Beantwoord

Abo en nummerbehoud gaat niet in, omdat de iPhone niet geleverd zou zijn

  • 19 February 2022
  • 21 reacties
  • 131 keer bekeken

  • Actieve Deelnemer
  • 11 reacties

Mijn vrouw heeft een zakelijk abo afgesloten inclusief iPhone 13 Pro met nummerbehoud.

Inmiddels is de telefoon geleverd door de vervoerder (AMP groep) maar wordt het nummer niet van Tele2 naar KPN omgezet en het abo gestart omdat KPN vanuit haar systeem zegt dat het toestel nog niet geleverd is. Er volgen slechts wekelijks mailtjes dat het omzetten een week verschuift omdat het toestel eerst geleverd moet worden.

Na veel gedoe met de ‘robotmuur’ en uiteindelijk al 2x iemand van de service desk gesproken te hebben met veel wachttijden komt er maar geen oplossing.

Men is niet in staat een vinkje in het systeem te zetten dat het toestel en de simkaart geleverd is en dat het proces door kan. De service desk heeft niet de mogelijkheid of bevoegdheid dit te doen. Men wil kennelijk eerst het toestel traceren of het proces zit op een dead-end.

Kennelijk gaat er iets mis in de communicatie tussen AMP en KPN.

De service desk medewerker heeft een interne klacht ingediend nadat ook hij niet geholpen wordt. Deze is zelfs heel hulpbereid en belt privé over de status hiervan omdat we natuurlijk met geen mogelijkheid een medewerker aan de lijn krijgen via de reguliere service kanalen: menselijk contact is in deze tijd kennelijk taboe geworden.
Inmiddels is dat alweer een week geleden en is opnieuw uitstel nummerbehoud via een email binnengekomen: Toestel nog niet geleverd. Dit kan oneindig door gaan zo vrees ik.

We heeft gelijke ervaringen en weet hoe KPN te triggeren dat eea verder doorgestart wordt?

icon

Beste antwoord door Rick S. 25 February 2022, 13:10

Bekijk origineel

21 reacties

Reputatie 5
Badge +5

Goedemorgen @RWT,

Zo te lezen verloopt het proces inderdaad erg moeizaam. Dat kan natuurlijk nooit de bedoeling zijn. Ik pak het graag vanaf hier op. Zou u mij in een privébericht willen voorzien van het ordernummer, klantnummer, klantnaam en geboortedatum?

Reputatie 5
Badge +5

Bedankt voor het delen van de gegevens. Ik heb een en ander nagekeken en zie inderdaad dat de nummerportering op 10-02-2022 bleef hangen. Het toestel was afgeleverd, maar bij ons ging iets mis waardoor de portering niet automatisch is geactiveerd. Op 17-02-2022 is dit handmatig gebeurd, dus per 28-02-2022 zal de nummerportering alsnog plaats vinden. Excuses voor de vertraging en het ongemak. Het probleem is inmiddels opgelost, wij doen enkel nog beroep op uw geduld.

Dank!  Ik ben benieuwd.

Reputatie 5
Badge +5

Graag gedaan!

Helaas nog niet opgelost.

Mijn vrouw heeft vandaag weer een email gehad met de titel "Uw overstapdatum is gewijzigd voor uw bestelling xxxxxxxx".

De datum waarop wij uw huidige mobiele nummer overzetten naar KPN is gewijzigd. De reden hiervoor kan zijn dat:

• u uw bestelling nog niet hebt ontvangen of

• u deze wijziging hebt aangevraagd.


In deze e-mail bevestigen wij de nieuwe datum van overzetten.

Datum van overzetten

Uw mobiele nummer 06xxxxxxxx wordt overgezet op: 04-03-2022.

Vanaf deze datum belt u via het netwerk van KPN. Deze datum hebben wij afgesproken met uw huidige mobiele aanbieder. Zodra uw mobiele nummer is overgezet, gaat de looptijd van uw contract in.

 

Wat blijft hier toch mis gaan?

Beide redenen zijn niet van toepassing!

Na contact met KPN wederom blijkt dat telefoonnummer niet bij Tele2 geregistreerd staat maar bij Simyo!
Bijzonder. Ik betaal de facturen aan Tele2.

Simyo gebeld en die geven aan dat het nummer geregistreerd staat bij T-Mobile en tot medio 2017 wel bij hen actief was.

T-Mobile en Tele 2 zijn dacht ik van hetzelfde. De cirkel is rond. 

Tele2 gebeld en die geven aan dat nummerbehoud geaccordeerd is en het nummer ook bij hen geregistreerd staat als actief.

Er gaat m.i. toch echt iets mis aan KPN kant.
 

Hoe kan deze wekelijks uitstelcyclus doorbroken worden?

Reputatie 7
Badge +6

Goedemiddag @RWT,

Ik spring even bij, aangezien @Mohammad maandag pas weer aanwezig is. 
Zoals ik het zie lijkt het vast te lopen op het feit dat het toestel dus al geleverd is, maar volgens de systemen hier nog niet. Voor onze beeldvorming, wanneer is het toestel precies geleverd? En hebben jullie daar wellicht een bevestiging van?

Ik ben ondertussen intern aan het uitzoeken hoe we dit zsm op kunnen lossen, want ik kan me voorstellen dat dit erg frustrerend voor jullie is. 

