Beantwoord

4G bellen VoLTE.

  • 14 February 2018
  • 6 reacties
  • 667 keer bekeken

Als ik met mijn iPhone se bel, veranderd in het beeldscherm 4G naar 3G (allebei een ontvangst 3 a 4 balkjes in het scherm). Ik neem aan dat het bellen dan middels het 3G netwerk verloopt. Voor zover ik de forumsuggesties heb kunnen volgen, zijn de instellingen (schakel 4G in=>Gesprekken en data) juist.
Welke instellingen moet ik nog meer aanpassen om VoLTE mogelijk te maken?
Dit is mede belangrijk omdat we in de loods een 4G versterker hebben hangen omdat anders het bereik daar slecht is. Zodra ik daar bel veranderd een excellente 4G-ontvangst (4 balkjes) in een slechte 3G of helemaal geen ontvangst.
icon

Beste antwoord door Rick S. 15 February 2018, 16:39

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Hi @BioBoer,

Welkom op het Zakelijk KPN Forum!
Ik kan mij goed voorstellen dat het frustrerend is als u geen goed bereik heeft, helemaal als u juist een 4G versterker heeft geinstalleerd. Natuurlijk zoek ik graag uit of en hoe we dit op kunnen lossen.

Voor zover ik weet staan de instellingen inderdaad goed om VoLTE te kunnen gebruiken. Wilt u mij in een privébericht uw mobiele telefoonnummer, uw klantnummer, het postcode + huisnummer en de laatste 4 cijfers van de IBAN sturen?
Reputatie 7
Badge +6
Goedemiddag @BioBoer,

Bedankt voor uw privébericht met de gegevens!
Ik ben op onderzoek gegaan en ben tot de ontdekking gekomen dat het binnen het KPN ÉÉN pakket (nog) niet mogelijk is om via 4G te bellen. Dit pakket draait op een eigen platform, waar dit nog niet geintroduceerd is. De verwachting is dat dit later dit jaar uitgerold wordt, maar voor nu lukt het niet om via 4G te gaan bellen.
Is bellen via 4G voor KPN ÉÉN inmiddels wel mogelijk?

Ik heb "Mijn gesprek" geïnstalleerd op mijn telefoon. Bij gebruik kom ik er achter dat contacten weliswaar alfabetisch staan maar dan op de voornaam en niet op achternaam. Is niet zo handig.
Ongetwijfeld zal dit ergens op dit forum zijn besproken en ongetwijfeld is er een instelling waarmee dit is te wijzigen. Ik heb het niet zo snel kunnen vinden. Kan iemand mij helpen?
Reputatie 7
Badge +6
Goedemiddag @BioBoer ,

Op dit moment is Bellen via 4G (nog) niet beschikbaar op het KPN EEN platform.
Daarnaast heb ik geïnformeerd naar de releasedatum. Echter is deze nog niet bekend, aangezien er technisch wat issues zijn op het netwerk.

Daarnaast is er voor zover ik weet geen mogelijkheid in de Mijn Gesprek app deze instelling in de contactenlijst te wijzigen. Nu vraag ik mij alleen even af welke contactenlijst u precies bedoelt, 'Bedrijf' of 'Lokaal'. Ik vermoed namelijk dat de contactenlijst uit uw toestel wordt geïmporteerd. Staat de contactenlijst in uw toetel (buiten de app) wel gefilterd op alfabetische volgorde op basis van achternaam?
Dag Rick,
Dank voor je reactie.
Jammer dat de eerder verwachtte "eind 2018" niet is gehaald en dat na bijna een jaar er geen zicht is wanneer 4G voor KPN ÉÉN klanten beschikbaar is.

Zowel de contactenlijst "bedrijf" als "lokaal" is de voornaam leidend.
Je hebt gelijk, "bedrijf" wordt gevoed door de contactenlijst van mijn toestel. Deze is ingesteld op achternaam. Is in ieder geval voor mij het meest logisch.
Misschien een suggestie om de app hierop aan te passen?
Reputatie 7
Badge +6
Goedemiddag,

Ik ben helemaal met u eens dat het zonde is dat deze datum niet gehaald is. Er wordt overigens nu bewust geen datum genoemd, gezien de technische issues die opspelen bij de implementatie. We willen namelijk ook geen verkeerde verwachtingen scheppen bij onze klanten.

Daarnaast ben ik ook met u eens dat het meest logische is als de contacten op achternaam gesorteerd worden, maar goed. Dat is blijkbaar onze logica en niet die van de ontwikkelaars. Ik ga dit in ieder geval als verbeteridee indienen.

Reageer