ook in het Duits instellen
  • App is compatible met IOS 12

Reageer