Hoi Rick,

Het toestel is woensdag 9 februari geleverd door AMP nadat een levering op de vrijdag ervoor mis ging omdat mijn vrouw kort niet thuis was. De papieren die meegeleverd zijn heb ik voor mijn neus.

Reputatie 7
Badge +6

Goedemiddag, 

Bedankt voor de snelle reactie! 
Ik heb net een collega gesproken die mij vertelde dat hij kon zien dat het toestel inderdaad geleverd is. Nu is het alleen zo dat het IMEI nummer van het toestel in de systemen niet overeenkomt. En daar loopt het nu vast. 

Wil je de ontvangen documenten en een afbeelding van de doos (waar het IMEI nummer op staat) doorsturen naar zakelijkforum@kpn.com en dan hier weer even een sein geven? 

Het IMEI nummer kun je eventueel ook uit het toestel zelf halen. Vanuit het toestel kun je dit opvragen door *#06# in te toetsen. Als je het op deze manier doet ontvang ik graag een screenshot hiervan. 

Met deze informatie kunnen we met AMP schakelen en tot een oplossing komen. 

Heb de email met afbeeldingen zojuist verstuurd.

 

zie inderdaad een verschil in EMEI: één na laatste cijfer verschilt.

Op de pakbon een 8 op de verpakking een 7.

Reputatie 7
Badge +6

Bedankt voor het doorsturen van de documenten! 
We hebben dit gelijk verder doorgezet naar AMP. Met een beetje geluk hebben we morgen een terugkoppeling en kunnen we dit oplossen. Het is nog even kijken hoe we de portering dan zsm af laten ronden, maar daar verwacht ik eigenlijk geen problemen mee. 
 

Ik kom morgen weer bij je terug! Voor nu een fijne avond.

Alvast dank voor nu!

Reputatie 7
Badge +6

Goedemiddag, 

Daar zijn we weer! 
En ik heb goed nieuws. Het probleem van de levering van het toestel is opgelost en de levering van het toestel is nu in het systeem afgeroepen. Deel 1 is nu dus achter de rug. 

De portering van het telefoonnummer staat nu natuurlijk gepland voor 04-03 en gaat ook niet meer verder opgeschoven worden. Is de porteerdatum van 04-03 goed voor jullie? Of zal ik kijken of we de portering eerder af kunnen ronden (bijvoorbeeld per maandag)? 

Als het goed is hebben jullie nu natuurlijk gewoon nog verbinding via de simkaart van Tele2, dus dat zou geen probleem moeten zijn. Het is maar net waar jullie voorkeur naar uit gaat. 

Ik hoor het graag! 

Eerder zou mooi zijn maar een verandering in het proces doet mij dan weer huiveren :)
Als het geen probleem voor jullie is kan het ook eerder.

Ik had je ook een afbeelding van de data van de simkaart gestuurd. De data daarop is wel juist volgens jullie administratie?

Reputatie 7
Badge +6

Goedemiddag, 

De portering was a; goedgekeurd en de eerst mogelijke datum vanuit Tele2 was al gegeven, dus dat is geen probleem.  Ik heb even geschakeld met de afbeelding porteringen en het nummer komt per aanstaande maandag over. Als het goed heb je daar net ook een mail over ontvangen., klopt dat? 

Vanaf aanstaande maandag kan je dus de KPN simkaart gebruiken en is de overstap afgerond :wink:

Dag Rick,

Email met portering mutatie naar 28 feb is binnen.

Dank voor je hulp. Nu moet het goed komen.

Goed weekend!

Dag Rick,

 

Zojuist via email het contract ontvangen. Het proces lijkt nu goed te lopen.

Echter zie ik daar het EMEI nummer op staan welke incorrect was dus die met één na laatste cijfer een 8 (als op de pakbon) daar waar op de verpakking van de iPhone een 7 staat. Is dit het contract welke ik eigenlijk destijds al via de vervoerder had moeten ontvangen na afleveren iPhone? 

Ik denk dat het voor de werking van de telefoon met sim niet uitmaakt en alles gewoon zal werken: is immers niet toestelgebonden.

Reputatie 7
Badge +6

Goedemorgen, 

In het weekend zijn wij niet aanwezig, dus vandaar dat ik nu weer antwoord. 
De portering van het telefoonnummer wordt vandaag afgerond. Hebben jullie de KPN simkaart al in het toestel gedaan? 

Wat betreft het IMEI nummer kan dat gelukkig niet veel kwaad. In het systeem hier staat namelijk het juiste IMEI nummer (met 76 op het einde). En natuurlijk kan je altijd het juiste IMEI nummer vanuit het toestel opvragen met  *#06#. 

Sim nog niet erin gedaan.
Tele2 werkt nog. Als die niet meer werkt dan pas omwisselen zegt de instructie.

Ik laat weten of het goed gegaan is.

Zojuist sim vervangen en alles werkt!
Dank voor je hulp de afgelopen tijd.

Reputatie 7
Badge +6

Ahh super goed om te horen! 

Geen enkel probleem hoor. We helpen graag :grin:

Veel plezier met het nieuwe abonnement. En als er nog andere vragen zijn horen we het natuurlijk graag. 

Fijne dag! 

Reageer