Beantwoord

Aanvragen 2 mobiele abonnementen + KPN Compleet

  • 14 september 2016
  • 13 reacties
  • 563 keer bekeken

Badge +1
Hallo,

Wij hebben twee mobiele nummers bij een andere providor die per 31 december opgezegd kunnen worden. Ik zou graag de aanvraag willen doen om deze twee nummers per 2 Januari over te zetten naar twee Sim Only Budget 300 abonnementen.

Op dit moment hebben we een Alles in één pakket (zakelijk) met pair-bonding en zouden dit dan bij het aansluiten van de twee mobiele abonnementen over willen zetten naar een KPN Compleet (zakelijk) pakket.

Ik kom redelijk vroeg met deze vraag, maar ik ken het gelazer met het "3 maanden van tevoren" principe. En wilde graag weten wat de mogelijkheden hierbij zijn.

Met vriendelijke groet,

Dimitri
icon

Beste antwoord door Tim 14 september 2016, 22:52

Dag Dimitri!

Leuk om je weer te zien. Gaat alles oké? Super dat je ook met mobiel naar KPN komt, de voordelen van Compleet hebben het vast aantrekkelijk gemaakt! ;)
Als de opzegtermijn bij de huidige provider 3 maanden is, heb je inderdaad nog 2 weken om de boel te regelen. Laten we er dan meteen maar werk van maken. Kun je mij een privébericht sturen met de telefoonnummers en het telefoonnummer waarop wij je hierover kunnen bereiken? Komt goed.
Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +11
Dag Dimitri!

Leuk om je weer te zien. Gaat alles oké? Super dat je ook met mobiel naar KPN komt, de voordelen van Compleet hebben het vast aantrekkelijk gemaakt! ;)
Als de opzegtermijn bij de huidige provider 3 maanden is, heb je inderdaad nog 2 weken om de boel te regelen. Laten we er dan meteen maar werk van maken. Kun je mij een privébericht sturen met de telefoonnummers en het telefoonnummer waarop wij je hierover kunnen bereiken? Komt goed.
Badge +1
Ha Tim,

Ja alles prima! Ik hoop met jou ook.
Ik heb je een privébericht gestuurd!

Mvg,

Dimitri
Reputatie 7
Badge +11
Welkom bij de club van KPN Mobiel, Dimitri! 🙂
Badge +1
Welkom bij de club van KPN Mobiel, Dimitri! :)

Bedankt nog Tim voor de hulp. Sinds gisteren is alles overgezet en omgezet naar KPN Compleet. Alles is prima verlopen.
Reputatie 7
Badge +11
Hi Dimitri,

Goed om te horen dat het gelukt is en je helemaal KPN compleet bent! ;-)
Dank voor je terugkoppeling.
Badge +1
Hoi Tim,

Onlangs had ik aangegeven dat alles oké was. Toch niet helemaal dus helaas. Ik heb 2 punten.

1.
Er is op 19-01-2017 een bedrag afgeschreven van €59,68 als 1e incasso. Referentie: KPN Mobiel 19988049-1.
Dit vonden wij een vreemd bedrag, omdat:
- Er geen aansluit kosten zouden zijn,
- 2 Abonnementen totaal nog geen 30 euro kosten per maand,
- De factuur samen zou gaan met de Alles-in-Een factuur als KPN compleet voor een totaal factuur,
- De abonnementen niet gebruikt zijn gedurende de periode voor de daadwerkelijke portering van de nummers.
Het bedrag is afgeschreven, maar ik vraag me dus af of dit wel klopt. Wij hebben ook geen factuur voorbij zien komen in de mail of via de post.

2.
Dat brengt me op het volgende: Ik kan via MijnKPN de mobiele nummers niet koppelen aan mijn account.. Hierdoor kan ik ook de facturen niet checken. Deze link heb ik ook gezien; een ander KPNID aanmaken werkt ook niet. Mogelijkheid dat dit toch opgelost kan worden en de facturen ingezien kunnen worden?

Als er nog vragen zijn hoor ik het graag!
Reputatie 7
Badge +11
Hi Dimitri,

We gaan de factuur voor je uitzoeken en komen erop terug!

Gebruik je een consumenten of zakelijk MijnKPN account voor mobiel?
Badge +1
Hoi Tim, bedankt. Ik hoor het van je.

