15200€ rekening binnen 1u tijd KPN Postpaid NFC SIM Zakelijk

  • 6 October 2018
  • 4 reacties
  • 343 keer bekeken

  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
Beste KPN,

Van mijn werkgever heb ik een KPN Zakelijk sim mee gekregen voor gebruik buiten EU (aan vaste wal). Ik heb afgelopen woensdag minder dan een uurtje met deze sim een hotspot aangemaakt voor een werklaptop. Ik heb gedurende deze tijd en de rest vd dag geen enkel bericht van jullie gehad en kreeg donderdag ochtend pas het bericht dat er voor 15200€ (excl BTW) aan data was gebruikt. Geen typfout, vijftienduizendtweehonderd euro.

Hoe zit het met (quote:) "Je kunt buiten je Extra Bundel voor € 60,50 per maand aan kosten maken voor internet. Als je deze limiet hebt bereikt, kun je niet meer mobiel internetten in het buitenland, tenzij je daar expliciet toestemming voor geeft via een sms met de tekst JA naar 1330. Bij iedere € 100,- (inclusief BTW) aan verbruik ontvang je nogmaals een SMS om jou op de hoogte te houden wat de kosten tot nu toe zijn. Dit is alleen een SMS ter informatie, internet wordt dan niet geblokkeerd. Je hoeft niet nog eens een SMS te sturen om door te gaan met internetten. "

Kan dit alstublieft recht gezet worden?
Bedankt alvast!

4 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Het kan zijn dat je telecombeheerder deze optie heeft uitgezet, in dit geval bestaat inderdaad de kans dat er extreem hoge kosten zijn (De buitenbundelbuidel tarieven buiten de EU zijn zeker niet misselijk, maar dat is bij elke provider zo).

Als telecombeheerder zet ik dit bewust nooit uit tenzij ik een verzoek van iemand krijg die ver boven mij staat 😉

Als je het klantennummer hebt ingevuld in je profiel invullen. Dan kan er voor de zekerheid iemand mee kijken 🙂
Reputatie 7
Badge +6
Goedemorgen @Max,

Welkom op het Zakelijk KPN Forum!
Ik kan mij heel goed voorstellen dat het schrikken is als er een dergelijk bericht binnen komt. Nu ben ik op basis van het ingevulde simkaartnummer op onderzoek gegaan. Ik zie dat er op 2-10 2 smsjes verstuurd staan met de melding over het verbruik van de bundel. En een dag later is het verbruik geweest waar de kosten vandaan komen.

Ik zie ook dat er contact is geweest met onze Credit Risk afdeling en dat er een blokkade op de data gezet is. In de notitie van dit gesprek wordt ook geschreven dat er iemand (onduidelijk wie precies) van het bedrijf naar ons terug zou bellen. Deze notitie is van afgelopen donderdag. Het lijkt er dus op alsof er intern binnen het bedrijf al actie ondernomen is. Heeft u contact met onze Credit Risk afdeling gehad of is dat iemand anders geweest?
Ah dat klopt, uit verantwoordelijkheidsgevoel wilde ik zelf ook iets betekenen (al is het maar om te voorkomen dat andere mensen dit ooit hebben) en vandaar dit topic gestart.

Ik heb inderdaad de dagen ervoor smsjes gehad, maar dan nogmaals, de "Bij iedere € 100,- (inclusief BTW) aan verbruik ontvang je nogmaals een SMS " heb ik nooit gehad.

Inmiddels heb ik hier een lokaal simkaartje gekocht, 10GB voor omgerekend 20euro..
Reputatie 7
Badge +6
Goedemorgen @Max,

Ik kan mij heel goed voorstellen dat u hier ook zelf achteraan bent gegaan. Dat had ik zelf ook gedaan. Ik zie overigens in het systeem dat het vaste datalimiet niet uitgeschakeld staat en dus gewoon van toepassing is. Het is daarom wel vreemd dat u daar geen sms van heeft gekregen. Dat had wel gemoeten.

Nu klinkt het erg hard en ik bedoel het absoluut niet verkeerd, maar de klant blijft wel altijd zelf verantwoordelijk voor het verbruik. De sms notificaties zijn hulpmiddelen om de regie over het verbruik te houden. Dat maakt het overigens wel extra zuur dat de sms notificaties niet goed werken op het moment dat er bij jullie sprake was van hoogverbruik.

Het is inderdaad een goed alternatief om een lokale simkaart te hebben met bijvoorbeeld prepaid tegoed. Het is gemakkelijk om het via het eigen abonnement te doen, maar dit is in mijn ogen wel de voordeligste optie.

Nu ben ik even benieuwd wat de vervolgstappen (van u of uw collega) zijn en hoe ik in deze kan helpen?

Reageer