Bijgewerkt: augustus 2023
Ook in het buitenland wilt u natuurlijk zo goed mogelijk bereikbaar zijn. Gebruik de volgende tips voor een optimale dekking.
In het buitenland bent u te gast bent op het netwerk van een lokale provider. Het kan zijn dat de dekking op sommige plaatsen minder goed is dan wat u gewend bent.
Hieronder staan enkele tips beschreven hoe u dit probleem kunt aanpakken. We beginnen makkelijk.
1. Start het toestel opnieuw op.
2. Controleer of roaming staat ingeschakeld.
3. Niet overal wordt 4G al ondersteund. Test of het zonder 4G wel werkt!
4. Kies handmatig een ander netwerk. Automatisch wordt er een voorkeursnetwerk geselecteerd. Wat u kunt proberen is handmatig een ander netwerk selecteren om te zien of het bereik daarvan beter is.
- Handmatig een mobiel netwerk selecteren ("Instellingen" - "Aanbieder" - "Automatisch" uitschakelen, en kies vervolgens handmatig een andere provider)
5. Controleer of de APN goed staat ingesteld kies hierbij voor internet (Voorkeur) of portalmmm.nl
Maak hiervoor gebruik van onze toestelhulp
Natuurlijk kan het zo zijn dat u na het doorlopen van deze stappen nog steeds geen goede verbinding heeft. Open dan een topic op het Zakelijk KPN Forum. Onze experts zitten klaar om u te ondersteunen.
Interessant voor u:
- Mobiel: Hoe check ik het actuele verbruik van mijn mobiele abonnement?
- Mobiel: Online aankopen betalen via KPN factuur
- KPN Kleinzakelijk: Internet & Bellen