Vraag

Abo verlengen

  • 27 June 2018
  • 12 reacties
  • 551 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
Goedemiddag,
Wij hebben enkele sim only abo's waarvan de einddatum contract 2 november a.s. is.
Verlengen zou mogelijk zijn per 6 juli a.s.
-Is het mogelijk nu vast door te geven naar welke vorm van abo('s) wij per 6 juli willen overstappen?
-Ik zie nu tarieven op uw site voor o.a. sim only: gelden de tarieven die nu op de site vermeld staan dan ook nog per 6 juli? M.a.w. gelden de tarieven op het moment van doorgeven van verlenging of gelden de tarieven die op datum van verlenging (6 juli) actueel zijn?
-Snap ik het goed dat als ik pas na 6 juli zou gaan verlengen, ik uiterlijk tot 2 november de tijd heb om te verlengen en blijven tot die tijd de huidige tarieven geldig?

12 reacties

Reputatie 5
Badge +4
Goedemiddag Hanneke,

De tarieven gelden, zoals ze zijn, op de datum dat de verlenging in gaat. Vanaf die datum zijn wel direct de tarieven van het nieuwe abonnement actief.

U kunt ook na 2 november nog een verlenging doorgeven. Zolang u niks wijzigt, blijft het abonnement actief met de huidige tarieven.

Ik help u graag bij het uitzoeken van een nieuw abonnement. Had u al iets op het oog?
Reputatie 7
Badge +6
Mogelijk een stukje achtergrondsinformatie over hun KPN-Mobiel abbonementen werken.

Allereerst werkt KPN met een abbonement "assortiment". Stel dat je in 2015 een abbonement af hebt genomen dan wordt je "gelockt" in het assortiment van die tijd. Je kan dus niet zomaar overstappen tot het huidige assortiment tenzij je verlengt. Alles prijswijzigingen voor het oude assortiment worden natuurlijk tijdig gecommuniceerd. Daarnaast wilt KPN ook met enige regelmaat oudere bundels "harmonizeren", dit gebeurd meestal ter gunste van de klant.

Daarnaast zijn er drie type prijswijzigingen:
- Inflatiecorrectie: Deze is van iedereen van toepassing en wordt jaarlijks ingeschaald. Deze verhoging is trouwens verwaarloosbaar.
- Tariefverhoging van huidige assortiment: Van toepassing op iedereen, echter heb je de mogelijkheid om het abonnement op te zeggen voordat de wijziging wordt doorgevoerd, dit is het geval tenzij je hierover bij de aanschaf bent geïnformeerd.
- Nieuwe bundels: Deze tarieven zijn alleen van toepassing voor de mensen die hiermee akkoord gaan.

Dat gezegd te hebben, Mark kan kijken wat voor jouw abonnement van toepassing is 😉
Reputatie 1
Badge
Hallo Mark,
Inderdaad had ik al wat op het oog.
Betreft 3 sim only abo's,
2 daarvan zou ik evt. willen omzetten naar sim only abo 2 GB en 400 bel/sms minuten, 2 jr. voor 15,00? en 1 abo zou evt. omgezet moeten worden naar sim only abo 4 GB en onbeperkt bel/sms minuten, 2 jr voor 22,00?
Mijn vraag is of de tarieven die ik op jullie site gezien heb en hierboven vermeld heb, kloppen,
en of hier nog korting vanaf gaat?

Voor wat betreft de opmerkingen van Sjors, bedankt Sjors maar volgens mij niet relevant voor mijn vraag...???
Reputatie 5
Badge +4
Hoi Hanneke,

Deze prijzen zijn correct en inclusief compleet voordeel, er gaat verder geen korting meer vanaf. Voor de duidelijkheid, dit zijn wel particuliere abonnementen. Helemaal prima natuurlijk, maar ik meld het even om verwarring te voorkomen, aangezien uw vraag op het zakelijk forum geplaatst is.

Mocht u nog andere vragen hebben dan hoor ik het graag.
Reputatie 7
Badge +6
Dergelijke bundels zijn trouwens ook te vinden binnen het kleinzakelijk assortiment:
https://mobielzakelijk.kpn.com/sim-only/

(Hiervoor heb je trouwens wel een KvK nummer nodig om het aan te schaffen).

De prijzen zijn net iets anders maar het komt zeker in de buurt. Voor zakelijk gebruik raad ik altijd een zakelijk abonnement aan.
Reputatie 1
Badge
1.Dus als ik het goed begrijp kan ik gewoon wachten met verlengen ook tot na 2 november en bllijven de huidige tarieven incl. bijbehorende kortingen geldig. Kortom, als ik niets onderneem blijven tarieven en kortingen "bij het oude"?
2.Ik weet dat dit particuliere abonnementen zijn. Hoe dit ooit tot stand is gekomen is me een raadsel: factuur staat op naam van ons bedrijf. Voorlopig zie ik echter geen reden en voordelen om over te stappen naar een zakelijk abo.
3.Ik heb al vaak vragen gesteld op dit forum en inderdaad is in het verleden eerder vermeld dat dit forum eigenlijk voor de zakelijke markt is, maar dat ik met mijn vragen hier gewoon geholpen wordt. En die ervaring heb ik ook...ik krijg altijd snel en duidelijk uitleg. Maar ik vind het geen probleem om naar het particuliere forum te gaan, echter wilt u mij daarvan dan een link geven?
Reputatie 1
Badge
Heeft misschien iemand een antwoord op mijn bericht?
Reputatie 1
Badge
Graag nog een reactie...
Reputatie 5
Badge +4
Goedemiddag Hanneke,

Van uw laatste berichten heb ik geen notificaties ontvangen vandaar dat er geen reactie volgde. Mijn excuses hiervoor.

De tarieven blijven gelijk. Tenzij KPN een algehele tariefswijziging doorvoert, indien dit gebeurd wordt u daarover geïnformeerd.

Kortingen blijven doorlopen tenzij er een specifieke looptijd is afgesproken.

Uiteraard mag u uw vragen hier stellen. Ik help u graag. Indien gewenst vind u hier het KPN Forum
Reputatie 1
Badge
Okee, helemaal duidelijk. Bedankt!
Reputatie 1
Badge
Ehm...toch nog niet alles duidelijk...
U zegt: Kortingen blijven doorlopen tenzij er een specifieke looptijd is afgesproken.

Nu staat er op de factuur bij de betreffende abo's: korting zolang uw abonnement loopt 5,00 euro.
Zoals eerder gezegd is de einddatum volgens contract 2 november a.s.
Wil dat zeggen dat hierna de 5,00 korting vervalt of vervalt die pas op het moment dat ik het abonnement wijzig?
Reputatie 5
Badge +4
Beide opties zijn mogelijk dat ligt aan het type korting wat u gekregen heeft. Ik kan dit voor u nakijken.

Stuur mij daarvoor een privébericht met daarin de mobiele telefoonnummers en klantnummers van de abonnementen waar het over gaat.

Reageer