Ik gebruik een consumenten account, aangezien ik van de KPN medewerkers te horen kreeg dat de 2 mobiele nummers particulier zijn en dit zo kon koppelen aan consumenten mijnkpn account. Dit lukt echter niet met een consumenten account.
Reputatie 7
Badge +11
Hi Dimitri,

Er zijn inderdaad 2 keer aansluitkosten in rekening gebracht. Deze kosten waren niet bij je bekend? Of was hierover een andere afspraak gemaakt? We checken dit dan even bij Martin!

Andere vragen:
- 1 factuur: dat is niet mogelijk. Sorry voor de onjuiste informatie. Alles-in-1 en mobiel kunnen niet op dezelfde factuur. :(
- Op welke datum zijn de telefoonnummers geporteerd? Dat moet uiteraard de ingangsdatum zijn/worden.
- De factuur komt niet met post of e-mail. Deze zijn alleen in MijnKPN te zien. Daar ga ik je mee helpen!
- 2 Abonnementen kosten inderdaad in totaal nog geen 30 euro per maand, Met de compleet korting eraf komt het bedrag onder de 20 euro per maand.

Het klopt dat je inderdaad een consumenten MijnKPN nodig hebt. Wat gaat er precies fout bij het koppelen van de telefoonnummers in MijnKPN? Krijg je een foutmelding?
Badge +1
Hoi Tim,

Bedankt voor het uitzoeken. Over de aansluitkosten is niets bekend, ook niet vooraf. In onderstaande afbeelding zijn de voorwaarden te zien die bij de aanvraag binnen kwamen.



- 1 factuur niet mogelijk: geen probleem, daar kunnen we mee leven.
- De nummers zijn op 02-01-2017 in de ochtend geporteerd. Toen zijn de simkaarten ook in gebruik genomen.
- Klopt inderdaad dat de kosten per maand rond de 20 euro zouden moeten zijn.

Over mobiele nummers koppelen aan MijnKPN: Ik krijg al een week of 2 deze melding:


De website .../Geentoegang geeft geen oplossing tot het koppelen. Ik neem aan dat meer mensen deze foutmelding krijgen; moet verder geen groot probleem zijn. Ik heb het ook met een nieuw consumenten MijnKPN ID geprobeerd, zelfde resultaat.
Reputatie 7
Badge +11
Hi Ton,

Duidelijk, de kosten hadden niet in rekening gebracht mogen worden. De aansluitkosten heb ik voor je vergoed. Op de volgende factuur worden deze kosten in mindering gebracht. Goed dat je hier zelf mee komt, jammer dat het verkeerd is gegaan.

Over MijnKPN, dat is nog wel een punt. Het systeem waar jouw abonnementen aanwezig zijn, moet nog worden gekoppeld met MijnKPN. Vandaar de doorverwijzing naar de "geen toegang" pagina.

Tijdelijk geen toegang tot MijnKPN
Op dit moment wordt er gewerkt aan 1 MijnKPN account voor TV, Internet & Bellen én Mobiel. Je kunt hierdoor tijdelijk geen nieuw MijnKPN account voor Mobiel aanmaken. Hieronder staat meer informatie over andere manieren om tot die tijd je mobiele abonnement te beheren.

Wanneer kan ik een nieuw MijnKPN account aanmaken?
We verwachten dit in de loop van 2017 te hebben opgelost. Dan kun je een nieuw MijnKPN account aanmaken en de MijnKPN App gebruiken. Met dit account heb je voortaan toegang tot al je abonnementen bij KPN: voor TV, Internet & Bellen én Mobiel.

Dat is best wel balen en komt erg knullig over bij de nieuwe klant. Sorry :(

De factuur stuur ik je daarom per e-mail toe. Dit blijf ik graag voor je doen tot MijnKPN toegankelijk is..

De nummers zijn op 02-01-2017 in de ochtend geporteerd. Toen zijn de simkaarten ook in gebruik genomen.Op de factuur is het abonnement vanaf 02-01-2017 ingegaan, dat staat gelukkig goed! 🙂
Badge +1
Dat is mooi om te horen. Dan zullen we het vanzelf tegemoet zien komen. Oplettendheid is naar mijn ervaring altijd nodig bij zulke overstappen. :P

Het koppelen van de mobiele nummers aan MijnKPN zal ik dan binnenkort nog eens opnieuw proberen. Geen probleem verder. Ik heb de factuur ontvangen en bedankt dat je hem toestuurt totdat MijnKPN werkt.
🙂
Reputatie 7
Badge +11
Geen probleem Dimitri! Hopelijk is MijnKPN snel beschikbaar voor jouw abonnement. 😳

Reageer