Sticky

5 tips om een professionele voicemail in te spreken


Reputatie 7
Badge +11
  • Community manager
  • 3503 reacties

Als zakelijke ondernemer bent u met uw mobiele telefoon in principe altijd bereikbaar. Maar er zijn toch écht momenten dat u de telefoon even niet kunt opnemen. Met voicemail mist u geen belangrijke boodschappen. Degene die u belt wordt namelijk na 20 seconden automatisch doorgeschakeld naar uw voicemail. Daar hoort de beller uw welkomstboodschap.

Uw welkomstboodschap geeft een belangrijke 1e indruk van uw bedrijf. Daarom geven we u 5 tips om een professionele welkomstboodschap in te spreken.

Instellen van voicemail op uw mobiel:
Zorg er allereerst voor dat uw voicemail geactiveerd is.
De eerste keer dat u naar 1233 belt, stelt u uw voicemail in .
- Bel 1233 met uw mobiele telefoon
- Kies optie 1, volg de instructies

Als uw voicemail al geactiveerd is maar u wilt alleen uw welkomstboodschap instellen:
- Bel 1233 met uw mobiele telefoon
- Kies in het hoofdmenu voor ‘optie 1 ‘ om uw welkomstboodschap te wijzigen of in te spreken

Professioneel uw voicemail inspreken

1. Keep it short & simple
Een goede welkomstboodschap is kort en krachtig. Zorg dat uw eigen naam en uw bedrijfsnaam duidelijk naar voren komen in de welkomstboodschap. Als u in de welkomstboodschap vermeldt dat u snel terugbelt, houd u hier dan ook echt aan.

Een voorbeeld van een welkomstboodschap:
'Dit is de voicemail van Floor Jansen van Jansen Makelaardij. Ik kan de telefoon op dit moment niet beantwoorden. Spreek na de pieptoon een bericht in dan bel ik u zo snel mogelijk terug.'

2. Stille ruimte
Als u de boodschap inspreekt, zorg dan voor een stille ruimte. Achtergrondgeluid werkt storend in een welkomstboodschap.

3. Glimlach
Glimlach terwijl u de boodschap inspreekt. Zo klinkt de boodschap positiever.

4. Articuleer
Praat niet te snel en articuleer duidelijk.

5. Uniforme welkomstboodschap
Zorg ervoor dat iedereen in het bedrijf dezelfde tekst gebruikt voor de welkomstboodschap. Dit klinkt wel zo professioneel, met uitzondering van uw eigen naam natuurlijk 😉
Zodra u de welkomstbegroeting hebt ingesproken is deze meteen actief.

Business VoiceMail

Vindt u het zelf inspreken van een begroeting lastig? Maak dan gebruik van de gratis dienst Business VoiceMail. Met Business VoiceMail spreken wij een persoonlijke en professionele voicemailboodschap voor u in. Uw persoonlijke voicemailbericht wordt ingesproken door een professional in een opnamestudio.

Zo bieden wij u de mogelijkheid 1 heldere en uniforme boodschap uit te dragen namens uw bedrijf. Direct Business VoiceMail aanvragen.


Handige links:
- Zakelijk Mobiel: KPN start met Visual Voicemail
- Zakelijk Mobiel: Hoe check ik het actuele verbruik van mijn mobiele abonnement?
- Zakelijk Mobiel: Internetten in de eu zonder extra kosten
- Forum: Introductie het zakelijk forum KPN
- Forum: Indexpagina Blogs & Artikelen

5 reacties

Met de overstap van KPN naar KPN Een is mijn professionele welkomstboodschap verdwenen. Wanneer ik op de KPN site een nieuwe il laten inspreken dan krijg ik een storingsmelding met de vraag het later te proberen. Dat later proberen helpt niet. Kan dit stukje maatwerk uberhaubt wel met KPN Een?
Reputatie 7
Badge +11
Hi @GeorgeK, dat is een hele goede vraag! Voor KPN Een vaste telefonie is de dienst (nog) niet beschikbaar. Voor mobiel bij KPN Één werkt het al wel.

Zodra Business VoiceMail beschikbaar komt voor KPN Één, of er meer informatie bekend is, breng ik u meteen op de hoogte!
Eh, wat bedoel je dan Tim? Het is dus inderdaad voor een mobiel nummer bij KPN Een. Kan dat nu al wel of niet?

Ik probeer deze URL:

https://www.kpn.com/zakelijk/mobiel/extra-opties/business-voicemail/aanvragen.htm?wmstepid=telefoonnummer

En krijg dan deze melding:

Wegens een technisch probleem kunnen we momenteel uw gegevens niet verwerken. Probeer het later nog eens.

Maar dat zie ik al weken.
Reputatie 7
Badge +11
Beste @GeorgeK, mijn excuses, mij werd verteld dat het ook voor mobiel bij KPN ÉÉN beschikbaar is. Dat klopt helaas niet inderdaad. Inmiddels heb ik de vraag bij meerdere collega's van KPN ÉÉN gelegd en ik ben ook tot deze conclusie gekomen. Dat is ontzettend jammer. Hopelijk komt de dienst alsnog snel beschikbaar voor u.
Tja, hopelijk, jammer en dat soort woorden lees ik vaak. Klantgericht handelen is wel wat anders dan pappen en nathouden. Zie ook mijn post over terugbelfunctie.

Reageer