Abonnement verlengen

  • 19 December 2017
  • 3 reacties
  • 79 keer bekeken

Abonnement verlengen met latere ingangsdatum. Zojuist begrepen van een KPN medewerker dat de datum van het aangaan van de verlenging bepalend is voor de geldende voorwaarden en niet de daadwerkelijke ingangsdatum. Als dit zo is, is dit dan ook uw motivatie om zo aan te dringen op vroegtijdig verlengen om daarmee klanten langer, in mijn geval, EU kosten door te kunnen berekenen. Want deze situatie is verandert per 1 juni 2017, mijn abonnement verlengd per feb 2017 maar afgesloten ongeveer 6 maanden daarvoor. Vanzelfsprekend laat ik dit punt ook juridisch toetsen maar hoor graag of dit een persoonlijke interpretatie van een medewerker betreft of inderdaad KPN policy.

3 reacties

Zojuist begrepen van een KPN medewerker dat de datum van het aangaan van de verlenging bepalend is voor de geldende voorwaarden en niet de daadwerkelijke ingangsdatum. Als dit zo is, is dit dan ook uw motivatie om zo aan te dringen op vroegtijdig verlengen om daarmee klanten langer, in mijn geval, EU kosten door te kunnen berekenen. Want deze situatie is verandert per 1 juni 2017, mijn abonnement verlengd per feb 2017 maar afgesloten ongeveer 6 maanden daarvoor.
Reputatie 7
Badge +6
Welkom op het forum Erik!

Het is inderdaad zo dat je tijdens een verlening akkoord gaat met de huidige geboden voorwaarden - Ik heb in bepaalde gevallen trouwens ook mee gemaakt dat de oude voorwaarden beter zijn dan de nieuwe.

Een uitzondering is echter de roam-like home regeling. Wat betekend dat je binnen de EU dezelfde voorwaarden hebt als in je eigen land mits je verbonden bent aan Nederland.

Let er echter wel op: Vanuit Nederland bellen naar een niet-nederlands nummer valt niet in de roam like home regeling, maar heeft KPN wel toegevoegd aan de nieuwere abonnementen.

Het is inderdaad zo dat de roam like home regeling een beste klap heeft gegeven aan de omzet van telco's, waaronder KPN. Ik kan je daarnaast wel vertellen dat het verlengen en het informeren van de klant zeker niets nieuws is - Het is eerder een soort van klantenbinding waarmee men zekerheid van haar inkomsten kan garanderen.
Reputatie 7
Badge +6
Goedemiddag @Eric G,

Ik zag dat u zowel in dit subforum als in het subforum 'Stel uw vraag' de situatie heeft omschreven. Om de communicatie overzichtelijk via één topic te laten verlopen heb ik beide topics samengevoegd.

Ik zie dat u ook al een uitgebreide reactie heeft gekregen van Mastermind Sjors (waardoor dank Sjors 😁 ).
Is uw vraag met de reactie van Sjors beantwoord?

Reageer